Jamba - En Mobil Portal for Underholdning, Informasjon, Downloads og Multimedia

04 Nov, 2004, 12:34 GMT Fra Jamba AG

BERLIN, Germany, November 4 /PRNewswire/ -- Jamba! (www.jamba.no), Europas ledende portal for Mobiltelefon underholdning, Jamba! er den intelligente partner for mobil kunder. Jamba! utvikler, markedsfører og distribuerer digitalt innhold og aplikasjoner for den nyeste generasjonon av GPRS, MMS og 3G mobiltelefoner. Jamba! tilbyr alle mulige mobile tjenester, som Informasjon, Underholdning, Shopping, Downloads, Grafikk, Ringetoner, og MMS postkort (hilsener). Jamba! gir mobiltelefonbrukere muligheten til en personlig tilpasning av telefonen. Med Jamba kan mobiltelefonen bli et mobilt kontor, en spill konsoll, en baerbar musikk enhet, eller en komunikasjons Hub.

Diverse mobiltelefoni undersøkelser utørt av respekterte forsknings institusjoner viser til et stort og ekspensjonelt voksende marked for mobil underholdning i Norge. Dette skyldes mobiltelefonen meget sterke gjennomslag og den voksende interesse for musikk, grafikk og andre mobiltelefon produkter som gir en individualisering av din mobil. Jamba! tar denne utviklingen på alvor og tilbyr derfor ikke bare de høykvalitets produktene og tjenestene kundene i Norge ønsker per i dag, Jamba! søker og å utvikle innovative applikasjoner for fremtidige teknologier.

Jamba's store utvalg

Det er mere enn 1,000 forskjellige produkter å velge blandt på Jambas portal. Downloads, spill, aplikasjoner, e-mail, sportsnyheter, fotoalbum og mye mer er bare et tastetrykk unna - et vell av underholdende og hjelpende produkter for brukere på farten. Jamba! gjør disse produktene tilgjengelige for alle relevante plattformer, SMS, WAP, og i-mode, i tillegg til den nyeste generasjon av mobiltelefon tjenester slik som Multimedia Messaging (MMS), Video Streaming og andre produkter for 3G nettverk.

Videre, har alle brukere tilgang til tusenvis av ringetoner, grafikk for personalisering av mobiltelefonen, eller for å overraske venner og koleger. Fotball, Dance, Film, TV, Klassikere, Tegneserier, Dyr, Høytids-Hilsener, Muppets, Horror, Universitet - det er vanskelig å komme på en kategori hvor jamba! I ! ikke kan tilby de rette lyder eller grafikk.

Video Ringetoner - Video klipp som ringetoner - er den siste bestselgeren fra hit-makerene i Jamba!

En annen nyhet er de mange nyttige Java-programmene som gjør livet enklere, programmer som gjør mobiltelefonen til en telekomunikasjons Hub, Lommelykt, Postkort sentral, E-book leser, Shopping assistent, Alkoholtester, Personlig trener, Oversetter, Driving range, Bank safe, med mere - hundrevis av programmer er tilgjengelig.

Jamba! - Innovasjonslederen guider deg gjennom det mobile Internet

Jamba! utvikler og markedsfører hele tiden nye trendsettende produkter og tjenester for mobiltelefoni markedet.

Jamba! var den første aktøren som tilbød kommersielle Mobil beskjeder (MMS). Kundene kan laste ned statisk og animert grafikk fra Jamba! slik som E-Card MMS Galleri, MMS`en kan så videresendes med lyd og personlig hilsen

Video Ringetoner - den Nye Trenden

Jamba! er den første europeiske mobiltelefonportal til å tilby Video Ringetoner for salg. Når telefonen ringer hører brukeren ikke bare en ringetone, men kunden kan også se et videoklipp på mobilskjermen. Dette produktet benytter levende bilder - ikke bare animerte bilder.

Instant Messaging(Chatting) for mobiltelefonen

Etter at ungdoms markedet etablerte SMS som et universellt kommunikasjons medium, står nå en ny tid foran oss: Mobile Instant Messaging. Kommuniksjons platformen, som er godt kjent blandt PC brukere er nå tilgjengelig for mobil og utvider dermed brukernytten av SMS betraktelig. Mens SMS begrenser seg til text komunikasjon, åpner Instant Messaging for utveksling av følelser, utvikling av vennskap, og å møte likesinnende.

Det Første Multi-player spill for mobiltelefoner

Taxi-Fever representere Jamba!'s første multi-player spill for mobiltelefoner. Alle som laster ned dette spendene, action fyltde og kommuniserende spillet til sin mobiltelefon kan spille samtidig med andre spillere i hele verden. Den realistiske følelsen det gir å spille mot virkelige mennesker, den fantastiske grafikken, kombinationen av action og logikk, gir sammen med grunn ideen i spill, timer med med fantastisk spill underholdning.

Det første foto og Video Studio for Mobiltelefoner

Alle som liker å ta bilder med sitt digitale kamera vill bli facinert av programmene PhotoExpress M-Style for foto og VideoStudio M-Style for Video. Med PhotoExpress M.Style, kan brukerene utvikle bildene med sin individuelle stil - retusjere bilder, legge på farge filter, legge inn beskjer og følelser, lage electroniske postkort og sende de via MMS - direkte fra deres mobiltelefon, uten bruk av PC. Tillat deg selv a lage små kunstverk når du er på farten !

Med VideoStudio M-Style, trenger man heller ikke å vaere ekspert for å lage profesjonelle videoklipp. Brukeren har muligheten til å skape vakre overganger mellom de ulike klippene, I tllegg kan brukeren legge på et lydspor med deres favoritt musikk eller personlige komentar. Mobiletelefon video creation programmet er ekstremt enkelt å bruke !

Kraftig Fil Manager

Jamba! Tilbyr nå en kraftig fil organiserer for Nokia mobiltelefoner, kalt FileMann. Programmet operer med profesjonelle funksjoner tidliger bare kjent fra PC-bruk, fra enkel overføring av data til muligheten til å fritt å tilpasse knappene på mobiltelefonen.

De mange funksjonene i FileMan er meget imponerende: klipp ut, sett inn, endre navn og slette filer, ferdiggjøre, opprette nye filer, redigere filattributter, lage snarveier, åpne med ulike applikasjoner, markere, søke, finne, utvide søk, sende via infra-rød, bluetooth, E-mail og MMS, sortere etter navn, fil type, størelse og dato, filtrere e-mails, endre oppsett, og mye mye mer.

Les bøker på din mobiltelefon

Jamba! har nå den første e-Book leser for mobiltelefoner. Programmet fremviser bøker og dokumenter i standard eBook format på mobiltelefonskjermen.

Jamba! Har også utviklet det første email programmet som gjør det mulig for brukeren å lese vedlegg og PDF filer på mobiltelefoner.

Gjenomsiktighet og kostnadskontrol med Jamba!

Helt fra sin begynnelse, har Jamba! vektlagt lettfattelige tilbud for kundene. Brukerene kan raskt og enkelt se hvilke tilbud som er tilgjengelige for de ulike mobiltelefon modellene, og hva de koster, dette gitt av vår mobiltelefon modell baserte meny struktur. Slik hindrer man at kunder laster ned produkter som ikke er tilgjengelige for deres mobiltelefon modell.

Jamba! Tilbyr sine produkter til meget gunstige priser, et eksempel er Ringetoner fra 6 kr eller spill fra 20 kroner

Kundene bestemmer selv fritt hvordan de ønsker å bestille

Jamba! gir sine kunder muligheten til å bestille et hvilken som helst av våre 50.000 digitale produkter fra Internet. Denne funktsjonen er spesielt nyttig for kunder som ønsker å benytte seg av våre tjenester for første gang. Mange kunder velger å benytte seg av vårt abonoments tilbud hvor man sparer opptill 70% i forhold til å bestille enkelt produkter. Eksempelvis kan man bestille en månedspakke for bare 30 kroner og mota opptill 5 valgfrie ringetoner i måneden. Alle som ønsker å laste ned mere enn en ringetone i måneden vil med andre ord kunne spare masse penger på jamba!`s tilbud. Kunden kan forøvrig enkelt kanselere sitt abonoment ved å kontakte vårt callsenter, via SMS, Fax, Post eller på vår hjemmeside.

Kostnadskontrollen er garantert gjennom vår lettfattelige post på kundens mobiltelefon faktura.

En evig voksende etterspørsel er ventet

Flere å flere kunder ønsker muligheten til øke nytten og gleden de får av sine mobiltelefoner.

Jamba! forventer en like possitiv utvikling i 2005 som I 2003 og 2004. Denne opptimismen har grobunn I det stadig voksende antall mobiltelefon modeller på markedet, de som fungerer med Java programmer, CD kvalitet ringetoner, og de med gode nok skjermer til å spille spill i gameboy kvalitet. I tilleg, vil den stadig voksende etterspørselen for kamera mobiltelefoner gi forsatt vekst i markedet.

Jamba! Norge
    Callsenter: +47-81000025