Nokia kjøper lisensen for Quickoffice(R) til sin Series 60-plattform

10 Okt, 2005, 10:00 BST Fra Quickoffice, Inc.

DALLAS, October 10 /PRNewswire/ --

- Quickoffice blir en del av Series 60-plattformen, noe som gir alle Series 60-baserte smartphones Microsoft(R) Office-funksjoner.

Quickoffice, Inc. offentliggjorde i dag en lisensavtale med Nokia som omfatter Quickoffice, den prisbelønte kontorprogramsuiten for Series 60, ved salg av Series 60-plattformen. Det gir brukerne av Series 60- smartphones muligheten til hurtig og enkelt å få tilgang til sine Microsoft(R)Word, Excel og PowerPoint-filer.

Nokias Series 60-plattform er verdens ledende plattform for smartphones og den brukes av flere av de store mobiltelefonprodusentene verden over. Kombinasjonen av Series 60-s funksjonalitet og Quickoffice-programmet tilbyr yrkesbrukere verden over muligheten til å åpne, lese, redigere og til og med skrive ut Office-dokumenter, eksempelvis kontrakter, virksomhetsplaner eller salgspresentasjoner, direkte fra sin Series 60-smartphone.

"Vi er opptatt av å kunne tilby smartphone-brukerne de beste programinnovasjonene som finnes, som en del av vårt plattformstilbud", sa Matti Vanska, sjef for salg og markedsføring av mobil programvare hos Nokia. "Programsuiten Quickoffice med sin ledende posisjon og sin innovasjon oppfyller disse kriteriene".

"Etter å ha vaert medlemmer i Nokia Forum PRO i lang tid har vi hatt fornøyelsen av et naert forretningssamarbeid og er glade over at Nokia nå har valgt Quickoffice til sin Series 60-plattform", sa Barry Cottle, administrerende direktør i Quickoffice,Inc. "Som globalt ledende programvare for de mobile yrkesbrukerne er Quickoffice et suverent komplement til Series 60-plattformen i og med at den oppfyller behovene de mobile yrkesbrukerne har".

Quickoffice Premier(TM)har fått mange priser og er foretakets flaggskip som programprodukt til smartphones. Det er den ledende baerbare dataløsningen for brukere av mobile enheter og har støtte for ekte Microsoft(R) Office- formaterte filer. Quickoffice Premier, med sin unike, innebygde teknikk aktiverer den kommende generasjonens mobile produktivitet ved å gjøre det mulig for brukeren å se på, redigere, skrive ut og til og med presentere dokumenter direkte fra sin smartphone. Programkonstruksjonen inkluderer også muligheten for sluttbrukeren å få framtidige merverdiapplikasjoner som oppfyller markedets nye behov.

Series 60-plattformen, som er bygd på operativsystemet Symbian, er verdens ledende smartphone-plattform, med millioner av enheter på markedet som er klar for aktivering av kvalitative mobile programmer. Den er lisensiert til noen av de fremste mobiltelefonprodusentene, inklusive Lenovo, LG Electronics, Nokia,Panasonic, Samsung og Siemens. Series 60-plattformens fleksibilitet gir mulighet til ulike maskinvarekonstruksjoner og programkonfigurasjoner. Dette demonstreres via den mengden Series 60-baserte telefoner som for tiden finnes tilgjengelige. Takket vaere sitt prisbelønte grensesnitt, omfattende support for nye mobile tjenester og innovasjonspotensial for løsninger tilbyr Series 60-plattformen en åpen og utbyggbar mulighet for mobile operatører og tredjeparts utviklere. Mer informasjon om Series 60 finnes på http://www.series60.com.

Om Quickoffice

Quickoffice er en verdensledende leverandør av mobile kontordokumentprogrammer for smartphones som gir brukerne mulighet til å åpne, vise og redigere Microsoft Office-filer med komplett dokumentinformasjonsintegritet. Foretakets flaggskip er Quickoffice Premier som fortsetter å motta priser og anerkjennelse av analytikerne, media og brukerne i bransjen. Quickoffice er testet gjennomgående av tøffe kvalitetsstandarder fra ledende produsenter av mobiltelefoner og leveres av større operatører som Vodafone(R), Orange(R), China Mobile(R), Cingular(R) og mange flere. Quickoffice er lokalisert på 36 språk og leveres verden over som en innebygd løsning på en rekke smartphones og har vaert den bestselgende mobile kontorapplikasjonen siden den ble presentert på markedet. Quickoffice er privateid og basert i Dallas, Texas.

Mer informasjon på: http://www.quickoffice.com

Quickoffice er et varemerke som tilhører Quickoffice, Inc. Alle øvrige varemerker tilhører sine respektive eiere.

Webside: http://www.quickoffice.com

KILDE Quickoffice, Inc.