Motorola lanserer global flaggskipsbutikk på Den røde plass

04 Okt, 2006, 15:10 BST Fra Motorola, Inc.

MOSKVA, October 4 /PRNewswire/ --

- "Red Square MOTO" presenterer og hyller de gode opplevelser

Motorola, Inc. (NYSE: MOT)meddelte i dag åpningen av "Red Square MOTO" - selskapets nyeste globale flaggskipsbutikk og seneste tiltak i deres arbeid med å fornye detaljistleddet for kunder som ønsker det siste nye innen innovativ mobil kommunikasjon.

Butikken ligger i det berømte GUM handlesenteret på Den røde plass og skiller seg bevisst ut fra det man til vanlig forbinder med å handle i butikker. Selskapets designere har skapt en forbrukersentrert opplevelse hvor de besøkende kan gå på oppdagelsestur, hvor de kan utforske og eksperimentere, og i det hele tatt ha det riktig moro mens de finner ut hvilke mobilt utstyr som passer best for deres personlige behov.

"Red Square MOTO er kronen i juvelen i Motorolas russiske butikkportefølje," sier Jeremy Dale, visepresident i Motorola Retail and Channel Marketing. "Vi omdanner måten kunder i Russland og resten av verden erfarer og kjøper mobiltelefoner. I dag handler det om å få opplevelser, og dette gjør det mulig for oss å vise hva Motorola innebaerer - ultrasmarte produkter og sømløs mobil kommunikasjon."

Red Square MOTO-opplevelsen er resultatet av Motorolas beste ideer etter to år med globale undersøkelser. I de siste atten månedene har selskapet åpnet globalt mer enn 140 selvstendige butikkområder og opplevelsespunkter, her medberegnet flaggskipsbutikker, butikker-i-butikker og kiosker.

I de siste ukene har Motorolas dessuten åpnet dørene til en ny aera av butikksalg av mobilt utstur i Beijing og Shanghai, for å understreke hvor viktig Kina er strategisk. På samme måte vil den nye butikkopplevelsen i Moskva tilkjennegi Motorolas fokus på investeringer og vekst i Russland.

"Red Square MOTO er den første og mest spektakulaere av Motorola-butikkene som er planlagt i Russland," sier Inga Churashova, administrerende direktør i Motorola Russland. "Vi er veldig entusiastisk med hensyn til Motorolas fremtid i Russland, som er et av verdens mest spennende og dynamiske markeder for mobil kommunikasjon."

Alle detaljer formet med kunden i tankene

Red Square MOTO er delt opp i tre opplevelsesorienterte deler, og hver av dem presenterer en kjede av interaktive opplevelser av Motorolas prisbelønnede mobiltelefoner. Noe som kanskje er viktigere enn butikkens fysiske område, er Motorolas utvikling av en personlig touch. Alle butikkmedarbeidere vi har ansatt og opplaert har en forkjaerlighet for god kvalitet. Medarbeiderne er eksperter både når det gjelder produktene og opplevelsen av dem, og sikrer at kundene føler at de kan utforske og stille spørsmål, og at de kan prøve produktene og se om de får den opplevelsen de ønsker. Ikke nok med det: Motorolas stopper ikke ved avsluttet salg. Selskapet har utviklet en postsalg in-store opplaeringsopplevelse for å hjelpe kundene til å få mest mulig ut av deres Motorola mobiltelefoner. I tilegg til en stab i verdensklasse og praktisk opplaering vil besøkende i Red Square MOTO også oppleve innovasjoner som interaktivt gulv, "MOTO-spression" bord for browsing og nedlasting av gratis ringetoner og spill samt en etsning- og telefontatoveringsstasjon for optimal personliggjøring av mobiltelefonen.

"Red Square MOTO er et symbol på vår interesse i Russland og vårt intense arbeide med å få de nyeste og beste innovasjoner ut på markedet," sier Carsten Schmidt, Motorolas visepresident og administrerende direktør i Motorola's Mobile Devices business in Europe. "Det er en stor dag for Motorola og vår tilstedevaerelse i Russland."

Om Motorola

Motorola er kjent over hele verden for sine innovative og ledende produkter innen trådløs og bredbåndbasert teknologi. Motorolas visjon om sømløs mobilitet ligger til grunn for våre medarbeideres arbeide med å få kunden tilkoblet på en måte som er enkel, sømløs og stabil, og som setter kunden i kontakt med mennesker, informasjon og underholdning. Dette gjør vi ved å utforme og tilby "must have"-produkter, "must do"-oppelvelser og et kraftig nettverk - alt sammen med full supportservice. Motorola er et Fortune 100 konsern med globale tilstedevaerelse. I 2005 var omsetningen på 36,8 milliarder USD. For mer informasjon om konsernet, våre medarbeidere og våre innovasjoner, besøk vennligst http://www.motorola.com.

MOTOROLA og den stiliserte M-logoen er registrert i US Patent & Trademark Office.

Nettside: http://www.motorola.com

KILDE Motorola, Inc.