innovaphone @ CeBIT 2006 - IP-telefon for ekstreme forhold: innovaphone og Funke + Huster Fernsig presenterer sin spesialtelefon

08 Mar, 2006, 20:18 GMT Fra innovaphone AG

SINDELFINGEN, Tyskland, March 8 /PRNewswire/ --

- IP-telefonspesialisten innovaphone og telekommunikasjons- og signalekspertene Funke + Huster Fernsig, med base i Mülheim, har sammen utviklet en spesiell telefon til industribruk som kan utstå ekstreme forhold. De vil sammen vise denne spesialtelefonen på årets CeBIT.

IP 150 utmerker seg med det siste innen IP-teknologi i kombinasjon med robustheten fra utstyr som lages av Funke + Huster Fernsig. Enhetene er konstruert av moduler - fast basisenhet, variabelt utstyr. Dette betyr at de passer for alle mulige industrielle krav: brann- og eksplosjonsbeskyttet, vaerbestandig, fuktighetsbestandig og vanntett. Slike spesialtelefoner fra Funke + Huster brukes imidlertid innenfor mange ulike områder. Ikke bare i ekstreme bruksmiljøer som på oljeplattformer og kjemiske og farmasøytiske produksjonsanlegg, men også på sykehus og eldrehjem samt i private hjem, for eksempel med et ekstra stort tastatur eller i antibakterieinnkapsling av plast.

IP-telefonen IP 150, som også er et samarbeid mellom innovaphone og FHF, kombinerer en innmat av det siste innen IP-teknologi med en solid og holdbar innpakning. Selskaper som allerede har en IP-PBX i kontorlokalene sine kan dermed enkelt integrere produksjonsanlegget sitt i selskapets interne infrastruktur ved å bruke det samme mediet. Den solide kassen er laget av støtsikker plast, og er motstandsdyktig mot syre, alkali og smøremidler. I tillegg passer den for veggmontering eller som skrivebordstelefon. Ringetonen på denne enheten kan justeres til opptil 92 dB (A), som kan vaere nyttig i omgivelser med mye støy.

Dagmar Geer, styremedlem for markedsføring og presse i innovaphone AG er "overbevist om at IP 150 fyller et viktig tomrom og vil bli svaert populaer innenfor industri. Kombinasjonen med innovaphone PBX betyr at telefonen innlemmer alle bekvemmeligheter ved moderne telefoni med en solid innpakning."

Telefonen forventes å vaere tilgjengelig i 3. kvartal av 2006 gjennom innovaphones vanlige salgskanaler. (www.innovaphone.com).

Om innovaphone

innovaphone AG leverer ledende teknologi for IP-telefoniløsninger til bedrifter. I motsetning til produsenter av tradisjonelle telefonsystemer og leverandører av nettverksutstyr, konsentrerer innovaphone seg utelukkende om utvikling, produksjon og distribusjon av IP-telefoniløsninger. Selskapet er en av meget få leverandører som kompromissløst implementerer IP-telefoni. Hver IP-løsning fra innovaphone støtter de uavhengige konvergensstandardene H.323 og SIP. Dette sikrer at alle fordelene ved IP-telefoni - fleksibilitet, investeringssikkerhet og effektivitet - blir utnyttet til fulle.

Etter flere år med intens utvikling har innovaphone laget en produktfamilie med den høyeste teknologiske standard. Den første IP-portalen (IP 400) ble introdusert i 1998, ett år etter at selskapet ble opprettet. Den ble etterfulgt av IP-portalen IP 3000 i januar 2000 og IP-telefonen tiptel innovaphone 200 to måneder senere. Kjernen i produktspekteret er IP-telefonsystemet innovaphone PBX, som er utviklet av innovaphone.

innovaphone AG ble grunnlagt i 1997 av fem pionerer med ISDN-bakgrunn. Selskapets hovedkontor befinner seg i Sindelfingen. innovaphone har rundt 40 ansatte i filialer i Sindelfingen (hovedkontor), Hannover (opplaeringssenter) , Berlin, Bozen (Italia) og Eskjõ (Sverige). Selskapet utvikler forretningsaktiviteter over hele Europa. Listen over selskaper og institusjoner som bruker innovaphones IP-løsninger inkluderer blant andre Heinrich Bauer-forlaget, VWs opplaeringssenter, Ruhr-universitetet i Bochum, Sveitsisk fjernsyn, Fraunhofer-instituttet og Sparkasse Stralsund.

Pressekontakt:

Dagmar Geer