Leo Pharma A/S og Stiefel Laboratories slår seg i Norden sammen i markedsføringen av Stiefels nye aktuelle reseptbelagte antikvise-produkt

12 Jan, 2005, 12:27 GMT Fra Stiefel Laboratories, Inc

LONDON, January 12 /PRNewswire/ -- Stiefel Laboratories, Inc., verdens største uavhengige farmasøytiske virksomhet innen området hudsykdommer og LEO Pharma har i Norden allierte seg i markedsføringen av Stielfels nye aktuelle reseptbelagte antikvise-produkt. Denne viktige nye kombinerte behandlingen tar betydelige markedsandeler i land hvor det allerede er lansert (som DUAC(R) eller CLINDOXYL(R) eller INDOXYL(R)) i USA, Canada, Storbritannia og Mexico, og det forventes av LEO vil generere lignende suksess i de nordiske landene.

Charles W. Stiefel, administrerende direktør i Stiefel sier: "En viktig del av vår forretningsstrategi er å inngå partnerskap med andre virksomheter som er solide aktører i markedet. LEO er sterkt inne på det nordiske markedet, og samarbeidet sikrer at vi fortsetter vår økende innflytelse i det nordiske markedet og gir de beste muligheter for dette nye viktige produktet."

Ernst Lunding, administrerende direktør i LEO Pharma sier: "Stiefels utmerkede produkt er et viktig tilskudd til LEO Pharmas produktportefølje og vil forsterke virksomhetens allerede sterke rolle i Norden. I tilegg vil produktet tilby en innovativ behandlingsform for alle dem som i Norden har problemer med kviser, og vårt mål er å oppnå like stor suksess som Stiefel har opplevd i andre markeder."

Velkommen til et besøk på www.stiefel.com

KILDE Stiefel Laboratories, Inc