Oslo og Moskva dyrt, Madrid og Berlin gunstig: overnattingspriser nå - hotellprisbarometeret hotel.info

29 Sep, 2011, 11:40 BST Fra hotel.info

NÜRNBERG, Deutschland, September 29, 2011 /PRNewswire/ --

Hvor var det forholdsvis dyrt å overnatte, og i hvilke storbyer tilbyr hotellene prisreduksjoner? hotel.info [ http://www.hotel.info ], den gebyrfrie nettreservasjonstjenesten for over 210 000 hoteller verden over, har igjen sett på prisutviklingen i storbyer i Europa og internasjonalt. Det aktuelle resultatet fra hotellprisbarometeret hotel.info:

-  Oslo på topp i Europa, foran Moskva

-  New York verdens dyreste storby

I Oslo økte romprisene for hotellgjester med over 7 %, til gjennomsnittlig 150,73 euro. Dermed var en natt i den norske hovedstaden dyrest i prisundersøkelsen i Europa. Men heller ikke i andre skandinaviske storbyer var det direkte billig å overnatte. På henholdsvis tredje, femte og åttende plass lå København, Stockholm og Helsingfors. Mens de danske hovedstandshotellene profitterte på triatlonkonkurransen KMD Challenge Copenhagen 2011, sank den gjennomsnittlige romprisen litt i den svenske hovedstaden Stockholm, med 1,08 %.

Derimot ble det betydelig dyrere å overnatte i Moskva. Med en økning på 10,61 %, til 146,55 euro, kaprer den russiske metropolen andreplassen. Besøkende til Berlin og Madrid betalte ikke engang halvparten så mye. I disse populære verdensbyene kan ferierende og forretningsreisende overnatte for gjennomsnittlig rundt 70 euro.

Blant internasjonale metropoler beholder "Big Apple", altså New York, førsteplassen, tett fulgt av Rio de Janeiro. Også i Zürich var det en betydelig økning i prisene på rom for overnattingsgjester, til gjennomsnittlig 164,53 euro.

Den fullstendige pressemeldingen finner du her:

Pressekontakt:

Aleksander Szumilas