MCI tegner 5-årskontrakt for globalt styrte nettverkstjenester med ABN AMRO, til en verdi av 500 millioner euro

14 Des, 2005, 21:51 GMT Fra MCI, Inc.

AMSTERDAM, Nederland og ASHBURN, Virginia, December 14 /PRNewswire/ --

- Avtalen underbygger bankens strategier innenfor telecom og nettverk

MCI (Nasdaq: MCIP) annonserte idag at de har har undertegnet en 5-års global avtale om nettverksintegrering med ABN AMRO for håndtering av deres globale plattformer for datanettverk og brannvegger. Verdien av kontrakten er EUR 500 millioner (ca. USD 550 millioner) over fem år.

Avtalens omfang inkluderer distansenettverk, lokale nettverk og sikkerhetstjenester for tilknytning av mer enn 6.000 ABN AMRO-filialer i 25 land, samt over 200 regionale nettverksleverandører. I følge vilkårene i avtalen vil MCI overta det fulle ansvaret for håndtering og leveranse av ABN AMROs globale nettverkstjenester.

"Avtalen med ABN AMRO viser MCIs bransjeledende kapasitet innen global nettverksintegrering," sier Wayne Huyard, sjef for salg og service hos MCI. "Med ABN AMRO leverer vi det beste innen global nettverks- og sikkerhetshåndtering, profesjonelle tjenester og styrt nettverksmigrering til global IP. Det er en aere å bli en strategisk partner for ABN AMRO, og gjennom overgangen til IP er vi innstilte på å levere IP-aktiverte produktivitetsforbedringer og betydelige reduserte driftskostander".

MCI vil benytte sin gruppe for globale tjenester til å håndtere alle aspekter av ABN AMROs globale service- og leveransekjede, og til å levere administrerte nettverk og sikkerhetstjenester. MCIs prisvinnende plattform for nettverkshåndtering, IMPACT, vil bli hjertet i de styrte tjenestene.

"Dette er en viktig milepael i utviklingen av ABN AMROs globale strategi for telekommuinkasjon- og nettverkstjenester. Under denne kontrakten vil ABN AMROs globale infrastruktur forvandles til en komplett styrt tjeneste basert på MPLS-teknologi i kjernen," sa Peter Josse, global leder for telekom & nettverkstjenester hos ABN AMRO. "Ved å overføre driftsansvaret for vår globale nettverkstjeneste til MCI, oppnår vi store service- og kvalitetsforbedringer samtidig som vi effektiviserer kostnadene".

MCI har lang erfaring som integrator av globale nettverkstjenester og som leverandør av styrte nettverkstjenester. I dag tar selskapet hånd om over 3.100 kundenettverk i 149 land, inkludert overvåking av over 22.000 ikke-MCI tilkoblinger fra over 60 nettverksleverandører globalt. MCIs avanserte lokalt-til-globalt IP-nettverk strekker seg drøyt 100 miles (160.000 km) over 150 land på seks kontinenter, og er tatt vare på av 5.000 tekniske eksperter som arbeider rundt hele verden.

Om MCI, Inc.

MCI, Inc. (Nasdaq: MCIP) er en ledende, global leverandør av kommunikasjon som leverer innovativ, kostnadseffektiv og avansert kommunikasjontilkobling til selskaper, regjerninger og private kunder. Med ett av de mest ekspansive globale IP-hovednettene og heleide datanettverk, utvikler MCI konvergerte kommunikasjonsprodukter og tjenester som er grunnlaget for handel og kommunikasjon i dagens marked. For mer informasjon, gå til http://www.mci.com .

Nettside: http://www.mci.com

KILDE MCI, Inc.