Motorola lanserer globale flaggskipsbutikker og først ute er Shanghai

13 Jul, 2006, 16:24 BST Fra Motorola

SHANGHAI, Kina, July 13 /PRNewswire/ --

- Butikken i Kina er første trinn i det globale arbeidet med å hjelpe forbrukerne til å utnytte deres produkter bedre.

Motorola, Inc. (NYSE: MOT), en ledende aktør innen trådløs kommunikasjon, lanserte i dag er verdensomspennende initiativ, som går ut på å åpne Motorola-butikker i de viktigste markedene, og første globale flaggskipsbutikk åpner nå i en av Shanghais travle shoppinggater.

Butikkene er utformet i samme ånd som deres innovative og prisbelønte mobiltelefoner og kommer med en enestående og interaktiv utforming, kunnskapsrike medarbeidere, telefontilpasning etter kundespesifikasjoner og såkalte "experience pods". Ideen er å skape en opplevelsesrik ramme som inkorporerer hele Motorolas produktserie og aktiverer Motorolas visjon om sømløs mobilitet - når som helst og hvor som helst.

"Motorolas flaggskipsbutikker er laget for å hjelpe forbrukerne med å få mer ut av deres Motorola-produkter. Det begynner med en forbedret kjøpeopplevelse og den gode opplevelsen fortsetter under hele den tid de eier produktet og benytter det til oppkobling og kommunikasjon," sier Motorolas Jeremy Dale, visepresident for butikksmarkedsføring. "Vi er overbevist om at personlig service samt innovativ og engasjerende butikkmiljøer sentralt plassert i disse markedene er veien å gå for å tilby kunden en virkelig sømløs forbrukeropplevelse. Vi er sikker på at dette vil øke salget av hele produktserien til Motorola."

I to år har Motorola vaert dypt engasjert i globale undersøkelser og utvikling i forbindelse med det nye butikkonseptet og resultatet er en tilnaerming som tar utgangspunkt i forbrukeren.

Et viktig element er at det skal vaere moro å besøke butikkene, hvor brukerne får mulighet til skreddersy deres telefoner med laserinskripsjoner og egne "telefontatoveringer". Dessuten tilbys in-store opplaeringsprogrammer , og fabrikkautoriserte medarbeidere vil stå til tjeneste og hjelpe til med å svare på spørsmål og yte nødvendig service.

I tillegg til flaggskipsbutikkene, planlegger Motorola også å dra fordel av at konseptet er modulbasert, noe som gjør det mulig å lansere store-in-store-butikker og ikke-flaggskipsbutikker.

"De viktigste elementene i Motorolas flaggskipsbutikker er modulbasert, skalerbare og fleksible, noe som sikrer at forskjellige utforminger av våre signaturbutikker vil snart bli å se rundt omkring i verden," sier Dale. "Motorola vik kun lansere flaggskipsbutikker, butikker og stores-in-stores-butikker hvis dette er en fordel for våre kunder og partner, som vil åpne og drive butikkene.

Motorolas flaggskipsbutikk i Shanghai er den første av fire som er planlagt for fastlands-Kina, og flere vil åpne på nøkkelområder i hele Asia og resten av verden. "Kinesiske forbrukere er like sofistikerte som forbrukere i resten av verden," sier Michael Tatelman, Motorolas visepresident og generelle sjef for mobile produkter i Nord-Asia." "Lansering av flaggskipsbutikkene i Kina gir oss ikke bare mulighet for å bli det foretrukne merket blant Kinas sofistikerte forbrukere, men gir oss samtidig en enestående mulighet for å finpusse butikkonseptet for verdensmarkedet."

"Motorolas mål med flaggskipsbutikkene er intet mindre enn å relansere en mobil handelskultur og en omforming av forbrukeropplevelsen, og som alltid er vårt mål å få folk til å realisere sine potensialer ved hjelp av teknologien," sier Tatelman. "Flaggskipsbutikkene kan på en unik måte gi liv til vår visjon om sømløs mobilitet ovenfor kundene, og det på en måte som er både eksperimenterende, human og moro."

Om Motorola

Motorola er kjent over hele verden for sine innovative og ledende produkter innen trådløs og bredbåndbasert teknologi. Motorolas visjon om sømløs mobilitet ligger til grunn for våre medarbeideres arbeide med å få kunden tilkoblet på en måte som er enkel, sømløs og stabil, og som setter kunden i kontakt med mennesker, informasjon og underholdning. Dette gjør vi ved å utforme og tilby "must have"-produkter, "must do"-oppelvelser og et kraftig nettverk - alt sammen med full supportservice. Motorola er et Fortune 100 konsern med globale tilstedevaerelse. I 2005 var omsetningen på 36,8 milliarder USD. For mer informasjon om konsernet, våre medarbeidere og våre innovasjoner, besøk vennligst http://www.motorola.com.

Nettside: http://www.motorola.com

KILDE Motorola