Omron Healthcare selger blodtrykksmåler nummer 100 millioner

28 Aug, 2009, 06:01 BST Fra Omron Healthcare Co., Ltd.

KYOTO, Japan, August 28 /PRNewswire/ --

Omron Healthcare Co., Ltd. annonserte den 28. august at de har nådd en ny milepael for salg av blodtrykksmålere: 100 millioner enheter solgt i hele verden. Den første Omron digitale blodtrykksmåleren ble lansert i 1973, og etter dette har Omron Healthcare introdusert over 100 modeller som brukes i over 100 land rundt i verden.

"Vi vil gjerne takke alle kunder, forretningspartnere og profesjonelt helsepersonell som har støttet våre produkter", sier Yoshihito Yamada, CEO hos Omron Healthcare. "Jeg er svaer glad for at Omron blodtrykksmålere brukes av så mange mennesker i hele verden til hjelp i deres daglige helsekontroll. Vi ser denne milepaelen som en ny begynnelse, og vi vil fortsette å levere produkter med høy kvalitet og god service for å hjelpe mennesker til bedre helse og et komfortabelt liv."

Basert på selskapets misjon, "Helse for alle", fokuserer Omron Healthcare på å forsyne forbrukere med lett anvendelige produkter av høy kvalitet og sykehusnøyaktighet til bruk i hjemmet. Med sitt brede tilbud av apparater fyller Omron Healthcare en rolle i å fremme viktigheten av blodtrykkskontroll i hjemmet for å hindre og håndtere hypertensjon og andre livsstilsrelaterte sykdommer.

For å feire den nye milepaelen vil Omron Healthcare donere en del av salget av blodtrykksmålere til den japanske komitéen for UNICEF, til støtte for et helseprosjet i Namibia, et land der mange barn mangler tilgang til helsetjenester. Dette initiativet til innsamling av midler vil hjelpe UNICEF å laere opp helsepersonell i stell av barn og spebarn. Det vil også hjelpe til å avholde "Barnas Helsedag" ved å gi vaksiner, A-vitamintilskudd og insektsmiddelbehandlede myggnet. I tillegg vil det assistere overvåking og fremming av vekst blant barn under 5 år, samt gi helsetilbud til gravide kvinner og fremme hygiene. Prosjektet har som mål å hjelpe over 45 000 barn under 5 år og 14 000 gravide eller ammende mødre.

I tillegg vil Omron Healthcare gjennomføre lokale kampanjer for å feire de 100 millioner enhetene de har solgt i hele verden. For mer informasjon ber vi deg besøke www.healthcare.omron.co.jp/bpm/english (åpen fra 1. september) for å finne ut mer om historien og teknologien bak Omron blodtrykksmålere, sammen med artige fakta og trivia om blodtrykk.

Kontakt:
    Kazuko Kuriyama
    Omron Healthcare Co., Ltd.
    Tlf.: +81-75-322-9309
    E-post: pr_ohq@omron.co.jp

KILDE Omron Healthcare Co., Ltd.