Norge takler ventetiden med britisk programvare for helsetelefon

23 Jul, 2007, 09:30 BST Fra Clinical Solutions

BASINGSTOKE, England, July 23 /PRNewswire/ -- Clinical Solutions, en ledende engelsk leverandør av programvaretjenester til markedet for helsetjenester, har blitt valgt til å levere programvare til Norsk Helsetelefon 24 (NHT24).

Styringsprogramvaren for klinisk beslutningsstøtte og hjelpetelefon vil gjøre NHT24 i stand til å tilby kundene en 24-timers klinisk rådgivningstjeneste uansett hvor de befinner seg i verden, og til å gi informasjon relatert til akutte helsetilstander.

NHT24 er et privat selskap som ble satt opp for å gi en landsdekkende telefonhjelpetjeneste som tilbyr helserådgivning og støtte til sine abonnenter i alle de skandinaviske landene. Den nye tjenesten gikk på luften 19. juni 2007.

Jan Einar Vaage, daglig leder i NHT24 forklarer, "Tjenesten vil vaere en ny og verdifull ressurs for våre medlemmer ved at de tilbys 24 timers helseassistanse og rådgivning uansett hvor de måtte befinne seg. Vi valgte Clinical Solutions på grunn av deres tidligere resultater i Storbritannia, deres gode forståelse for hva vi trenger, og for deres fremsynthet."

Richard Craven, salgsdirektør hos Clinical Solutions tilføyer, "Vi er meget glade for å kunne ekspandere vår kundebase inn i Skandinavia og den private helsesektoren der. Vi ser på dette som et ideelt partnerskap mellom en ledende leverandør av teknologi og NHT24 som er banebrytende leverandører av helsetjenester i Norge og Skandinavia.

Om Clinical Solutions

Clinical Solutions er en ledende leverandør av fleksible beslutningsstøtte- og kliniske programvareløsninger til helsesektoren, som hjelper helsepersonalet i å vurdere pasientenes symptomer og rettlede dem om riktig behandling. Dette fører til en mer effektiv styring av ressurser og tar noe av presset bort fra nød- og primaerhelsetjenesten. Programvaren er designet til bruk både i telefonsentre og i personlige møter med pasientene.

Selskapet leverer også løsninger for kunnskapsstyring og situasjonsstyring som benyttes til langsiktig oppfølging. Med hver implementering leverer Clinical Solutions prosjektledelse, IT- konsulenttjenester, tilpasning, opplaering og kundestøtte 24/7. Clinical Solutions har kontorer i England, USA og Australia. Selskapets kunder inkluderer NHS Direct i England og Wales, NHS 24 i Scotland og en rekke dagsentre i England, i tillegg til kunder i Portugal, Norge, Australia og New Zealand.

For mer informasjon, besøk www.csdss.com For mer informasjon

kontakt: Helen Stevens,
    Tlf: +44-(0)1454-203-595