Peppercon og Amphus samarbeider om å utvide administrasjonsfunksjonene i ManageSite

10 Nov, 2004, 08:00 GMT Fra Raritan Computer

ZWICKAU, Tyskland, og SAN JOSE, California, November 10 /PRNewswire/ --

-- Amphus støtter Peppercons teknologi for KVM-over-IP --

Peppercon, Raritan Computers OEM-avdeling, og Amphus annonserte i dag at de samarbeider om å legge nye fjernadministrasjonsfunksjoner til Amphus' ManageSite(TM) administrasjonsprogramvare. ManageSite vil støtte Peppercons eRIC(R) KVM-over-IP fjernadministrasjonskort, som brukes i tjenermaskiner for å sørge for KVM-over-IP-funksjonalitet for fjerntilgang og -kontroll av tjenermaskinene.

IT-arbeidere vil kunne administrere tjenermaskiner utstyrt med eRIC-kort ved å bruke ManageSite -- en vevbasert løsning som automatisk finner, forsyner, overvåker og administrerer eksterne og lokale x86-baserte Linux- og Windows-tjenere, bladtjenere, arbeidsstasjoner og IPMI-kompatible enheter. Med grensesnitt til å kommunisere med fjernadministrasjonskortet eRIC, tar ManageSite nok et steg frem mot å eliminere "konsollhopping" mellom KVM-støttede enheter og administrasjonsløsninger for annen infrastruktur. eRIC sørger også for omstartsfunksjoner, som lar fjernbrukere omstarte tjenermaskiner. Dette er en nøkkelfunksjon for "lights-out"-datasenteradministrasjon.

Som Raritan Computers OEM-avdeling, fokuserer Tysklandsbaserte Peppercon på å utvikle KVM-over-IP PCI-kort og innebygde fjernadministrasjonssystemer. Raritan Computer er en ledende leverandør av KVM-utstyr (keyboard, video, mus), seriekonsoll- og fjernadministrasjonsløsninger for IT-infrastruktur.

"Krav fra kundene førte til at vi inkluderte eRIC KVM-over-IP-kortet på listen over maskinvare og grensesnitt som støttes av ManageSite," sier Henry Fung, administrerende direktør i Amphus. "Kunder som nå kjøper IPMI-kompatible tjenermaskiner ønsker en enkel integrert løsning for å administrere de nye plattformene og eksisterende KVM-tilkoblet infrastruktur ved bare å bruke én vevbasert løsning. Nesten alle kundene har heterogene miljøer. Administrasjon av de miljøene omfatter ofte en kombinasjon av KVM-over-IP, IPMI, Wake-on-LAN (WOL) og kundeadministrasjonsprogramvare. De ønsker en enkel, vevbasert administrasjonsløsning for hele infrastrukturen. ManageSite er den løsningen."

"Vi er glade for at Amphus arbeider med Peppercon for å legge KVM-basert fjernadministrasjonsstøtte til sin ManageSite administrasjonsprogramvare for bedrifter," sier Dr. Christian Patz, administrerende direktør i Peppercon. "Kundene vil dra fordel av å ha KVM-tilgang og -kontrollmuligheter i ManageSites integrerte vevbaserte løsning så de kan administrere sin IT-infrastruktur på en enkel og kostnadseffektiv måte. Dagens annonsering er enda et steg frem mot Peppercons mål om å utvide interoperabiliteten med ledende datasenteradministrasjonssystemer."

ManageSite programvare som støtter Peppercons eRIC-kort er tilgjengelig umiddelbart.

Om Amphus, Inc.

Amphus har hovedkvarter i San Jose, California, og er den ledende leverandøren av integrerte tjeneradministrasjonsløsninger som gjør bedriftsdatasentre i stand til dramatisk å redusere sine drifts- og kapitalutgifter til IT ved å automatisere forsyning, overvåkning og administrasjonsfunksjoner av tjenermaskiner og arbeidsstasjoner. For mer informasjon, ring +1 408 467 2100, eller gå til http://www.amphus.com.

Om Raritan Computer, Inc.

Raritan Computer Inc. er en ledende leverandør av løsninger for administrasjon av IT-infrastruktur med sikker tilgang, overvåkning og administrasjon av tjenermaskiner og andre IT-enheter i datasentre og eksterne kontorer. Raritans produkter brukes til å kontrollere og administrere millioner av tjenermaskiner i mer enn 50 000 datasentre, testlaboratorier for datamaskiner, og andre brukersteder verden rundt. For alt fra småbedrifter til store konserner kan Raritans komplette utvalg av kompatible og skalerbare digitale og analoge KVM-, seriell konsoll- og fjerntilkoblingsprodukter tilby IT-arbeidere de mest pålitelige, fleksible og sikre løsningene til å administrere IT-utstyr samtidig som den operative produktiviteten øker. Raritans Peppercon OEM-avdeling utvikler, produserer og markedsfører Avanserte maskinvarebaserte fjernadministrasjonsprodukter basert på digital KVM-over-IP og IPMI-teknologi. Raritan ble grunnlagt i 1985, og har opplevd 19 år på rad med lønnsom vekst og teknisk innovasjon. Raritan har 32 kontorer, og deres produkter distribueres i 76 land. Mer informasjon om selskapet finnes på Raritan.com.

Mediekontakter:

Peppercon                                      Amphus
     Raritan Computers OEM-avdeling                 Henry Fung
     Cornelia Jannasch                              Tlf:  +1 408 467 2100
     Tlf: +49 375 271 349 - 0, Durchwahl - 33       E-post: hfung@amphus.com
     E-post: cja@peppercon.de                       San Jose, CA, USA
     Zwickau, Tyskland

Raritan Computer Europe B.V.
     Robert-Jan van Espelo
     Tlf.: +31102844056