NCP VPN Client for Juniper-systemer med utvidede tjenester

27 Jul, 2010, 12:00 BST Fra NCP engineering GmbH

NÜRNBERG, Tyskland, July 27, 2010 /PRNewswire/ --

- Ny utgave av NCP IPsec-klienter for Juniper operativsystemer nå tilgjengelig

NCP Engineering GmbH, en ledende leverandør av integrerte VPN-løsninger for fjerntilgang, kunngjør i dag lanseringen av en ny versjon av <<NCP Secure Client - Juniper Edition>> for Juniper-baserte operativsystemer. Etter den vellykkede lanseringen av VPN-klienten for ScreenOS, kan denne nå også brukes for Juniper Junos operativsystemer. Et annet høydepunkt er at utgaven er merket med kvalitetsseglet <<FIPS Inside>> (Federal Information Processing Standard).

NCPs IPSec VPN-klienten, som er tilgjengelig for alle Windows-baserte operativsystemer (32/64 biter), erstatter NetScreen VPN-fjernklienten og kan nå også brukes i Juniper Junos-miljøer som en del av det nye samarbeidet (NYSE: JNPR). NCP Secure Client Juniper Edition tilbyr en rekke funksjoner hvis formål er å forenkle bruken og redusere dokumentasjonsbyrden, opplaeringstiden og supportkostnadene til et minimum. Dette betyr også en økning av <<uptime>>, det antall timer ansatte kan jobbe produktivt.

Fakta og høydepunkter

- FIPS Inside er et pålitelig system for bedrifter og offentlige myndigheter som følger det høye sikkerhetsnivået fra offisielle myndigheter. NCP IPsec-klienten integrerer de kryptografiske algoritmene fra Versjon 9.23 i henhold til internasjonal FIPS-standard. Den relevante kryptografimodulen er sertifisert i henhold til FIPS 140-2 (sertifikat nr. 1051).

- Den intuitive, grafiske brukergrensesnittet til VPN-klienten gjør ekstern kommunikasjon enklere for brukerne og reduserer feil.

- VPN IPSec-klienten støtter alle 64-biters operativsystem fra Microsoft (Windows 7, Windows Vista og Windows XP) og de Juniper-baserte operativsystemene ScreenOS og Junos.

- Støttet av WWAN-kort (Wireless Wide Area Networks NDIS 6.2) for WiMAX, UMTS eller GPRS i baerbare datamaskiner under Windows 7. Mer informasjon

- Ytterligere detaljer om NCP Secure Client - Juniper Edition finnes her: http://www.ncp-e.com/en/about-us/oem-partners/ncp-juniper-cooperation.html

- Skjermbilde av NCP Secure Client - Juniper Edition finnes her: http://www.presseportal.de/go2/juniper-screenshot

- Følg NCP-bloggen på http://vpnhaus.ncp-e.com/ eller følg oss på Twitter (http://twitter.com/JuergenVPN)