innovaphone forsterker sitt salgsteam i Sverige

08 Mar, 2006, 20:59 GMT Fra innovaphone AG

SINDELFINGEN, Tyskland, March 8 /PRNewswire/ -- IP-telefonspesialisten innovaphone, med base i Sindelfingen, forsterker sitt salgsteam i Sverige for bedre å kunne tilfredsstille den økende etterspørselen på det skandinaviske markedet.

Svenske Mats Nilsson tiltrer umiddelbart for å støtte Michael Zinsmeister. Hr. Nilsson vil arbeide for innovaphone fra sitt kontor i Stockholm. 43-åringen har mange års erfaring som selger. Han har for eksempel hatt ulike salgsstillinger hos Canon Sweden i 15 år og lederjobber i Dell Computer i 4 år. Hr. Nilsson kjenner alle sidene ved det svenske IT-markedet, og er "derfor i en posisjon til å rådgi og støtte kundene våre nettopp med sin dype kunnskap," informerer Gerd Hornig, medlem av salgsstyret i innovaphone AG.

innovaphone har de siste årene fått flere store IP-telefoniprosjekter i Skandinavia. Det svenske selskapet NAB Solutions og finske Flinkenber har for eksempel bestemt seg for å samarbeide med innovaphone. I tillegg bruker Power Elektro i Sverige innovaphones IP-telefoniprodukter i 15 filialer. innovaphone AG har også gjort det bra hos skandinaviske kommuner - 6 lokale styresmakter i Danmark bruker allerede innovaphones PBX. En av innovaphones største kunder i Nord-Europa er shippingselskapet Tallink i Estland.

Om innovaphone

innovaphone AG leverer ledende teknologi for IP-telefoniløsninger til bedrifter. I motsetning til produsenter av tradisjonelle telefonsystemer og leverandører av nettverksutstyr, konsentrerer innovaphone seg utelukkende om utvikling, produksjon og distribusjon av IP-telefoniløsninger. Selskapet er en av meget få leverandører som kompromissløst implementerer IP-telefoni. Hver IP-løsning fra innovaphone støtter de uavhengige konvergensstandardene H.323 og SIP. Dette sikrer at alle fordelene ved IP-telefoni - fleksibilitet, investeringssikkerhet og effektivitet - blir utnyttet til fulle.

Etter flere år med intens utvikling har innovaphone laget en produktfamilie med den høyeste teknologiske standard. Den første IP-portalen (IP 400) ble introdusert i 1998, ett år etter at selskapet ble opprettet. Den ble etterfulgt av IP-portalen IP 3000 i januar 2000 og IP-telefonen tiptel innovaphone 200 to måneder senere. Kjernen i produktspekteret er IP-telefonsystemet innovaphone PBX, som er utviklet av innovaphone.

innovaphone AG ble grunnlagt i 1997 av fem pionerer med ISDN-bakgrunn. Selskapets hovedkontor befinner seg i Sindelfingen. innovaphone har rundt 40 ansatte i filialer i Sindelfingen (hovedkontor), Hannover (opplaeringssenter) , Berlin, Bozen (Italia) og Eskjõ (Sverige). Selskapet utvikler forretningsaktiviteter over hele Europa. Listen over selskaper og institusjoner som bruker innovaphones IP-løsninger inkluderer blant andre Heinrich Bauer-forlaget, VWs opplaeringssenter, Ruhr-universitetet i Bochum, Sveitsisk fjernsyn, Fraunhofer-instituttet og Sparkasse Stralsund.

Pressekontakt:
    innovaphone AG