Ny PLAYSTATION(R)3 Modell vil Ta Julesesongen med Storm

05 Okt, 2007, 17:30 BST Fra Sony Computer Entertainment Europe Ltd

LONDON, October 5 /PRNewswire/ --

- Aggressivt priset hardware og et glimrende software-utvalg sørger for en uslåelig kombinasjon.

- Ny 40GB PS3 til 399 Euro

Sony Computer Entertainment Europa (SCCE) gav i dag detaljer angående sin spennende nye PLAYSTATION(R)3 (PS3(TM)) modell, som vil bli lansert i hele SCCE-området den 10 oktober 2007, til den svaert attraktive prisen 399 Euro

Ved å tilby en utrolig attraktiv inngangsbillett til High Definition spill og underholdning for julesesongen, vil den nye PS3 bringe den neste generasjonen av interaktiv hjemmeunderholdning til hjem over hele Europa, Midt-Østen, Afrika og Australasia.

Sammen med en stadig ekspanderende kolleksjon av PS3 titler (til sammen 65 titler som dekker alle genrer til jul), er den nye PS3 utstyrt med en 40GB harddisk og har alle kjennetegn som er sentrale for skikkelig High- Definition underholdning; ekte neste-generasjons gameplay opplevelse, imponerende High-Definition Blu-ray Disc(TM)filmer, SIXAXIS(TM) wireless controller, Wi-Fi og HDMI tilkoblingsmuligheter, alt drevet av Cell Broadband Engine (TM), det digitale hjertet til PS3.

Som med 60GB PS3, vil den nye PS3 inneholde oppgraderbar firmware, som gjør det lett å føye til nytt innhold og nye funksjoner etter som tiden går . Nylig gjorde for eksempel en firmware oppdatering PS3 i stand til å oppgradere DVD'er som ble spilt på systemet til full 1080p High Definition.

Introduksjonen av den nye PS3 har blitt bestemt som en følge av bruker- tilbakemeldinger fra tusenvis av nåvaerende PS3-eiere, så vel som forskning på potensielle fremtidige PS3-eiere. Den nye modellen har to USB 2.0 porter i stedet for fire, og inneholder ikke lenger multiminne-kortporten.

Den nye modellen er ikke lenger kompatibel med gamle PlayStation (R)2 titler, noe som både reflekterer at de seneste kjøperne av PS3 legger mindre vekt på denne muligheten, samt at utvalget av PS3 titler er mer omfattende (totalt 65 titler som dekker alle genre til jul).

Den eksisterende startpakken(i), inneholder både en 60GB PS3 med omfattende kompabilitet til tidligere modeller, en tilleggs SIXAXIS trådløs styringsenhet, og de to første parti-titlene vil bli resusert i pris til 499 Euro. 60GB-modellen vil vaere på salg så lenge den er på lager, og representerer en enestående verdi for spilleren som ønsker å oppgradere til High Definition egenskapene til PS3.

"Introduksjonen av den nye PS3 har vaert et resultat av omfattende markedsundersøkelser innen underholdningsbehov og preferenser til den neste generasjonen PS3-eiere", sa David Reeves, president i SCEE. "Det har gjort det mulig for oss å levere et ekstremt avansert, men på samme tid utrolig rimelig High Definition spill og underholdningssystem, konfigurert etter behovene til den nye generasjonen PS3-eiere. PS3 har alltid vaert den kresne spill og underholdningsbrukerens førstevalg, og det nye PS3 er mer enn noen gang det perfekte High Definitions underholdningssystem".

(i)I Storbritannia og Irland vil startpakken bli erstattet av et separate promosjonsopplegg I butikkene for 60GB PS3.

PLAYSTATION(R)3 40GB Spesifikasjoner:

Produktnavn                   PLAYSTATION(R)3
    CPU                           Cell Broadband Engine(TM) Processor
    GPU                           RSX(TM)
    Lyd                           Dolby 5.1ch, DTS 5.1ch , LPCM 7.1ch, AAC,
                                  others (a) (b)
    Minne                         256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD           2.5" Serial ATA                    40GB
    I/O           USB 2.0                             x2
    Kommunikasjon Ethernet          x1 (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
                  IEEE 802.11 b/g                  Inkludert
                  Bluetooth 2.0                    Inkludert
                  (EDR)
    Wireless controller                            Inkludert
    (Bluetooth)
    AV Output     Skjermstørrelse           480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
                  HDMI OUT                          x1 (c)
                  AV MULTI OUT                        x1
                  DIGITAL OUT                         x1
                  (OPTICAL)
    BD/DVD/CD     Maximum Read    BD 2x (BD-ROM)
    Drive         Speed
                                  DVD 8x (DVD-ROM)
    (Read Only)
                                  CD 24x (CD-ROM)
    Dimensjoner                   Omtrent 325mm (W) x 98mm (H) x 274mm
                                  (D)
    Vekt                          Omtrent 5 kg

(a)Et apparat kompatibelt med Linear PCM 7.1 Ch. er nødvendig for utgangseffekt fra 7.1 Ch. audio, støttet av Dolby TrueHD eller et tilsvarende format fra HDMI OUT tilkobleren.

(b) Dette systemet støtter ikke utgangseffekt fra DTS-HD 7.1 Ch. DTS-HD 7.1 Ch. Må få utgangseffekt fra en 5.1 eller lavere kanal.

(c)"Deep Color" og "x.v.Color (xvYCC)" definert av by HDMI ver1.3a er støttet.

Bilder av den nye PS3 er tilgjengelige på SCEE's virtuelle pressekontor på http://www.scee.presscentre.com

Om Sony Computer Entertainment Europe Ltd.

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE, basert I London, er ansvarlig for distribusjon, markedsføring og salg av PLAYSTATION(R)3, PlayStation(R)2 og PSP(TM) (PlayStation(R)baerbar) software og hardware i 102 områder over hele Europa, Midt-Østen, Afrika og Oseania. SCEE utvikler, publiserer, markedsfører og distributerer underholdnings software for disse formatene, og organiserer tredjeparts-lisensierte programmer i disse områdene.

Siden lanseringen av PLAYSTATION 3 i Europa den 23 mars 2007 og fram til slutten av mars 2007, ble 1.6 millioner enheter fraktet innen SCEE- områdene, og over 5.5 millioner globalt. Mellom sin europeiske debut den 24 november 2000 og til slutten av mars 2007, hadde over 44 millioner PlayStation 2 konsoller blitt fraktet over SCEE-området,og over 117 millioner globalt. Dette gjør det til et av de mest suksessrike elektroniske konsumentproduktene noen sinne. Mellomn sin europeiske debut den 1 september 2005 og til utgangen av mars 2007 hadde over 8 millioner PSP systemer blitt fraktet over SCEE områdene, med over 25 millioner fraktet globalt siden dens japanske lansering i desember 2004.

Mer informasjon om PlayStation produkter kan bli funnet på http://www.playstation.com eller besøk det virtuelle pressesenteret på http://www.scee.presscentre.com.

PLAYSTATION, PlayStation og PlayStation-logoen er registrerte varemerker som tilhører Sony Computer Entertainment Inc, SIXAXIS og PSP er varemerker som tilhører Sony Computer Entertainment Inc. "DOLBY" er et varemerke som tilhører DOLBY-laboratoriene. "DTS" er et varemerke som tilhører Digital Theatre Systems, Inc. "HDMI" er et varemerke som tilhører HDMI Licensing LLC. "Blu-ray Disc" er et varemerke som tilhører Bluetooth SIG, Inc. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere.

(c)2007 Sony Computer Entertainment Inc. Alle rettigheter reservert. Design og spesifikasjoner kan endres uten varsel.

KILDE Sony Computer Entertainment Europe Ltd