Infosys-kunden Det Norske Veritas vinner prisen CRM Excellence Award I den virksomhetsdekkende kategorien på konferansen Gartner Customer Relationship Summit 2010

19 Mai, 2010, 10:00 BST Fra Infosys Technologies Ltd

LONDON, May 19, 2010 /PRNewswire/ -- Infosys Technologies Ltd. (NASDAQ: INFY) kunngjorde i dag at Det Norske Veritas (DNV), spesialistene innen risikostyring, har vunnet prisen Excellence Award i den virksomhetsdekkende kategorien på Gartner Customer Relationship Management (CRM) Summit 2010 for ConCert, DNVs virksomhetsdekkende anvendelse av Oracles Siebel CRM.

CRM-løsningen, designet og implementert i partnerskap med Infosys, gir en samlet og strømlinjeformet plattform som DNV kan bruke til å kommunisere med sine kunder. Infosys ble valgt i 2005 av DNV til å drive selskapets virksomhetsdekkende CRM-program, som ble rullet ut i 42 land og støtter over 25 språk. Videre gjør Siebel CRM-programmet det mulig for DNV å sikre høy standard på tjenester på tvers av selskapets globale kundebase, samtidig som det tilbyr effektiv lokalisering gjennom opprettelsen av 17 lokale språkportaler. Programmet gir DNV omlag 2 500 kommunikasjonsmaler og 400 rapporter som legger til rette for bedre analyse og kundeforståelse.

Infosys koordinerte implementeringen av Siebel CRM for å skape an felles plattform som gjorde det mulig for DNV å samle sine konsernprosesser, som deretter kunne rulles ut av alle forretningsenheter rundt om i verden og kontrolleres fra ett sentralt punkt. CRM-plattformen vil gjøre det enkelt for DNV å overholde bestemmelser gjennom enklere tilgang til informasjon som brukes for revisjon og andre funksjoner.

"Dette er det første internasjonale CRM-programmet vi har implementert hos DNV og det var svaert viktig at vi gjorde det riktig. Vårt partnerskap med Infosys lot oss implementere en global prosess samtidig som vi opprettholdt den fleksibiliteten som var nødvendig for regionale variasjoner og prosessvariasjoner. Det medførte mye hardt og utfordrende arbeid for DNV og Infosys, men vi ser nå at vi får igjen for innsatsen," sier Henrik O. Madsen, administrerende direktør og CEO i DNV.

Infosys' team for programstyring jobbet side om side med DNV for å utvikle et integrert støttesystem for virksomheter som ville ta i betraktning de voksende forretningsbehovene til DNV Business Assurance. I tillegg måtte CRM-programmet også overholde VERIT-standardenes retningslinjer for sikkerhets- og systempolicyer (interne krav hos DNV)

"Det er flott å se at en av våre kunder får anerkjennelse i bransjen for et slikt ledende prosjekt. Det har vaert spennende å arbeide sammen med DNV om dette CRM-programmet de siste fem årene. CRM er nøkkelen til å skape suksess i alle bedrifter, og DNV dro virkelig fordel av denne globale, enhetlige tilnaermingen," sier Ravi Kumar S, VP og Global Head - Oracle Practice, Enterprise Solutions, Infosys Technologies.

"Vi er henrykt over resultatene av vårt partnerskap med DNV på dette store og kompliserte prosjektet, og spesielt fornøyd med anerkjennelsen fra Gartner," sier Prasad Thrikutam, Senior Vice President og Head of Energy, Utilities and Services hos Infosys Technologies. "ConCert gir DNV en viktig plattform for forretningsprosesser som vil gjøre dem i stand til å forbedre sine prestasjoner og støtte deres globale vekstplaner."

Støtteressurser:

- Infosys CRM

(http://www.infosys.com/crm/pages/index.aspx )

- Infosys CRM-meninger

(http://www.infosys.com/crm/features-opinions/pages/index.aspx )

- Infosys CRM blogg

(http://www.infosysblogs.com/customer-relationship-management/ )

- Infosys Idea Center

(http://www.infosys.com/crm/idea-center/pages/index.aspx )

Tildelingen av en Gartner Award innebaerer ikke at Gartner anbefaler leverandører, produkter eller tjenester.

Om Infosys Technologies Ltd.

Infosys (NASDAQ: INFY) definerer, designer og leverer

IT-aktiverte forretningsløsninger som hjelper Global 2000-firmaer å vinne i en "flat verden". Disse løsningene fokuserer på å gi strategisk differensiering og driftsmessig overlegenhet for klienter. Med Infosys er klientene garantert en transparent forretningspartner, prosesser i verdensklasse, hurtig utførelse og evnen til å tøye IT-budsjettet ved å utnytte Global Delivery Model som Infosys var først ute med. Infosys har over 113 000 ansatte ved over 50 kontorer rundt om i verden. Infosys er en del av NASDAQ-100 Index og Global Dow. For mer informasjon, gå til http://www.infosys.com.

Infosys og Safe Harbor-programmet

Uttalelser i forbindelse med denne offentliggjøringen kan inneholde fremtidsrettede utsagn innenfor rammene til lovverk under US Securities som det er meningen skal kvalifisere for "safe harbor" under Private Securities Litigation Reform Act. Disse fremtidsrettede utsagnene, som er underlagt risikoer og uvissheter, inkludert de som blir beskrevet i våre innleveringer til SEC, og som er tilgjengelig på http://www.sec.gov, samt vår årsrapport på Form 20-F for året som ble avsluttet 31. mars 2009 og våre andre nylige innleveringer og faktiske resultater, kan materielt sett vaere forskjellige fra de som ble forespeilet av fremtidsrettede utsagn. Det kan hende vi kommer med ytterligere skrevne og muntlige fremtidsrettede utsagn, men vi påtar oss ikke, og fraskriver oss enhver forpliktelse, til å oppdatere disse.

Varemerker

Oracle og Java er registrerte varemerker som tilhører Oracle Corporation og/eller deres tilknyttede selskap.

Antonia Maneta
    PR EMEA Manager