Motorola og Data Equipment AS signerer distribusjoansavtale for Canopy(R) løsninger for trådløst bredbånd

10 Jul, 2006, 09:00 BST Fra Motorola, Inc.

OSLO, Norge, July 10 /PRNewswire/ --

Data Equipment AS annonserte i dag at de har signert en avtale med Motorola Inc. (NYSE: MOT) om distribusjon av Motorolas Canopy(R) - løsninger for trådløst bredbånd i Norge og Sverige.

Canopy(R)-løsningene er en del av Motorolas MOTOwi4(TM) produkter. Denne produktgruppen er innovative bredbåndsløsninger og tjenester for å opprette, komplettere og komplimentere IP-nettverk. MOTOwi4 produktene inkluderer løsninger for stasjonaere trådløse bredbåndsnettverk, Mesh-nettverk, bredbånd via strømnettet og WiMAX. Løsningene kan brukes for både private og offentlige nettverk.

- Med denne avtalen får vi muligheten til å levere løsninger fra en av verdens ledende produsenter av trådløst nettverksutstyr, sier Kåre Myhre, sales manager i Data Equipment AS. Motorola-navnet signaliserer kvalitet og gode tjenester. Dette utvider produktporteføljen vår på en måte som posisjonerer oss godt i forhold til nye vekstmuligheter, og det gir oss muligheten til å dekke kundenes behov på en kostnadseffektiv måte.

- Data Equipment AS er et velrenommert selskap i Norge og Sverige, de viser tydelig at de forstår kundenes behov og muligheter, sier Sal LoSchiavo, director of Canopy World Wide Channels i Motorola. MOTOwi4 Canopy er en kostnadseffektiv produktserie for trådløse nettverk og denne avtalen forbedrer dermed produktporteføljen til Data Equipment.

Om Motorola

Motorola er verdensledende innen mobil- og bredbåndskommunikasjon. Som ledd i å nå visjonen "Seamless mobility" ser vi det som vår oppgave å hjelpe deg å enkelt og uten avbrudd å vaere oppkoblet til de menneskene, den informasjonen og den underholdningen som du ønsker og trenger. Vi gjør det mulig gjennom unike produkter og applikasjoner, kraftfulle nettverk samt et omfattende tilbud av service- og underholdningstjenester. Motorolas salg økte i 2005 til 36,8 milliarder USD. For mer informasjon om Motorola, vennligst besøk www.motorola.com

Om Data Equipment

Data Equipment AS ble etablert i 1983. Selskapet er et privateid aksjeselskap. Data Equipment leverer totalløsninger for datakommunikasjonsprodukter og -tjenester. I 1994 startet etablerte Data Equipment et datterselskap i Sverige. Selskapet fokuserer i dag på trådløse nettverksløsninger: både innendørs, utendørs, radio nett og Hot Spots. Data Equipment tilbyr også support og opplaering. For mer informasjon se www.dataequipment.no

MOTOROLA and the Stylized M Logo are registered in the US Patent & Trademark Office. All other product or service names are the property of their respective owners. (c) Motorola, Inc. 2006.

Web site: http://www.motorola.com

KILDE Motorola, Inc.