Johnson Controls lanserer nytt varemerke for å holde fokus på komfort, sikkerhet og opprettholdelse

01 Okt, 2007, 01:00 BST Fra Johnson Controls, Inc.

MILWAUKEE, October 1 /PRNewswire/ --

- Stephen A. Roell, selskapets nye administrerende direktør, sier at selskapets nye kommunikasjonsplattform og oppfriskede selskapsidentitet bedre avspeiler den nåvaerende strategiske retningen.

Johnson Controls, Inc. (NYSE: JCI), den globale, multi-industrielle leder i å skape smarte miljøer, lanserer i dag en ny kommunikasjonsplattform for varemerket og en oppfrisket selskapsidentitet. Selskapet, en global markedsleder i automitiv erfaring, bygningseffektivitet og kraftløsninger, ruller ut en ny logo, slagord for selskapet og en reklamekampanje for mer effektivt å kommunisere sin visjon og bedre tilpasse image og markedsføringstiltak til selskapets nåvaerende strategiske retning.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070930/AQSU001LOGO )

"Vi vil fortsette å vaere et mangfoldig, multi-industrielt selskap som er egnet til å forbedre komfort, trygghet og opprettholdelse med innovative produkter og tjenester for stedene hvor folk bor, arbeider og reiser," sa Roell, som offisielt ble selskapets administrerende direktør i dag. "Med fokus på fornøyde kunder, teknologi og global veltalenhet, er Johnson Controls egnet til å hjelpe kundene til større suksess. Vi har store muligheter for vekst verden rundt. Spesielt vil vi søke å styrke vår ledelse i nye markeder gjennom støtte av våre regionale og globale kunder," la han til.

I følge Roell, understreker denne strategien utviklingen av Johnson Controls' nye visjon - "en mer komfortabel, trygg og opprettholdbar verden" - for å mer nøyaktig avspeile alle de forskjellige muligheter selskapet kan tilby. "Denne visjonen understreker at vi er fokusert på å hjelpe våre kunder å tilføye verdi til forbrukernes hverdagsliv," forklarte Roell. "Hver av våre forretninger spiller en enormt viktig rolle i å gjøre livet bedre og enklere på stedene hvor folk tilbringer det meste av sin tid. 'Enten det er gjennom komfortable og trygge automotive interiør, avanserte systemer for energieffektivitet og sikkerhet i bygninger eller bilbatterisystemer som hjelper til å beskytte miljøet, er Johnson Controls på en helt spesiell måte i stand til å gi våre kunder det vi kaller smarte miljøer - geniale løsninger som blir godt mottatt av markedet."

'I følge Denise Zutz, vise-direktør for strategi, investorforhold og kommunikasjon, utviklet varemerkeinitiativet seg gradvis som en bedre måte å kommunisere idéen om smarte miljøer. "Våre nåvaerende kunder, i tillegg til dem som vi gjerne vil betjene i fremtiden, er helt klare på hva som er viktig for dem," forklarte hun. "De vil gjøre forretning med selskaper som kan tilføre verdi og proaktivt løse problemer. 'Som et resultat, har vi utformet vårt nye slagord, "Oppfinnsomhet velkommen", til å ha to meninger: For det første, at vi erkjenner at folk tar imot innovasjon i produkter og tjenester, og for det andre, at vi er et selskap som er på utkikk etter folk med gode idéer.

Den rekrutteringsorienterte meldingen er ikke en tilfeldighet, sa Roell. "For å fortsette å betjene våre kunder på en bra måte, trenger vi å vokse effektivt, spesielt i nye markeder," kommenterte han. "Å vaere en ettertraktet arbeidsgiver er for oss nøkkelen til å ha de riktige talentene på plass for å hjelpe kundene å bygge opp sin forretning på disse stedene." Selskapet mener at ved å bygge opp varemerket, vil det vaere bedre i stand til å konkurrere om det beste talentet i alle sine geografiske markeder og hjelpe til med å støtte Johnson Controls' fortsatte vekst.

Selskapet ruller ut det nye slagordet sammen med den nye selskapsidentiteten, som det kaller "åpen klode", til de 125 landene det betjener gjennom ca. 1 300 kontorer og fabrikker over hele verden Våren 2008 vil Johnson Controls lansere en reklamekampanje for å meddele sine helt spesielle tjenester til markedet.

Logoen til Johnson Controls vises i dag primaert på selskapets bygningsautomatikk- og kontrollprodukter. Ifølge Denise Zutz vil selskapet nå, som en del av dette initiativet, visuelt vise flere av sine mer kjente, hovedprodukt-varemerker - HomeLink, York, Optima, Varta, Heliar og LTH - ved å føye til Johnson Controls-navnet og logoen for sterkere å forbinde produktene med selskapets varemerket. HomeLink lar forbrukere betjene garasjedører, inngangsporter og elektriske artikler i hjemmet fra bilene sine. York er en serie med varme- og luftkondisjoneringsprodukter og tjenester til bruk i hjemmet og kommersielt. Optima er et batterimerke som tilbyr en helt spesiell spiraltvunnet, absorberende glassmatte- (AGM) teknologi for ekstremt høy ytelse. Varta, Heilar og LTH er ledende regionale bilbatterimerker.

Johnson Controls (NYSE: JCI) er en global leder som bringer oppfinnsomhet til stedene hvor folk bor, arbeider og reiser. Ved å integrere teknologier, produkter og tjenester, skaper vi smarte miljøer som definerer forholdet mellom folk og deres omgivelser på en ny måte. Vårt team på 140 000 ansatte skaper en mer komfortabel, trygg og opprettholdbar verden gjennom våre produkter og tjenester for mer enn 200 millioner kjøretøy, 12 millioner hjem og en million kommersielle bygninger. Vår forpliktelse til opprettholdelse driver vår miljøvernforvaltning, god forretningsånd på arbeidsplassene og i lokalsamfunnene, og produktene og tjenestene vi tilbyr kundene. For ytterligere informasjon, besøk http://www.johnsoncontrols.com.

Web site: http://www.johnsoncontrols.com

KILDE Johnson Controls, Inc.