PC ProMark Magazine gir topp karakter til Raritan Computers Dominion KX

17 Jan, 2005, 14:40 GMT Fra Raritan Computer Inc.

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, Nederland, January 17 /PRNewswire/ -- Raritan Computer Inc., en ledende leverandør innen styreløsninger for IT-infrastrukturutstyr og mission-critical-applikasjoner og -tjenester, bekjentgjorde i dag at PC Pro Magazine har gitt fem stjerner til Raritans KVM-svitsj Dominion(r) KX.

Raritans Dominion KX216 ble gitt høyeste karakter fordi den er "en velbygget KVM-svitsj med et godt utvalg av nettstyringsfunksjoner, rask fjernkontroll og gode sikkerhetsforanstaltninger, pluss noen praktiske valgfrie strømkontroll-funksjoner" sa databladets anmelder Dave Mitchell.

Mitchell sa også at Dominion KX216 gir "mer for pengene et produkt som det sammenlignbare Avocent DSR1161. Selv om disse CIM-ene koster det samme, vil Avocents valgfrie styrings- og visnings-programvare føre til en heftig ekstrakostnad.

"Dominion KX forblir blant bransjeeksperter og våre kunder den ledende KVM-svitsjen for sikker fjernstyring av servere og IT-utstyr i datasentre og fjernkontorer," sier Peter Moerland, administrerende direktør i Raritan Europa.

Dominion KX er et fullstendig og selvstendig system med alle de nødvendige funksjonene, inkludert autentifisering og nett-tilgang innebygd i boksen. Etter å ha koblet serverne og utstyret til KX ved hjelp av vanlige UTP-kabler, er det bare for bruker å skrive inn en IP-adress og begynne å styre. Avanserte funksjoner inkluderer 128-bit kryptering av ikke bare tastatur- og muse-signaler, men også video, dobbel Ethernet-forbindelse for redundans, og en dedisert modem-port slik at det er mulig å få tilgang til serverne selv når nettverket er nede. Dominion KX har innebygd autentifiseringsfunksjoner og integreres enkelt med eksisterende autentifiseringssystemer som LDAP, RADIUS og Active Directory(tm).

Hele anmeldelsen av Dominion KX i PC Pro finner du på http://www.pcpro.co.uk/reviews/63456.

Om PC Pro

Siden starten for ti år siden har PC Pro vist seg å vaere et uunnvaerlig hjelpemiddel for profesjonelle brukere av IT. Dennis Publishings månedlige utgivelse har et opplag på mer enn 100 000. Ved å henvende seg til de teknisk erfarne aktører i yrkeslivet, har PC Pro opparbeidet et omdømme gjennom sine omfattende og pålitelige produkttester, kombinert med underholdende og informative debatter og artikler.

Om Raritan Computer

Raritan Computer er en ledende leverandør av løsninger for administrasjon av IT-infrastrukturprodukter, som servere og maskinvare for nettverk og mission-critical-utstyr og -tjenester som kjører på nettverket. Raritans driftsikre IT-styringsløsninger - basert på KVM-svitsjer (keyboard, video, mus), serielle konsoll-servere, fjerntilkoblingsprodukter, styringsprogramvare - gjør det mulig for virksomheter å raskt finne årsaken til problemer, og å koble seg opp og reparere feil fra hvor som helst, når som helst. Dette forenkler og akselererer arbeidsprosesser i datasenteret - som problemløsning og administrasjon av endringer - og forbedrer dermed driftstid og medarbeidereffektivitet. Raritans løsninger benyttes til å styre mer enn 50 000 datasentre og andre IT-avdelinger over hele verden. Raritans Peppercon OEM-avdeling utvikler, produserer og markedsfører avanserte maskinvarebaserte fjernstyringskomponenter basert på digital KVM-over-IP- og IPMI-teknologi. Raritan ble grunnlagt i 1985 og feirer nå 20 år med teknologisk innovasjon og lønnsom vekst. Raritan har 32 kontorer over hele verden og dets produkter distribueres i 76 land. Besøk raritan.nl for mer informasjon.

Alle varemerker tilhører deres respektive eiere.

Nettside: http://www.raritan.com

KILDE Raritan Computer Inc.