Polaris informerer om nye ansatte i toppledelsen, som vil styrke selskapets internasjonale avdeling

18 Apr , 2007, 21:44 BST Fra Polaris Industries Inc.

MEDINA, Minnesota, April 18 /PRNewswire/ --

- Truls Tvete tiltrer som daglig leder for Internasjonale Operasjoner; Mark Blackwell fortsetter som visepresident i Victory Motorcycles og Internasjonale Operasjoner.

Polaris Industries Inc. (NYSE: PII) bekreftet i dag sitt engasjement for å oppnå vekst i sin internasjonale virksomhet ved å utnevne Truls Tvete til daglig leder i selskapets internasjonale avdeling. Tvete vil i første omgang rapportere til Mark Blackwell, som fortsetter som visepresident i Victory Motorcycles og Internasjonale Operasjoner. Utnevnelsene av flere andre medlemmer i internasjonal avdeling er også gjeldende med øyeblikkelig virkning.

Mark Blackwell vil fortsatt føre tilsyn med internasjonal avdeling, som visepresident for Victory Motorcycles og Internasjonale Operasjoner, men vil fokusere mer av sin tid på å skape vekst for Victory Motorcycles. Blackwell kom til Polaris i 2000 som daglig leder for Victory Motorcycles. "Med mer enn 30 års kontinuerlig erfaring fra motorsportsindustrien og dokumentert suksess i å lede ekspansjon til internasjonale markeder er Mark av uvurderlig verdi for Polaris, og vil fortsette å ha en ledende rolle i å drive fram internasjonal vekst" sa administrerende direktør i Polaris Industries, Tom Tiller. "Mark vil samarbeide med Truls i de neste 12 til 18 månedene for å sikre en smidig ansvarsovergang."

Truls Tvete, forfremmet til daglig leder for Internasjonale Operasjoner, startet sin karriere hos Polaris som daglig leder av Polaris Skandinavia, og har en sterk bakgrunn fra internasjonal forretningsdrift, som vil komme til stor nytte i hans nye posisjon. Som daglig leder for Internasjonale Operasjoner vil Truls ha fullt ansvar for Internasjonal avdeling, inkludert å aggressivt søke vekstmuligheter og pleie forbindelser med leverandører og distributører verden over. "Truls har vaert en vesentlig bidragsyter til veksten i vår internasjonale forretningsdrift siden han kom til Polaris i 2002", sa Tiller. "Han utviklet hurtig Polaris Skandinavia til en vellykket, suksessrik og veldrevet organisasjon og bygget allianser med distributører og deres leverandører over hele Europa. Vi er trygge på at Truls er den rette mannen for denne viktige posisjonen og at han vil bruke sin nese for suksess til å drive fram vår internasjonale forretningsdrift opp til neste nivå."

Følgende lederskapsteam vil støtte Blackwell og Tvete i Internasjonale Operasjoner avdelingen:

Rene Basei vil fortsette i sin rolle som daglig leder for Sør-Europa. I denne rollen leder Basei Polaris Frankrike og er ansvarlig for å bygge og vedlikeholde forbindelser med distributører i Sør-Europa, inkludert nøkkelmarkeder i Spania, Portugal, Hellas, Italia, Tyrkia, Midt-Østen og Afrika.

Einar Wangen har blitt forfremmet til rollen som daglig leder for Nord-Europa. I denne rollen vil Wangen vaere ansvarlig for å lede Polaris Skandinavia og for å bygge fruktbare forbindelser med distributører og deres leverandører i Tyskland, Finnland, Russland, Danmark og Island. Tidligere har Wangen vaert regional salgsleder for Polaris Skandinavia.

Sean Bagan har akseptert en ny rolle som internasjonal prosjektleder. Bagan vil primaert vaere ansvarlig for å lede flere kritiske prosjekter, ettersom Polaris forbereder sin internasjonale forretningsdrift til å nå opp til neste vekstnivå. Bagan har de siste 18 månedene vaert daglig leder for Polaris Storbritannia Ltd.

Ross Clifford vil tiltre som daglig leder for Polaris Storbritannia Ltd. i mai, og erstatter Bagan. I denne posisjonen vil Clifford vaere ansvarlig for å lede Polaris Britain Ltd., fokusere på subsidiaer lønnsomhet, forbedringer i leverandørnettverk og å oppnå større markedsandel i hele Storbritannia, Wales, Nord-Irland og Skottland.

Peter Alexander vil fortsette som daglig leder for Polaris Australia. Peter kom til Polaris i 2004 og er ansvarlig for å lede Australia og New Zealand teamene. I sin tid i Polaris har han utviklet, stimulert og fokusert team, dramatisk forbedret sitt territoriums leverandørnettverk, merkevareposisjon, markedsandel og lønnsomheten til Polaris sin forretningsdrift.

Marc Tullemans vil fortsette som International Operations leder basert i Medina, Minnesota. Marc kom til Polaris i 2001 og er ansvarlig for å føre tilsyn med logistikk på global basis, drive konsistent markedsføring og detaljhandels utviklingsprosesser, utvikle leverandør-forretningsdrift i Latin-Amerika, India og Asia/Stillehavet, i tillegg til å lede den internasjonale staben basert i Medina. I sin tid i Polaris har Marc vaert en vesentlig bidragsyter i utvikling og introduksjon av industriledende produkter og i veksten av den internasjonale forretningsdriften.

"Vi er begeistret for lidenskapen og ekspertisen disse lederskaps-skiftene vil bidra med til vår internasjonale forretningsdrift", sa Tiller. "Vi er i posisjon til å oppnå vesentlig vekst på en global skala i de kommende år".

Om Polaris

Med et årsresultat på salg i 2006 på 1.7 milliarder U.S. dollar, designer, konstruerer, produserer og markedsfører snøscootere, terrengkjøretøy (ATV-er), Victory-motorsykler og Polaris RANGER for fritids- og nyttebruk.

Polaris er en anerkjent leder i snøscooterindustrien; og en av de største produsentene av terrengkjøretøy i verden. Victory motorcycles, etablert i 1998, og den første nye helamerikanske motorsykkelen fra et større selskap på nesten 60 år, gjør imponerende innhogg i motorsykkel cruiser markedet. Polaris gjør kjøreopplevelsen enda bedre med en komplett utvalg av Polaris drakter, tilbehør og deler, tilgjengelige hos Polaris forhandlere.

Polaris Industries Inc. er notert ved New York børsen under symbolet "PII", og selskapet er inkludert i S&P Small-Cap 600 stock price index.

Informasjon om alle Polaris sine produkter, klaer og kjøretøystilbehør er tilgjengelig fra autoriserte Polaris forhandlere eller til enhver tid fra hjemmesiden til Polaris på http://www.polarisindustries.com .

Nettside: http://www.polarisindustries.com

KILDE Polaris Industries Inc.