Norges største fotballmanagerspill, ManagerLeague, feirer sin sesong nummer 100

15 Apr , 2013, 08:00 BST Fra Fifth Season AS

OSLO, Norge, April 15, 2013 /PRNewswire/ --

Nettspillet ManagerLeague går nå inn i sin sesong nummer 100. Siden det ble lansert i september 2005, har nesten 1 000 000 mennesker fra over 180 land vært innom og prøvd spillet. I dag er det 45 000 spillere som har lag. De eldste spillerne har vært med siden lanseringen.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130415/607911-INFO )

Utvikleren Christian Lassem uttaler: «Det at vi har klart å underholde så mange i så mange år, tyder på at vi treffer mange med de samme interessene som oss. Vi har kontinuerlig jobbet med å forbedre produktet for å tilfredsstille brukerne i en stadig økende konkurranse med andre spill. Siden starten har vi forbedret kampsimulatoren 14 ganger i tillegg til oppgraderinger av grafikk, taktikk, interaksjon og overgangsmarkedet. Fornyelse av produktet har bidratt til mange av våre brukere har latt seg underholde år etter år, og jeg håper de blir fornøyd med de overraskelsene vi gir dem nå som vi feirer vår sesong nummer 100.»

ManagerLeague er et fotball managerspill som baserer seg på virtuelle lag og spillere. Det er dine egenskaper som manager som bestemmer spillernes og lagets utvikling. Kampene spilles i et liga og cupsystem mot andre mennesker fra hele verden. Det spilles to ligakamper hver ukedag og en sesong varer i fire uker.

Om Fifth Season AS

Selskapet ble stiftet i Oslo I 1999 og driver utvikling og drifting av nettbaserte flerbruker online-spill. Selskapet har i dag4 ansatte.

Planetarion som ble lansert i februar 2000 var selskapets første spill. Dette nettleserbaserte flerbrukerspillet ble en suksess med over 180 000 spillere globalt på det meste - nesten 3 ganger så stort som sine konkurrenter.

ManagerLeague ble påbegynt i 2002 og lansert i 2005. Dette spilles fortsatt av titusenvis av mennesker over hele verden.

I 2010 begynte selskapet på sin tredje produksjon, science-fiction spillet AD2460, som skal ta opp arven etter Planetarion og skape en ny era innen denne spillegenren. Spillet forventes lansert i løpet av 2013.

Kontakt:
Fifth Season AS