Japan Photo tilbyr "Bildebuffet"

04 Apr , 2006, 09:00 BST Fra Japan Photo

OPPEGARD, Norway, April 4 /PRNewswire/ --

- Nå er det tid for vårrengjøring på harddisken. Med bildebuffeten "Alt du kan brenne" gjør Japan Photo jobben enklere og billigere.

Det vil bli tatt ca 1,5 milliarder digitale bilder i år. Hver tredje norske husstand har minst ett digitalkamera, og en undersøkelse fra 2005 viser at det ligger mellom 150 og 200 millioner bilder på norske datamaskiner som fotografen ønsker å få utskrifter av. Samtidig forteller bransjeorganisasjonen Fotorådet at den sikreste måten å oppbevare sine digitale bilder på, er å skrive dem ut.

Japan Photos bildebuffet "Alt du kan brenne" på en CD for bare kr 199,- er en unik sjanse til endelig å få alle blinkskuddene på harddisken inn i album. Brenn så mange bilder du klarer på en CD, og lever i en av våre 18 Japan Photo-butikker. En liten uke senere er alle bildene kopiert i 10x13/10x15cm format.

- Nå kan kundene våre endelig få ryddet opp i alle de digitale bildene på harddisken, uten å bruke timevis på å plukke ut de beste. Bare brenn alle bildemappene på en CD. Uansett antall bilder er prisen den samme. Man kan få opptil 1000 bilder med brukbar oppløsning på én CD, så prisen per bilde blir den laveste noensinne, sier Jørgen Stenseth, markedssjef i Japan Photo, og forsikrer at den lave prisen ikke går ut over kvaliteten:

- Man får bildene eksponert på ekte fotopapir med profesjonell kvalitet, akkurat som når man bestiller bilder til langt høyere priser, sier Stenseth.

I tillegg til å tilby bildebuffet på bilder i 10x13/10x15cm, kan folk benytte seg av svaert gunstige priser på forstørrelser i april.

- Ofte er det vanskelig å se hvor godt et bilde virkelig er før det får en viss størrelse. Derfor ønsker vi å gi kundene våre en mulighet til å få maksimalt ut av bildene sine uten at det "koster skjorta", sier Stephan Stein, administrerende direktør i Japan Photo.

Tilbudet starter på kr 19,- for 20x30cm, kr 39,- for 30x45cm og kr 99,- for 50x75cm.

Men apriltilbudene slutter ikke der. Alle nye kunder på www.japanphoto.no får 25 gratis bilder i 10x13/10x15cm helt gratis! Å bestille er gjort med noen museklikk, og bildene får du enten hjem i posten eller du henter dem i en av våre 18 butikker.

For mer informasjon, kontakt markedssjef Jørgen Stenseth på telefon 66 82 26 64.

Litt om Japan Photo

Japan Photo er en av Norges største aktører i fotobransjen, med 18 butikker i Norge og 2 i Sverige, samt internettbutikk på www.japanphoto.no. Butikkjeden eies av det tyske laboratoriekonsernet Cewecolor, som med sine 20 avanserte laboratorier og 3700 ansatte i 19 europeiske land både leder den teknologiske utviklingen og er markedsleder i bransjen. Laboratoriene leverer hvert år ca 3,4 milliarder fargebilder til sine kunder. Japan Photos kunder bestiller i gjennomsnitt 1,5 millioner bilder hver måned. Markedsandelen på digitalkameraer er også høy - hvert femte digitale speilreflekskamera som kjøpes i Norge er fra Japan Photo.

Japan Photo-butikkene finner du i Oslo (Byporten, Akersgata, Fred. Olsens gate, Bogstadveien og Skøyen), Bergen, Drammen, Fredrikstad, Greverud, Haugesund, Kristiansand, Moss, Porsgrunn, Sandnes, Sandvika, Stavanger, Strømmen og Trondheim.

Japan Photo Holding Norge AS, Flatestadveien 3, Postboks 113, 1416 Oppegard

Jorgen Stenseth, Marketing Manager, Telefon: +47-66-82-26-64, Telefax: +47-66-82-26-70, jorgen.stenseth@japanphoto.no

Stephan Stein, Administrerende Direktör, Telefon: +47-66-82-26-67, Telefax: +47-66-82-26-70, stephan.stein@japanphoto.no

KILDE Japan Photo