NCP Engineering med utgivelse av VPN-klient til Symbian OS-baserte mobile enheter

31 Jul, 2008, 12:50 BST Fra NCP engineering GmbH

NÜRNBERG, Tyskland, July 31 /PRNewswire/ -- NCP engineering GmbH, en ledende leverandør av sluttpunktsikkerhet og VPN-løsninger, kunngjorde i dag utgivelse av deres Secure Entry Client til Symbian OS-baserte mobile enheter. Den nye IPSec VPN-klient kan brukes på mobile enheter som f.eks. Nokia E-serien som kjører Symbian OS fra V.9.0 på S60 3. utgave.

Det pakkede produktet gir en enkel løsning som integrerer datakryptering, en dynamisk personlig brannmur, FND (Friendly Net Detection) og engangspassord-bevis og sertifikatstøtte via en PKI (Public Key Infrastructure). Den dynamiske brannmuren gjør at kunder kan sette opp policyer i forbindelse med porter, IP-adresser og -segmenter samt applikasjoner. FND som er laget av NCP engineering, tvinger nettverket til å identifisere seg overfor enheten og hindrer eventuell overføring av datapakker før et sikker nettverk er påvist. NCP Secure Entry Client har også en PC-konfigurasjonsassistent til den mobile enheten, et intuitivt grafisk brukergrensesnitt på den mobile sluttenheten og et sikkert og automatisk VPN-oppsett.

Som med alle selskapets VPN-løsninger, kan NCP Secure Entry Client til Symbian kommunisere med VPN-porter fra forskjellige produsenter og er ideell å bruke i VPN-miljøer med ekstern pålogging. NCP tilbyr også en Secure Enterprise Client til Symbian med utgivelse i april 2008 og gir sentraladministrert, sluttpunkts-policyovervåking.

Det finnes en 30-dagers prøveversjon som gir uinnskrenket bruk av <<entry>>-produktet og som kan lastes ned fra: http://www.ncp-e.com/en/downloads/software.html. Programvaren kan kjøpes i NCPs e-butikk eller fra en av selskapets salgspartnere.

Se http://www.ncp-e.com/fileadmin/bilder/presse/bildarchiv/NCP_SecSymCl_eng.jpg for å finne skjermbildekopi av NCP Entry Client til Symbian.

Om NCP

NCP engineering GmbH, med hovedkontor i Nürnberg, Tyskland, leverer applikasjons- og industrinøytral programvare til overføring av data med høyt sikkerhetsnivå i offentlige nettverk og på Internett. Kjernekompentasene er innenfor områdene ekstern pålogging, IP-ruting, VPN- og brannmursteknologi, IAM (Identity and Access Management), NAC (Network Access Control) samt sterk autentisering og integrering av PKI-infrastrukturer. Med prinsippet <<Sikre kommunikasjoner>> som rettesnor, har firmaet utviklet produkter og løsninger innen områdene mobil databehandling, telependling, e-handel, elektroniske banktjenester,produktdatafangst, systemkontroll (ekstern vedlikehold) og nettverk mellom avdelingskontorer. NCPs teknologi garanterer integrering og kompatibilitet med produkter fra andre produsenter. NCP er avhengig av samarbeidet med andre teknologipartnere og OEM-partnere og salg via distributører og sertifiserte systemhus til innenlands- og utenlandsmarkedsføring.

Pressekontakter: NCP engineering GmbH, Juergen Hoenig, +49-911-99-68-151, juergen.hoenig@ncp-e.com; March Communications, Eric Seymour / Beth Brenner, +1-617-475-1564 / 2612, eric@marchpr.com / beth@marchpr.com

KILDE NCP engineering GmbH