Medivance's Arctic Sun temperaturkontrollsystem får CE-merking

08 Jun, 2004, 22:37 BST Fra Medivance

LOUISVILLE, Colorado, June 8 /PRNewswire/ --

- Model 2000 pasientavkjølingsenhet klar for markedsføring i Europa

Medivance, Inc., markedsleder innen non-invasive temperaturkontrollsystemer annonserte i dag at de får CE-merkeing, og at de da kan markedsføre sitt Arctic Sun 2000 temperaturkontrollsystem i den Europeiske Union.

Arctic Sun 2000 er det første avanserte, non-invasive pasientavkjølingssystemet som raskt og enkelt kontrollerer, overvåker og presist vedlikeholder pasientens kjernetemperatur innenfor riktge, terapeutiske rekkevidder. Forskning har vist at mild hypotermi potensielt kan ha en beskyttende effekt, og derved redusere fare for hjertestans, slag, hjerneskade og andre traumer.

"CE-merkingen gjør at vi kan svare på en økende mengde henvendelser om temperaturkontroll fra Europa, sier Robert Kline, Medivances

President og administrerende direktør.

Medivance mottok også 510(k)-klarering for markedsføring av Arctic Sun i USA, og de begynte sin kommersielle distribusjon på slutten av fjoråret."

"Etterspørselen etter Arctic Sun har overgått våre forventninger i USA ettersom flere og flere sykehus går over til Arctic Sun som standardutstyr for temperaturkontroll," sier Edgar Rey, Medivances salgsdirektør. "Vi forbereder oss nå på distribusjon over hele Europa, og er for øyeblikket i ferd med å installere systemene i en rekke senter."

Arctic Sun-systemets lette, sikre og enkle design gjør at sykepleiere kan starte hypotermi-terapi så snart en pasient blir lagt inn. Systemet overvåker hurtig og nøyaktig pasientens temperatur mellom 33 og 37 grader Celsius. Den presise kontrollen og systemets effektivitet gjør at mild hypotermi raskt og enkelt kan induseres.

Om Medivance

Medivance, Inc. er produsent av medisinsk utstyr og holder til i Louisville, Coloradi. De utvikler og produserer non-invasive, spesiallagde løsninger for temperaturkontroll. De gir klinikere sikre, enkle og presise metoder for kontroll og regulering av kroppstemperatur. De er allerede etablert i sykehus over hele de Forente Stater, og Medivances løsninger blir brukt innen komplekse kirurgiske prosedyrer og akutthjelp, i tillegg til tilsyn av pasienter som har opplevd hjertesvikt, hjerteinfarkt, hjerneskade eller slag.

Besøk www.medivance.com for mer informasjon.

Web-side: http://www.medivance.com

KILDE Medivance