HOYA introduserer Sensity. Helt nye fotokromatiske glass.

05 Mai, 2014, 07:00 BST Fra HOYA Vision Care Europe

UITHOORN, Nederland, May 5, 2014 /PRNewswire/ --

HOYA presenterer nå sin nyeste innovasjon innen fotokromatiske glass: HOYA Sensity. Fotokromatiske glass med uovertruffen ytelse og fremragende brukerkomfort. Made by HOYA.

HOYA har vært aktive innen feltet fotokromatiske glass siden 1969 og har satset på utvikling av de best mulig fotokromatiske løsningene for alle lysforhold. I de fotokromatiske glassene Sensity er all HOYA-teknologi tatt i bruk for å sikre kvalitet og holdbarhet:

• Stabilight Technology sikrer jevn ytelse under forskjellige klimatiske forhold og forskjellige årstider
  • Fremragende kontrast og reduksjon av gjenskinn med Sensitys dype, naturlige farger
  • Usedvanlig høy optisk kvalitet og holdbarhet takket være fotokromatisk presisjonsteknologi
  • Bredeste friformat-produktserie i PAL, enstyrkeglass og bifokale

En ny tilnærming til fotokromatiske glass

HOYA Sensity-glass Stabilight Technology hever fotokromatikk til et høyere nivå. Stabilight Technology sørger for at Sensity glasset har jevn ytelse under forskjellige klimatiske forhold, årstider og omstendigheter. Ikke bare formørker de glassene til ettertraktede kategori 3 solbrilleglass raskere enn tidligere (opptil 45 % mørkere etter 90 sekunder), men de går raskere tilbake til helt klare glass så fort lyset rundt svekkes (opptil 23 % lysere etter 60 sekunder). UV-beskyttelsen opprettholdes hele tiden under disse raske skiftningene. Dermed gir Sensity både brukerkomfort og den best mulig beskyttelse.

Uovertruffen fargegjengivelse

Sensity glassene er perfekte til å håndtere gjenskinn. Og de gjør det uten at det går utover hverken kontrastene eller fargeopplevelsen. Sensity fås i to dype, naturlige solbrillefarger utviklet av solbrillespesialister for å passe inn i solbrilletrendene og dermed sikre et moteriktig utseende: Bronze Brown och Silver Grey.

Fantastisk holdbarhet og ytelse

Sensity fotokromatiske glass er laget av HOYAs egne fotokromatiske presisjonsteknologi.  En mikroskopisk nøyaktig prosess hvor belegget påføres ved rotasjon. Prosessen er spesialtilpasset produksjonen av freeform glass for å sikre en jevn fordeling av molekyler over hele glassets overflate. Resultatet er en fantastisk ytelse og bedre holdbarhet.

Ubegrenset omfang for enhver kundes smak

HOYA tilbyr Sensity med utrolig mange kombinasjonsmuligheter slik at de kan tilpasses kundenes individuelle preferanser. Sensity er spesialutviklet for freeform og kan påføres på alle HOYAs glassdesign enten det er snakk enstyrke-glass, bifokale glass eller progressive glass, som f.eks. den prisbelønte produktserien Hoyalux iD. I tillegg kan Sensity kombineres med alle HOYAs førsteklasses belegg og fås i flere forskjellige lagerførte utgaver. Tilbud om Sensity glassene vil være tilgjengelig i Europa og Sør-Afrika fra den 1. juni 2014, og dette erstatter HOYAs tilbud om Suntech Intense.

Om HOYA

HOYA er et japansk multinasjonalt medisinskteknisk foretak og en ledende leverandør av innovative og uunnværlige høyteknologiske medisinske produkter basert på sine avanserte optiske teknologier. HOYA er aktiv innen to forretningsområder: Helse-segmentet består av helserelaterte produkter som glass til brilleglass og drifter utsalgssteder for kontaktglass i tillegg til medisinsk relaterte produkter som intrakulære glass som brukes under operasjon av stær samt medisinske endoskoper. Informasjonsteknologi-segmentet operer med elektroniske produkter for halvledere og LCD-paneler, glasskiver for HDD-er og optiske glass til digitalkameraer og smarttelefoner. HOYA-gruppen består av mer enn 100 datterselskaper og tilknyttede virksomheter og sysselsetter mer enn 35 000 mennesker over hele verden.

For mer informasjon

KILDE HOYA Vision Care Europe