Northern Trust skal stå for depotmottakertjeneste for Oslo Pensjonsforsikring [Oslo Municipal Pension Fund]

16 Nov, 2006, 08:00 GMT Fra Northern Trust Corporation

LONDON, November 16 /PRNewswire/ --

Northern Trust er blitt tildelt oppgaven å stå for depotmottakertjenesten for NOK 2090 millioner (omtrent USD 320 millioner) for Oslo Pensjonsforsikrings (OPF) globale obligasjonsportefølje ved fondsforvalter Rogge Global Partners.

OPF er for ansatte i Oslo kommune, Norge, eller selskaper der kommunen har majoritetseierinteresser.

"Dette er første gang vi har brukt en global depotmottaker," uttaler Håkon O. Wister i OPF, som uttalte at Northern Trust er blitt valgt fordi "de har vist en konsultativ holdning, og fordi de fullt ut har forstått våre behov."

"Vi ser frem til å jobbe sammen med både OPF og Rogge Global Partners," sier Allan Nedergaard, nordisk forretningsutviklingssjef for Northern Trust. "Den nordiske regionen er et viktigt marked for Northern Trust, og vi er også bevisst klare over ulikhetene mellom hvert av de nordiske landene. Følgelig differensierer vi vår holdning i hvert av dem for aktivt å sikre at vi leverer skreddersydde løsninger for å oppfylle vår klienters individuelle behov."

Northern Trust Corporation er en ledende leverandør av fondsforvaltning, aktiva- og fondsadministrasjon, verge- og bankløsninger for bedrifter, institusjoner og velstående personer verden over. Northern Trust, et holdingselskap av flere banker med sete i Chicago, har et voksende nettverk med 84 kontorer i 18 stater i USA og har internasjonale kontorer 13 steder i Nord-Amerika, Europa og den asiatiske stillehavsregionen. Per 30. september 2006 hadde Northern Trust aktiva for USD 3,3 billioner til deponering og aktiva for fondsforvaltning på USD 667 milliarder. Northern Trust, grunnlagt i 1889, har oppnådd ry som en bransjeleder når det gjelder å kombinere personlig service og ekspertise med innovative produkter og teknologier. Hvis du vil ha mer informasjon, skal du besøke http://www.northerntrust.com .

Northern Trust er godkjent og blir kontrollert i Storbritannia av Tilsynet for finanstjenester [Financial Services Authority].

Nettsted: http://www.northerntrust.com

KILDE Northern Trust Corporation