Norgesstørste organisasjon for finanstjenester velger Entrust Zero-touch-løsning for svindelavsløring

06 Aug, 2008, 08:00 BST Fra Entrust, Inc.

DALLAS, August 6 /PRNewswire/ --

- DnB NOR, som er kjent for god sikkerhet, styrker sitt engasjement for å beskytte kundene

DnB NOR, den største institusjonen for finans i Norge, er blant de få organisasjonene for finanstjenester i regionen som ikke har slitt med betydelige tap på grunn av identitestyveri og relatert svindel. DnB NOR har kombinert sin omfattende sikkerhetsstrategi med Entrust, Inc. (Nasdaq: ENTU) og zero-touch-svindelavsløringskomponenten i Entrusts risikobaserte autentiseringsløsning for å opprettholde og forbedre denne standarden, forhindre svindel og beskytte identiteten til Internett-kundene.

"Målet for organisasjonen vår var å implementere en strømlinjeformet strategi for å avsløre svindel som ikke krevde påtrengende integrering med back-end programmer - denne løsningen gjordet det mulig for oss å gjøre nettopp dette," sier Sofie Nystrøm, IT- sikkerhetssjef hos DnB NOR. "Det er viktig for oss at vi kan beholde all data på huset - i stedet for å måtte sende det ut. Dette initiativet passer perfekt med vårt sterke engasjement når det gjelder sikkerhet for Internett-kundene."

Som nøkkelkomponenter i Entrusts risikobaserte autentiseringsløsning vil DnB NOR dra nytte av svindelavsløring i sanntid og de historiske analysemulighetene Entrust har. Disse verktøyene, i tillegg til viktige data fra Entrust Open Fraud Intelligence Network (OFIN), hjelper til med å beskytte transaksjoner over Internett mot svindel. Disse egenskapene gir organisasjonen mulighet til å samle inn data for å identifisere potensielle nåvaerende og fremtidige svindelangrep før de skjer - alt i sanntid.

DnB NOR betjener mer enn 2,5 millioner kunder over hele verden, med mer enn 1,5 milliarder kroner i midler. Banken vil ta i bruk Entrust-løsningen for mer enn 1,7 millioner brukere for å beskytte både private kunder og bedriftskunder på Internett.

"Som en av de største leverandørene av finanstjenester i Norden har DnB NOR alltid satt en høy sikkerhetsstandard for for kundene, aksjeeierne og merkevaren," sier Entrusts styreleder og administrerende direktør Bill Conner. "Zero-touch muligheten for avsløring av svindel hjelper dem ikke bare med å opprettholdet det nivået av sikkerhet de ønsker, men tillater dem også å undersøke viktige data om svindel som kan forhindre fremtidige angrep og muligens imøtekomme dem før de i det hele tatt inntreffer. Dette er en proaktiv strategi for en finansinstitusjon som allerede er kjent for strenge, men ikke-påtrengende sikkerhetsløsninger og forskrifter."

Entrust Open Fraud Intelligence Network er en tjeneste for deling av informasjon, konstruert med tanke på å forhindre svindel på Internett ved å slå sammen og dele betegnende adferdssmønstre for svindel, samt annen data, mellom deltakerne i nettverket. Det fokuserer på å forsyne medlemmene med de nyeste typene strategi og adferd for svindel, så vel som nøkkeldata for å finne og bekjempe svindel etter hvert som den utvikler seg. Entrust Open Fraud Intelligence Network er en nøkkelkomponent i Entrusts arkitektur med flere lag for sikkerhet.

DnB NOR (OSE: DNBNOR) ble etablert som Christiania Sparebank i 1822 og er Norges største leverandør av finanstjenester med verdier totalt i overkant av 1,5 milliarder kroner. Gruppens nåvaerende navn kommer fra sammenslåingen mellom Den norske Bank (DnB) og Gjensidige NOR i 2003. I dag består gruppen av sterke merkevarer som DnB NOR, Vital, Nordlandsbanken, Cresco, Postbanken, DnB NORD og Carlson. DnB NOR er representert i mer enn 20 land, og har 2,3 millioner privatkunder og 198 000 forretningskunder. Gruppen driver også Norges største internettbanker dnbnor.no og postbanken.no og har her mer enn 1,4 millioner kunder.

Om Entrust

Entrust (Nasdaq: ENTU) sikrer digitale identiteter og informasjon for forbrukere, firmaer og regjeringer i mer enn 1700 organisasjoner i over 60 land. Ved å ta i bruk en lagvis tilnaerming til økende risiko sikrer Entrusts løsninger de vanligste formene for digital identitet og de sårbare punktene til informasjonsbeskyttelse i en organisasjon. Disse inkluderer SSL, autentisering, oppdaging av svindel, beskyttelse av delt data og sikkerhet for e-post. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du ringe +1-888-690-2424, sende e-post til entrust@entrust.com eller besøke www.entrust.com.

Entrust er et registrert varemerke for Entrust, Inc. i USA og enkelte andre land. I Canada er Entrust et registrert varemerke for Entrust Limited. Alle Entrusts produktnavn er varemerker eller registrerte varemerker for Entrust, Inc. eller Entrust Limited. Alle andre firmaer og produktnavn er varemerker eller registrerte varemerker som tilhører sine respektive eiere.

Nettside: http://www.entrust.com

KILDE Entrust, Inc.