Motehuset H&M velger MarkMonitor i bekjempelsen av online salg av etterligninger og salg på det grå marked

08 Mai, 2006, 15:17 BST Fra MarkMonitor

SAN FRANCISCO og LONDON, May 8 /PRNewswire/ --

- Auction Monitoring-løsningen finner kilden bak ikke-autorisert salg og gjør H&M globale sikkerhetsteam i stand til å lukke ulovelige auksjoner.

MarkMonitor (R), en ledende aktør innen beskyttelse av virksomhetsidentitet, meddelte i dag at H&M Hennes & Maurits AB (H&M, Stockholm børs: HMB.ST) har valgt MarkMonitors Auction Monitoring (TM)-løsning for å finne og fjerne online salg av etterligninger og salg via ulovelige nettauksjoner av deres motekolleksjoner. En viktig funksjon ved MarkMonitors integrerte identitetsbeskyttelsesløsning er Auction Monitorings evne til å bekjempe de elementer som fører til tap av inntekter og merkeerosjon som følger av ikke-autorisert produktsalg og ulovelig handel via nettauksjoner. Som en global virksomhet, er det viktig for H&M å bygge opp sin merkeverdi på lang sikt. Valget av MarkMonitors løsning vil i denne forbindelse styrke virksomhetens evne til å bekjempe online forfalskninger og salget på det grå markedet, noe som er avgjørende for en aktør i den globale og konkurranseutsatte moteindustrien.

H&M ble opprettet i 1947 og leverer nyeste mote og topp kvalitet til de beste priser, og tilbyr et stort utvalg av velkjente og populaere merker. H&M har virksomhet i 22 land med mer enn tusen butikker, og deres merkenavn er synonymt med kjent, stilfull og innovativ mote. H&M har som en ledende virksomhet i motebransjen samarbeidet med retningsgivende motedesignere som Stella McCartney og Karl Lagerfeld. For å kunne håndtere den økende trusselen som kommer med forfalsninger og det grå markedet, ønsket H&M en løsning som er i stand til å synliggjøre globale ulovelige online-aktiviteter, og som kan rapportere raskt identiteten til bedragerne.

"Vi hadde mistanke om at våre produkter ble solgt ulovelig online, men før vi tok i bruk Auction Monitoring hadde vi ikke de verktøy som skal til for å spore og identifisere gjerningsmennene," sier Björn Norberg, sjefsadvokat hos H&M. "Med MarkMonitors løsning kan vi automatisere og effektivt avdekke profilen til de ansvarlige og få fjernet deres ulovelige auksjoner fra nettet. MarkMonitor vil gjøre oss bedre i stand til å utnytte interne ressurser ved effektivt å skalere en prosess som tidligere krevde store ressurser, samt gi oss bedre sikkerhet generelt med grundig overvåking av forfalskningsaktiviteter online og begrense inntektstap pga. forfalskninger og varer på det grå marked, slik at vi kan fortsette med å levere kvalitetsmote til rimelige priser, som vi jo er kjent for."

MarkMonitors Auction Monitoring gir virksomheter bedre innsikt i hvordan deres produkter selges online, og hvem som selger dem, inkludert lokalitet, profil og identitet. Løsningen identifiserer og prioriterer misbruk, sender e-post-varsler til mistenkelige nettauksjoner og muliggjør automatiske responser som gjør det mulig å handle raskt for å få lukket ulovelige nettauksjoner. Auction Monitoring er en del av en omfattende online løsning for håndtering av virksomhetsidentitet som bl.a. inneholder domenehåndtering, merkebeskyttelse, og forfalskningsforebygging. Dette gjør virksomhetene bedre i stand til å beskytte deres merker og kunder mot en rekke trusler med hensyn til identitet, som produktforfalskninger, salg på det grå marked, bedrageri, phishing og brudd på varmerkeloven.

"Nettauksjoner hvor selgers identitet og produktets ekthet ikke er kjent for kjøper, gir bedragerne en kanal for distribusjon av deres produkter. MarkMonitors automatiske system for å finne og prioritere ulovelig online salg gjør slutt på gjetting når det handler om å spore tilbudet av falske varer og gjør virksomhetene i stand til å handle for å beskytte deres inntekter og kunder," sier Mark Shull, administrerende direktør i MarkMonitor. "Ikke-autorisert salg av produkter via nettauksjoner hemmer veksten i e-handel, og det er vårt mål å hjelpe virksomheter slik at de bedre kan beskytte seg selv og deres kunder mot denne formen for tap.

Om H&M

H & M Hennes & Mauritz AB /H&M) ble etablert i Sverige i 1947. Virksomhetens forretningskonsept er å tilby mote og kvalitet til best pris. H&M er notert på O-listen på Stockholmbørsen og har cirka 1200 butikker i 22 land. H&M har mer enn 50 000 medarbeidere og et oppnådd salg inkludert moms i 2005 på 71 886 millioner svenske kroner. H&M har et stort produktutvalg som er delt inn i en rekke forskjellige konsepter, som kvinner, menn, tenåringer, barn og kosmetikk. Virksomhetens kleskolleksjoner er skapt av virksomhetens egne designere, modellsnekkere og kjøpere. Besøk www.hm.com. for mer informasjon.

Om MarkMonitor

MarkMonitor er den globale leder innen omfattende online beskyttelse av virksomhetsidentitet og har som motto "Making the Internet Safe for Business(TM)". MarkMonitors integrerte Brand and Fraud Protection (TM)-plattform gir livssyklushåndtering som inkluderer Early Warning System(TM)og sporing i sanntid samt undersøkelse og respons for en stor og voksende liste med identitetsbaserte online sikkerhetsproblemer som dagens virksomheter møter. Dette er løsninger som fungerer ved hjelp av et omfattende merke- og forfalskningsinformasjonsnettverk som overvåker misbruk av virksomheters navn eller identitet på Internett, inkludert nettsider, søkemotorer, større e-postsystemer, domenenavnsystemer, registre, meldingstavler, blogger, chat-sider og auksjoner. Besøk www.markmonitor.com. for å få mer informasjon.

Nettside: http://www.hm.com

KILDE MarkMonitor