Justin Bieber fronter musikkspillet SongHis verdenserobring

05 Okt, 2010, 14:13 BST Fra SongHi Entertainment Ltd.

HELSINKI, October 5, 2010 /PRNewswire/ --

- Justin Bieber-kampanjen er bare den første frukten av samarbeidet mellom Universal Music og SongHi.com

SongHi Entertainment Ltd. og Universal Music har underskrevet en kontrakt som vil integrere virtuelle studioer, fan-produkter og internasjonale superstjernekonkurranser i musikkkomposisjonsspillet SongHi.com. Samarbeidet tilbyr musikkelskere en helt ny måte å kommunisere med sine idoler på. Med Justin Bieber som frontmann lanseres SongHi.com i de nordiske og baltiske landene den 5. oktober, 2010.

Samarbeidet mellom SongHi og Universal Music vil starte i oktober med en utvidelse bygget opp rundt Justin Bieber, den største sensasjonen i dagens popverden. SongHi.com vil tilby et virtuelt studio og signaturinstrumenter som blant annet inneholder Justin Biebers sang og et nettmarkedssted for Justin Bieber-tematiserte klaer og bakgrunner. SongHi.com. vil også starte en fantastisk låtskrivingskonlurranse der vinneren får en VIP-konsertreise for to personer for å se Justin Bieber live i Miami, Florida.

"SongHi.com starter sin globale erobring med en virkelig kickstart, med Justin Bieber og Universal Music. Dette samarbeidet gir oss helt nye muligheter til å utvikle spillet og bli mer internasjonale. De nordiske og baltiske landene er bare begynnelsen; målet vårt er å erobre hele nettuniverset!", skryter markedsføringsdirektøren for SongHi Entertainment, Veli Palevaara.

SongHis musikkomposisjonsspill vekket interessen til Universal Music på et tidlig tidspunkt, og det foreligger allerede ekspansive planer om bruk av spillet. SongHi tilby plateselskaper nye lønnsomhetsmodeller ved å tillate salg av virtuelle artikler direkte til kundene.

"Vi har alltid vaert på utkikk etter nye måter å bringe artistene naermere fansen på, og SongHi er den perfekte løsningen på våre behov. I de virtuelle studioene kan fans lage musikk ved å bruke ordentlige instrumenter som brukes av idolene deres og ta i bruk virkelige stemmeprøver i sangene sine, og i tillegg kan de kommunisere med artistene og andre fans," sier Mikko Haapala, digital manager i Universal Music. "Vi

tror at spillet vil utvikle seg til et fellesskap for alle musikkelskere, der den virkelige og virtuelle musikkverden kan utfylle hverandre."

Samarbeidet med Universal Music vil og fordypes etter hvert som SongHi.com presenterer nye artister og funksjoner. Fremtidige oppdateringer omfatter mer allsidige fellesskapsfunksjoner, muligheten til å komponere hele sanger, og til og med lage ditt eget band.

Lag din egen musikk på http://www.songhi.com - musikkspillet som gjør deg berømt!

KILDE SongHi Entertainment Ltd.