PR Newswire nærmere det nordiske markedet

13 Mai, 2008, 08:00 BST Fra PR Newswire

LONDON, May 13 /PRNewswire/ --

- Forflytning av salgsdirektøren utvider og styrker PR Newswires stilling i regionen

PR Newswire, den globale lederen innenfor kommersiell nyhetsdistribusjon, annonserte i dag at Jonathan Bean, salgsdirektør for Norden og Russland, overføres fra hovedkvarteret i Storbritannia til det nordiske hovedkvarteret.

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080513/304307 )

Denne forflytningen viser at det er viktig for PR Newswire å ha en sterk seniorledelse i regionen. Lokal tilstedeværelse vil gjøre mulig en driftsutvidelse som skal fokusere på å følge opp de nordiske landenes spesifikke behov.

Lisa Ashworth, administrerende direktør for PR Newswire i Europa, sa at "Norden er et av våre områder med hurtigst vekst. Med utvidelsen av områdets salgskraft og åpningen av et nytt kontor i Stockholm i slutten av fjoråret, sender vi nå enda et svært erfarent og suksessrikt talent til området. Jeg er overbevist om at Jonathan og hans team vil fortsette å levere førsteklasses service til PR Newswires nordiske klienter, samt øke inntektene våre og danne nye partnerskap."

Den nordiske regionen har noen av verdens mest teknologisk avanserte kommunikatorer og PR Newswire har opplevd et økende behov for internasjonal distribusjon de siste årene. Denne økningen i markedsbehov for nyhetsdistribusjon er et resultat av den raske fragmenteringen innenfor de tradisjonelle mediene, samt en eksplosjon av sosiale medier og multimediaplattformer, noe de nordiske landene har vært raske med å tilpasse seg til.

Bean, som ble ansatt i selskapet for fem år siden, har vært viktig for etableringen av PR Newswires merkenavn i den nordiske regionen. Da han snakket om forflytningen, sa Bean at han var "begeistret over å kunne påvirke og gi råd til nordiske organisasjoner angående deres eksponering overfor det internasjonale markedet. Vår raskt voksende klientbase er full av nyskapende organisasjoner, og jeg gleder meg til å arbeide tettere sammen med dem for å styrke deres globale kommunikasjonsstrategier."

Denne kunngjøringen følger flere pressemeldinger relatert til PR Newswires globale ekspansjon innenfor sterkt voksende markeder som for eksempel Kina og Midtøsten.

Om PR Newswire

PR Newswire (http://www.prnewswire.com og http://www.prnewswire.co.uk) tilbyr elektroniske distribusjons-, målrettings-, målings- og kringkastingstjenester på vegne av titusenvis av bedrifts-, stats-, forenings-, handelskunder, frivillige organisasjoner og andre kunder verden over. Ved å bruke PR Newswire når disse organisasjonene frem til en rekke forskjellige målgrupper, blant annet nyhetsmediene, investeringsgrupper, statlige beslutningstakere og offentligheten med deres oppdaterte og fyldige nyhetsdekning.

PR Newswire har kontorer i 14 land og sender regelmessig nyheter fra kundene sine til ulike organisasjoner i 170 land og på mer enn 40 språk. Ved å benytte det aller siste innen kommunikasjonsteknologi, blir PR Newswires innhold ansett for å være svært viktig for journalister, investorer og enkeltpersoner som er ute etter ferske nyheter fra kilden. PR Newswire er et datterselskap av London-baserte United Business Media plc.

Mediakontakter
    Rachel Meranus, visepresident public relations,
    PR Newswire,
    +1-201-360-6776,
    eller e-mail rachel.meranus@prnewswire.com ;

Samantha Proctor, direktør for markedsføringskommunikasjon EMEA,
    PR Newswire Europa,
    +44-20-7454-5115,
    eller e-mail samantha.proctor@prnewswire.co.uk .

For mer informasjon om PR Newswires produkter og tjenester, e-mail
    marketing@prnewswire.co.uk