PR Newswire utvider sitt engasjement til Norden

16 Jun, 2005, 13:00 BST Fra PR Newswire

LONDON, June 16 /PRNewswire/ -- PR Newswire annonserte i dag planer om å utvide sitt engasjement til Norden - Norge, Finland, Sverige, Danmark og Island - ved å tilby mer omfattende globale kommunikasjonstjenester til Nordiske selskaper.

Opprettelsen av en egen nordisk salgstjenestegruppe representerer en utvikling av PR Newswires tilstedevaerelse i regionen - som tidligere gikk gjennom Hugin ASA - og har blitt implementert i påvente av større krav om redegjørelse- og selskapskommunikasjonstjenester over hele Europa og globalt.

"Vårt forhold til Hugin var positivt for oss og for kundene våre, som fikk PR Newswire-tjenester gjennom deres programvareplattform," sa Lisa Ashworth, administrerende direktør i PR Newswire Europe. "PR Newswire har etablert en solid stilling som pålitelig distribusjonspartner i Norden for store flernasjonale selskaper i industrier som telekommunikasjon, finanstjenester, transport og farmasi [del "farmasi" and insert "den farmasøytiske industri"]. Vi ser frem til å tilby vårt utvidede tjenestenivå og globale tilbud til alle de børsnoterte selskapene i Norden."

Nordiske selskaper vil med umiddelbar virkning få tilgang til PR Newswires store satellit nyhetsdistribusjonsnettverk og til MEDIAtlas(TM), markedets største globale mediesentrerte database på nettet, med over 460 000 journalister, inkludert mer enn 16 000 medie- og finansjournalister i Norge, Finland, Sverige, Danmark og Island. Nordiske selskaper kan også dra fordel av PR Newswires MediaRoom-tjeneste, et omfattende nettpubliseringsverktøy som hjelper kommunikasjonspersonell med å holde sine elektroniske medierom oppdatert.

En erfaren, flerspråklig salgstjenestegruppe vil fokusere på kundenes kommunikasjonsbehov overfor media og finans i Norden. Nordiske selskaper vil dra fordel av direkte forbindelser med medlemmene i PR Newswire-gruppen og få verdifull innsikt i fremgangsmåter med beste praksis for nyhetsdistribusjon og selskapsnyheter.

"Vi innser at kundene våre krever mer av våre praktiske tjenester i markedet, og vi gleder oss til å etablere et solid naervaer i denne viktige regionen." avslutter Ashworth.

Om PR Newswire

PR Newswire Association LLC (www.prnewswire.com) er nå i sitt 51. år som leverandør av elektronisk distribusjon, målretting, målinger, oversetting og kringkastingstjenester på vegne av 40 000 kunder fra bedrifter, myndigheter, foreninger, arbeidsorganisasjoner, veldedighetsorganisasjoner og annet over hele verden. Ved å bruke PR Newswire når disse organisasjonene en rekke ulike publikumsgrupper, inkludert nyhetsmedia, investeringsmiljøer, beslutningsmyndigheter og befolkningen for øvrig med øyeblikksoppdaterte nyhetsutviklinger i fulltekst.

PR Newswire ble etablert i 1954 og har kontorer i 11 land som jevnlig sender nyheter fra kundene til medier i 135 land og på 30 språk. Ved å bruke det siste innen kommunikasjonsteknologi regnes innholdet fra PR Newswire som en grunnpilar blant nyhetsreportere, investorer og personer som ønsker ferske nyheter rett fra kilden.

PR Newswires fremstående tjenester omfatter Disclose, ProfNet Experts(SM), eWatch(TM), MEDIAtlas(TM), NewsPrompt(TM), Search Engine Visibility (SEV) og MultiVu(TM). PR Newswire er et datterselskap av United Business Media plc i London.

KILDE PR Newswire