Ny nettside Vaerradar.no viser faktiske bilder av regnmengde og snøfall

19 Jan, 2009, 08:00 GMT Fra Vaderradar.se

GØTEBORG, January 19 /PRNewswire/ -- Du kan se faktisk og forventet regnmengde og snøfall for de neste dagene live på den nye nettsiden http://www.vaerradar.no. De faktiske nedbørsbildene dekker hele Skandinavia ved bruk av radarteknikk. Den nye nettsiden viser regnmengde og snøfall mer detaljert enn noensinne og har en effektiv zoom-funksjon på gatenivå.

I andre land er presentasjonen av faktisk regnmengde veldig populaer. Det å vite nøyaktig når det kommer til å regne eller snø i dag er ideelt for planlegging av utendørsaktiviteter. "Hvis nettsiden sier at det kommer til å regne om 2 timer, kan jeg planlegge ved å holde meg innendørs eller velge bussen istedet for sykkelen eller sørge for at jeg har med meg en paraply", sier Coen Deij fra Väderradar Skandinavien AB.

Bildene presenteres i sanntid uten forsinkelser. "Våre besøkende vil vite hvor det regner eller snør akkurat nå, og de vil ha denne vaerinformasjonen nå. I tillegg kan du se på nettsiden hvor det kommer til å regne eller snø om ca. 2 timer fra nå", sier Deij.

"Det å forutsi vaeret viser seg å vaere en stor utfordring og folk tror ikke lenger på de ordinaere vaermeldingene. Vi har utviklet spesielle verktøy og utstyr som gjør folk i stand til å lage sine egne vaermeldinger hvis de ønsker", sier Deij.

De faktiske vaerbildene, sammen med zoom-funksjonen på gatenivå gjør www.vaerradar.no virkelig unik på det skandinaviske nettet, ved å gi folk den informasjonen de vil ha: kommer det til å regne eller ikke og nøyaktig hvor, slik at de kan vaere bedre forberedt når de skal oppholde seg utendørs.

Det finnes også en mobil versjon av nettsiden. I tillegg er spesielt utstyr for iGoogle, Vista, iPhone, Android og flere under utvikling og kan lastes ned gratis.

KILDE Vaderradar.se