Porkka introduserer en ny produktserie for vitenskapelig bruk

29 Apr , 2013, 08:31 BST Fra Porkka Finland Oy

HELSINKI, April 29, 2013 /PRNewswire/ --

Porkka kunngjør i dag lanseringen av nye produktuer for sektorer innen vitenskap og biovitenskap.

For å se multimedia pressemelding, vennligst klikk:

Våre nye, store inkubatorskap for dyrking av kulturer eller patogener i kontrollerte temperaturomgivelser er skap der temperaturen kan justeres mellom 4 til +60 °C. De kan utstyres med justerbare hyller, skuffer eller kurver på uttrekkbare skinner. Produktene fra Porkka fremstilles av materialer av høyeste kvalitet som gir en lang livssyklus med liten miljøpåvirkning.

Porkka har i tillegg lansert en rekke kromatografikjøleskap beregnet for å kunne oppbevare et bredt spekter av gasskromatografi- og massespektrometriutstyr for laboratorier. De kan også oppbevare andre prøver eller produkter i rene, konstante temperaturomgivelser. Skapene bruker de nyeste hydrokarbonkjølemedier og har ett lavere strømforbruk enn eldre kjøleskap som benytter konvensjonelle kjølemedier.

Porkka introduserer også plasmafrysere som opererer ved -32 °C og som kan utstyres med kurver for oppbevaring av plasmabager eller hyller til å lagre plasmabokser. Hvert skap er utstyrt med en høy - lav temperaturalarm som er både hørbar og visuell og som kan kobles til  andre overvåkningssystemer for ytterligere sikkerhet. Som med resten av produktserien fra  Porkka Scientific kan alt utstyr leveres med en rekke typer av tilbehør som f. eks kodet tilgangslås eller elektronisk nøkkellås med varsling av hvem som har åpnet skapet.

For å redusere døråpningstid og dermed driftskostnader er en omfattende serie apotekkjøleskap nå tilgjengelig med glassdører. Hvert skap er utstyrt med et unikt frostvæskebasert beskyttelsessystem for å hindre temperaturtap. Et alarmsystem er montert som standard og alle bruker kjølemedier med lavenergi for å sikre liten miljøpåvirkning.

Om Porkka

Porkka er en internasjonalt anerkjent produsent av kjøleutstyr for vitenskapelig, medisinsk og biovitenskapelig industri. Porkka ble grunnlagt i 1962 og har datterselskaper i Sverige, Norge og Storbritannia, i tillegg til produksjonsanlegg i Ylojarvi, Hollola og Kemijärvi i Finland. Porkkas kontinuerlige suksess er basert på flere tiår med erfaring, kundeorientert design og konstant produktutvikling.

Video: http://www.multivu.com/mnr/58720-porkka-launches-scientific-product-range

KILDE Porkka Finland Oy