Para'Kito(TM), det franskproduserte, prisvinnende myggarmbåndet, reagerer på den store etterspørselen ved å ekspandere på Internett

22 Jul, 2009, 09:00 BST Fra Evergreen Land Ltd.

PARIS, July 22 /PRNewswire/ --

Etter den vellykkede lanseringen av Para'Kito(TM), et naturlig, langvarig og stilig myggarmbånd i Frankrike i fjor, annonserte Evergreen Land Ltd. i dag lanseringen av en ny Internett-butikk ( http://boutique.parakito.com/ ), som gjør Para'Kito(TM) tilgjengelig over hele verden for første gang. I 2008 ble Para'Kito(TM) ansett av IPSOS, en fransk, uavhengig forbrukerorganisasjon, for å vaere landets mest populaere, naturlige myggmiddel.

(Foto: http://www.prnasia.com/sa/2009/07/16/200907160854.html )

Det forventes nå at nettsiden skal spille en viktig rolle i å dekke den voksende etterspørselen etter Para'Kito(TM) rundt om i verden Oliver Partrat, en av de tre opprinnelige partnerne i Evergreen Land Ltd, mener markedsresponsen skyldes kombinasjonen av livsstil (fargerike, stilige armbånd) med avansert og patentert teknologi. Partrat uttalte: "I tillegg til å vaere naturlige, langvarige og effektive, har vi designet myggarmbåndene slik at de er praktiske og artige å bruke. Vi ønsket at de skulle egne seg både for voksne og barn i alle situasjoner forbundet med reiser, sport, friluftsliv og vannbaserte aktiviteter, i all slags vaer og under alle slags forhold. Vi har benyttet det samme konseptet for vår Internett-butikk. Vår boutique.parakito.com har et enkelt, fargerikt og informerende preg".

Mygg er en plage for mennesker over hele verden. Mygg har eksistert i over 30 millioner år, de har hatt rikelig tid til å utvikle seg og man regner med at de overfører smittesykdommer til over 700 millioner mennesker hvert år. Lukt er en viktig faktor som gjør mennesker tiltrekkende for mygg. Teknologien i Para'Kito(TM) benytter to forskjellige patenterte prosesser til å blokkere denne tiltrekningen. Først en kombinasjon av flere naturlige essenser med matmolekyler som forbedrer stabiliteten, dernest impregnering av disse oljene inn i en polymerbrikke. Hver aktive brikke vil effektivt frastøte mygg i to uker. Teknologien gir også en økologisk fordel- mygg kan ikke mutere like lett i forhold til det komplekse essensspekteret som de kan med kjemiske midler.

Med den nye Internett-butikken vil selskapet gi kunder over hele verden muligheten til å løse det evige myggproblemet på en artig, naturlig, effektiv og langvarig måte.

For mer informasjon, gå til http://parakito.com

Pressekontakter:

Olivier Partrat
    Tlf.: +852-2522-3947
    E-post: olivier.partrat@evergreenland.net

Nicolas Moulin
    E-post: nicolas.moulin@evergreenland.net

KILDE Evergreen Land Ltd.