Lapponia - Inspirerer kunstnere til å dele vår merkevareprofil

08 Des, 2011, 13:17 GMT Fra Lapponia Jewelry Oy

HELSINKI, December 8, 2011 /PRNewswire/ --

Lapponia Jewelry gjennomgår en global renessanse. Dagens sterke kvinner ønsker å uttrykke seg med våre vakre design. Lapponia Jewelry er inspirert av Nord-Finlands ulendte natur. Dette tette båndet med den nordlige naturen får liv i vår nye profileringsvideo, videoen The Art of Expression, og vår generelle markedsføringsstrategi, The Silent Language of Nature.

For å se pressemeldingen i multimedia, klikk på:

Videoen kombinerer overveldende bilder av nordlig natur med en annen finsk stolthet, den internasjonalt anerkjente musikken til bandet Apocalyptica med sangen Sacra. Videoen forteller historien om Lapponias opprinnelse, og presenterer kunstnernes inspirasjonskilder til de som aldri har hatt muligheten til å oppleve Nord-Finlands eksotiske skjønnhet.

Lapponias kunstneriske natur formidles også i våre andre markedsføringsaktiviteter. Under filmingen av profileringsvideoen begynte den verdenskjente fotografen og professor i visuell kunst ved University of Boston, Arno Rafael Minkkinen, arbeidet med en vakker bildeserie basert på Lapponias markedsføringskonsept 'silent language'. Dette samarbeidet resulterte i en bildesamling som visualiserer Lapponias budskap på en makeløs måte. I form av kommunikasjon skiller kampanjen seg tydelig fra måten andre luksusmerker uttrykker seg på. Og når det gjelder timing kunne ikke kampanjen blitt lansert på et bedre tidspunkt, med Helsinki som World Design Capital i 2012.

Om Lapponia

Lapponias historie begynte da selskapets visjonære grunnlegger, Pekka Anttila, forespurte smykkedesigneren Bjørn Weckstrøm, som han møtte da han studerte til å bli gullsmed, om å designe det første stykket av det som den gangen var veldig unike smykker. Røttene til Lapponias design ligger i finske Lappland. På turer til Lappland ble Weckstrøm inspirert av den usedvanlige fasongen og overflaten på gullklumpene som finnes i elvene der. Det var denne inspirasjonen som ledet han til å designe Flowering Wall, som mottok en Grand Prix-premie ved International Jewelry Contest i Rio de Janeiro 1965. Siden den gang har Lapponia vært en internasjonal suksess. Bjørn Weckstrøm ble senere fascinert av sølv, og skapte en smykkeserie hvor sølvet maler et bilde av Finlands snødekte sletter og frosne innsjøer. Den særegne behandlingen av overflatene ble kjennetegnet til Lapponias egenartede design.

Det unike designet og den eksotiske arktiske naturen begynte å generere stadig mer internasjonal interesse. Lapponia vokste til et merke uten grenser. Det ble elsket av kongelige og stjerner, fra sjahen av Persia til Yoko Ono. I kjølvannet av denne suksessen ble Lapponias smykker på 1970-tallet designet av flere internasjonale smykkekunstnere.

Lapponias mystiske design trollbinder fortsatt mennesker over hele verden. I dag har Lapponia seks visjonære kunstnere som henter inspirasjon fra Lapplands natur for å oppfylle Lapponias misjon om å skape revolusjonerende smykker i en ellers konservativ verden av smykker og edelstener. Disse smykkene bæres av karismatiske kvinner som ikke er redde for å skille seg ut.

Mer informasjon:

Video: http://www.multivu.com/mnr/52795-lapponia