Kaldwei tilbakekaller badehåndtak

06 Jul, 2010, 06:00 BST Fra Franz Kaldewei GmbH & Co. KG

AHLEN, Tyskland, July 6, 2010 /PRNewswire/ -- Firmaet Franz Kaldwei GmbH & Co. KG informerer herved om at selskapet tilbakekaller badehåndtak fra årene 1996 til 2002 med følgende modellbetegnelser: "Rondostar-Multi-Griff", "Studiostar-Multi-Griff" og "Saniluxstar-Multi-Griff". Andre badehåndtak fra Kaldwei omfattes ikke av tilbakekallingen.

I enkelte sjeldne tilfeller, og ved ikke fagmessig montering av de nevnte badehåndtakene fra tidsrommet 1996 til 2002, kan det forekomme skader ved bruk av håndtakene fordi det er trengt inn fettholdige stoffer mellom vannoverflaten og håndtakenes tetninger. Dette kan føre til skader på kunststoffet i håndtakene og svekkelse av materialet, slik at håndtakene i verste fall kan løsne når de blir utsatt for belastning.

Denne situasjonen oppstår oftest når håndtakene ikke er festet av fagpersonell, men av sluttkunden selv i forbindelse med montering av badekar. Håndtakene det gjelder kan vaere festet på forskjellige måter på badekarene.

Kunder som har en av disse håndtaktypene fra Kaldwei på sine badekar - se illustrasjonen - kan ringe (for egen regning) til Kaldwei på følgende servicetelefonnummer for å få løst problemet.

Servicetelefon: +49-2382-785-140

Her kan kundene få mer informasjon som kan bidra til å avgjøre om de er i besittelse av en av modellene som tilbakekallelsen gjelder.

Naermere informasjon finnes på http://www.kaldwei.com

- Cross reference: Picture is available via epa european pressphoto agency and can be downloaded free of charge at:

http://www.presseportal.de/story.htx?firmaid=58044 -

Pressekontakt: