Liberty Alliance kunngjør workshop for digital identitetshåndtering i Oslo den 17. oktober

05 Okt, 2006, 13:22 BST Fra Liberty Alliance

OSLO, Norway, October 5 /PRNewswire/ --

­ Åpent arrangement sponset av Brønnøysundregistrene, Liberty Alliance og Sun Microsystems som vil vise fordelene ved åpne digitale identitetshåndteringsløsninger

Liberty Alliance, som er et internasjonalt konsortium som arbeider for et sikrere internett for forbrukerne, myndigheter og naeringslivet, kunngjorde i dag at det vil bli holdt en workshop om identitetshåndteringsutplassering i Oslo på Administrasjonsdepartementet den 17. oktober, 2006 fra 8.30 til 15.30. Dette er en gratis workshop og åpen for alle som er interessert i å laere om teknologiske, forretningsmessige og politiske aspekter ved utplassering og administrasjon av åpen identitetshåndtering og nettjenester i den offentlige sektor.

Workshoppen er et samarbeid mellom Brønnøysundregistrene, Liberty Alliance og Sun Microsystems, og vil inneholde en livlig interaktiv diskusjon og en spørsmål og svar-runde med identitetseksperter som har erfaring med å utplassere offentlige internettløsninger (eGoverment solutions) basert på Libertys åpne identitetsstandarder. Representanter vil presentere Liberty Alliance brukermønstre (use cases), utplasseringsscenarioer og virkelige case-studier, hvor fokus vil vaere de forretningsfordeler og investeringsgevinster som myndigheter får ved bruk av åpne fødererte løsninger i dag. Deltakerne vil få en unik forståelse for de utfordringer og fordeler som er involvert ved utplassering av brukersentrerte digitale identitetshåndteringsløsninger, og som myndigheter, naeringslivet og borgere kan benytte ved online-transaksjoner; løsninger som er sikrere og som i større grad respekterer personvernet.

"Med alt fra diskusjoner om Web 2.0-initiativ til analyser av Liberty-baserte utplasseringer av identitetshåndtering - som gir signifikante fordeler til virksomheter, myndigheter og borgere - får deltakerne i de globale Liberty Alliance-workshoppene alt det de behøver for at de skal kunne utplassere åpne identitetsløsninger," sier George Goodman, styreleder i Liberty Alliance og leder for Platform Capabilities Lab hos Intel. "Vi ønsker deltakere velkommen til workshoppen i Oslo, hvor identitetsledere vil fortelle om deres erfaringer rundt utvikling og utplassering av identitetshåndteringsløsninger som er basert på Liberty Federation og Liberty Web Services."

Workshoppen holdes hos Fornyings- og administrasjonsdepartementet og vil inneholde presentasjoner fra representanter fra danske og norske myndigheter, Liberty Alliance, Norway.no, Uninett og Telenor. Interesserte kan registrere seg og få mer informasjon på http://projectliberty.org/news_events/events/deployment_workshop

Om workshop-programmet til Libety Alliance

Liberty Alliance workshops for utplassering og organisering fokuserer på de tekniske og forretningsmessige aspektene som er involvert i utplassering av åpne løsninger og nettjenester basert på Libertys sikre og personvernrespekterende identitetsstandarder. Kommene workshops er listet på Libertys nettside http://projectliberty.org/liberty/news_events/events

Kontakt:
    Russell DeVeau