LIOS DTS-Systems skal forhandles i Norge av Aventi Technology AS

24 Jan, 2007, 13:03 GMT Fra LIOS Technology GmbH

KØLN, Tyskland, January 24 /PRNewswire/ -- LIOS Technology, en av verdens ledende produsenter og leverandører av sikerhetsteknologi i trafikk- og industrisektoren, med hovedsete i Køln, Tyskland, har gleden av å kunngjøre at selskapet har undertegnet en avtale med de norske selskapet Aventi Technology AS om distribusjon av LIOS Technology sine systemer for "Distributed Temperature Sensing" (DTS-systemer) i Norge.

Aventi Technology er et norsk engineering-selskap som leverer produkter og tjenester innenfor industriell automatiseringsteknologi. Aventi Technology kombinerer sin ekspertise innen instrumentering og informasjonsteknologi med tekniske ferdigheter innen programmering av kontrollsystemer, konfigurering av grafiske menneske-maskin grensesnitt og utvikling av PC-baserte applikasjoner. Selskapet har et stort antall kunder spesielt innen trafikk og olje & gass sektorene, men også innen landbasert industri viser selskapet fin utvikling. Selskapet ble etablert i 1986 og er i dag eid av de ansatte.

Dr. Henrik Hoff, key account manager hos LIOS Technology og Terje Hundere, administrerende direktør hos Aventi Technology, uttaler: "Vi ser et viktig vekstmarked innenfor tunnelsikkerhet i Norge, ikke bare på grunn av manglende tunnelsikkerhetstiltak men også fordi det er påkrevet etter Europaparlamentets Direktiv 2004/54/EU om minimums sikkerhetskrav for tunneler i det europeiske veinettet, som trådte i kraft i 2006. Videre er Norge i ferd med å bli et sentralt transportknutepunkt for morgendagens energidistribusjon.

Vi ønsker å gi et betydelig bidrag med vår innovative teknologi og ekspertise for å tilfredsstille de økende krav til sikkerhet. Vi er sikre på at våre løsninger kommer til å bli møtt med stor interesse i det norske markedet."

Om LIOS Technology:

LIOS Technology er et internasjonalt aktivt teknologiselskap og medlem av den danske NKT-gruppen, som har virksomhet over hele verden. LIOS Technology's innovative forskning og utviklingsvirksomhet innenfor området høy-teknologiske fiberoptiske sensorer har satt nye standarder for industrien og har gjort selskapet til en av de ledende produsenter og leverandører av sikkerhetsteknologi i verden. LIOS Technology utvikler, tilvirker og markedsfører industrielle sikkerhetssystemer for å tilfredsstille en lang rekke markedskrav. LIOS leverer brannvarslingsteknologi for spesielt risikoutsatte bygninger, veier, sikkerhet for jernbane og vei, overvåkingssystemer for høyspentkabler, samt utstyr for permanent brønnhullsovervåking ved prøveboring etter olje & gass.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Pressekontakt:

LIOS Technology GmbH