I oktober begynner BitDefender å holde borte viruser i Skandinavia

30 Aug, 2006, 18:57 BST Fra SOFTWIN GmbH

TETTNANG, Tyskland, August 30 /PRNewswire/ --

- Den skandinaviske programvareleverandøren Trigono, skal distribuere BitDefender-sikkerhetsprogramvare

IT sikkerhetspesialisten SOFTWIN, med hovedkontor i Tettnang, har oppnådd en ny milepael ved å undertegne en vidstrakt distribusjonsavtale med den svenske programvaredistributøren, Trigono. I oktober vil BitDefenders antivirus-produkter, som består av antivirus-, antispam-, antispyware-, rootkit gjenkjennings- og brannmursløsninger for PC-er og bedriftsnettverk, vaere tilgjengelige i hele Sverige, Danmark og Norge. BitDefender blir første antivirus-programvare i Trigonos produktportefølje. Det offisielle startskuddet for samarbeidet er IT-messen Info Security IT i Stockholm neste måned.

Selv om det hele startet for bare 12 måneder siden, har SOFTWINs internasjonale utvidelsesplaner allerede gitt resultater, med oppstarting i det skandinaviske markedet lenge før planlagt. SOFTWIN, en tysk prisbelønnet og sertifisert leverandør av antivirus-programvare, har funnet Trigono som den ideelle samarbeidspartneren for å få innpass i det nordeuropeiske markedet på en rask og effektiv måte. Som en av Skandinavias ledende programvaredistributører, er Trigono i en ideell stilling og oppnår robuste salgstall.

Markedsføring av BitDefenders produktspektrum gjennom Trigono er et kupp for SOFTWIN, fordi dette representerer første gang en skandinavisk leverandør integrerer antivirus-programvare i sin produktportefølje. Faktoren som gjorde at Trigono bestemte seg for å samarbeide med SOFTWIN, var Trigonos begeistring når de fikk se selskapets nye BitDefender 10 Internet Security, AntiVirus Plus og antivirus-produkter, som etter planen skal ut på markedet i oktober.

B-HAVE-teknologien som er integrert i alle SOFTWIN-produkter og som kombinerer funksjon og virussignatur basert på virussøk, er et teknologisk gjennombrudd, et gjennombrudd som er uunnvaerlig i dagens virusfylte digitale verden.

"Det skandinaviske programvaremarkedet er svaert attraktivt for oss. Det finnes teknologisk velunderrettede, sikkerhetsbevisste kunder som anser kvalitet som det aller viktigste. Kombinasjonen av våre BitDefender-produkter og samarbeidspartneren, Trigono, som er optimalt plassert i markedet, vil gjøre det mulig for oss å imøtekomme disse behovene på en utmerket måte", sier Mario Bock, salgs- og markedsdirektør ved SOFTWINs vesteuropeiske hovedkontor.

"Trigono har i lengre tid vaert på utkikk etter gode sikkerhetsprodukter fordi disse produktene mangler i porteføljen vår. I løpet av denne prosessen oppdaget vi at BitDefender var i toppklassen, noe som mange evalueringer i internasjonale PC-tidsskrifter viser med de mange prisene produktene har fått. Vi er selvsagt svaert glade for at det første sikkerhetsproduktet i porteføljen vår er av en slik god kvalitet", sier Christer Eriksson, forretningsutviklingssjef hos Trigono.

Om Trigono:

Trigono, med hovedkontor i Sverige, markedsfører og distribuerer mye av verdens mest populaere programvare for grafikk, digitale billedskjermer og nettverksdesign, samt database- og informasjonsbehandling på Internett.

Selskapet ble stiftet i 1986 og har en årsomsetning på SEK 90 million og har 20 ansatte i Danmark, Norge og Sverge. Trigonos hovedkontor ligger i universitetsbyen Lund, i Sør-Sverige.

Trigono er et heleid datterselskap av Bratt International Group.

Om SOFTWIN

SOFTWIN ble stiftet i 1990 og er den ledende europeiske produsenten av datasikkerhet og løsninger og tjenester innen sikkerhet ved databehandling. Foruten BitDefender-produktene med antivirus-, antispam-, antispyware- og brannmursløsninger, har SOFTWIN også spesialprogramvare for databasekonvertering. SOFTWIN-teknologi finnes i mer enn 500 programvareapplikasjoner rundt om i verden og i mer enn 2500 prosjekter. Selskapets utviklingsprosesser av programvare ble tildelt ISO 9001 sertifisering i 1998. SOFTWIN distribuerer sine produkter rundt om i verden gjennom sine datterselskaper i Tyskland, Spania, Romania og USA. SOFTWIN har for tiden 700 ansatte rundt om i verden. SOFTWINs hovedkontor i Tettnang som ligger ved Bodensee, åpnet sine dører i september 2003. Kontoret i Tettnang i Sør-Tyskland, og avdelingskontoret i Dortmund (som åpnet i 2005) i Nordvest-Tyskland betjener markeder i Tyskland, Østerrike, Sveits, Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Irland, Polen og Italia.

OM BitDefender

Sikkerhetsløsningene, BitDefender, var de første på det globale markedet som fikk Windows XP sertifisering fra ICSA Labs i USA. I tillegg ble BitDefender-produktspektrumet hedret av Den europeiske kommisjon for heuristisk påvisning av skadende programvare. I juli 2004 ble SOFTWIN en av de første antivirus-produsentene til å motta TÜV (Technischer Überwachungsverein) Saarland sertifisering som en "kontrollert virusbeskyttelse med toppkvalitet" for deres BitDefender-sikkerhetsløsninger. Med BitDefenders fjerningsverktøy, som kan lastes ned gratis etter et epidemisk angrep, kan brukere raskt og lett desinfisere datamaskinen. Besøk følgende nettsted for å få ytterligere informasjon: www.bitdefender.com

Pressekontakt:
    Softwin GmbH