Konftel lanserer nyskapende IP-konferansetelefon

24 Sep, 2008, 09:00 BST Fra Konftel

UMEA, Sweden, September 24 /PRNewswire/ -- Konftel, Europas ledende leverandør av konferansetelefoner, lanserer nå Konftel 300IP, en SIP-basert konferansetelefon med en rekke innovative funksjoner. 300IP gjør det mulig å ringe lokale fempartssamtaler og forprogrammerte grupper samt spille inn og lagre samtaler på et minnekort. Ved å lage personlige profiler lagres kontakter og innstillinger. Telefonen er utstyrt med Konftels patenterte lydteknologi, OmniSound 2.0, som gir krystallklar lyd med wideband.

- Undersøkelser viser at antall telefonmøter kommer til å øke i fremtiden fordi de sparer både tid, penger og miljøet. I tillegg erstatter stadig flere selskaper sine sentralbord med IP-telefoni for å spare penger og kunne samordne kommunikasjonen. For disse kommer Konftel 300IP til å vaere svaert interessant, sier Peter Renkel.

Konftel 300IP kobles enten til et IP PBX-system eller direkte til en VoIP service provider. Telefonen baseres på SIP (RFC 3261) og er kompatibel med de fleste SIP-plattformene på markedet. For å forenkle tilkoblingen støtter Konftel 300IP i tillegg Power og Ethernet.

Konftel 300IP har integrert innspillingsfunksjon på SD-minnekort og er den første IP-konferansetelefonen på markedet som tilbyr muligheten for å ringe lokale fempartssamtaler. Telefonen er også ustyrt med en konferanseguide som gjør det mulig å ringe opp forprogrammerte grupper med noen enkle tastetrykk. En webbasert konfigurasjon av kontakter og innstillinger innebaerer at telefonen er enkel å håndtere, og muligheten for å eksportere og importere innstillinger og kontakter til telefonboken forenkler installasjonen. Med Konftel 300IP er det også mulig å skape profiler som gir tilgang til personlige kontakter og innstillinger når brukeren logger på.

Konftel 300IP tilpasses til store møtelokaler med ekstramikrofoner, men det er også mulig å tilkoble eksternt, trådløst headset og høyttaleranlegg. Telefonen er fremtidssikker fordi den kan oppgraderes med smarte funksjoner.

- Vi er svaert glade for å kunne utvide vår produktportefølje med en av markedets mest avanserte IP-konferansetelefoner. Nå kan vi tilby en telefon som kombinerer IP-telefonens fordeler med våre innovative funksjoner, sier Peter Renkel, adm. dir. hos Konftel.

Konftel 300 kommer for salg i midten av desember 2008.

Høyoppløste bilder kan lastes ned fra http://www.konftel.com/PR080922

Om Konftel

Konftel AB er Europas ledende produsent av konferansetelefoner. Siden 1988 har vi utviklet konferansetelefoner med den patenterte lydteknologien OmniSound(R), som gir krystallklar lyd. Våre produkter selges over hele verden under varemerket Konftel. Hovedkontoret ligger i Umeå, og selskapet har datterselskaper i USA og England. Les mer om selskapet og produktene på http://www.konftel.com.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Peter Renkel, adm. dir. Konftel, +46(0)90-70-64-74, peter.renkel@konftel.com peter.renkel@konftel.com

Tommy Edlund, produktsjef Konftel, +46(0)90-70-64-81, tommy.edlund@konftel.com

KILDE Konftel