Quickoffice meddeler investeringer på sju millioner amerikanske dollar for Office-egenskaper på smarttelefoner

26 Mai, 2005, 12:03 BST Fra Quickoffice, Inc.

MOUNTAIN VIEW, California, May 26 /PRNewswire/ --

- Løsning på foretaksnivå gjør det mulig for Symbian OS, Palm OS og andre mobile innretninger å sømløst styre Microsoft Office-dokumenter. Foregangskvinne i bransjen Janice Roberts hos Mayfield blir styremedlem.

Quickoffice, Inc., en ledende global leverandør av innovative løsninger innen programvarer for Office-dokumenter for mobile yrkesutøvere, meddelte i dag å ha fullført en innledende sju millioner dollars finansieringsrunde, ledet av det banebrytende venture capital-selskapet Mayfield(R) fra Silicon Valley (Menlo Park, CA).

Quickoffice(R), som ledes av tidligere administrerende direktør i Palm, Inc., Barry Cottle, gjør det mulig å se, opprette, redigere og lagre sømløst Microsoft(R) Office(R)-filer på mobiltelefoner like enkelt som ved bruk av baerbare datamaskiner. Quickoffice er lokalisert på 36 språk og selges globalt sammen med ledende produsenter av håndholdte og trådløse produkter. Ved å gjøre det mulig å redigere de originale Word(R)-, Excel(R)- og PowerPoint(R)-dokumentene på mobilen, gjør Quickoffice det mulig for brukerne å arbeide sømløst med dokumenter på et stort utvalg av smarttelefoner, og sikrer dermed fullstendig dataintegritet for det enkelte dokument som Quickoffice-brukere redigerer og deler med andre Office-brukere.

Quickoffice programvarepakke er utviklet med tanke på ledere og andre som ønsker et reelt mobilt alternativ til baerbare datamaskiner og gjør dette mulig på en rekke smarttelefoner:

-- Symbian(R) OS-baserte Nokia(R) Series 60-produkter som Nokias 6630,
       6682 og mange andre, som for eksempel Panasonic(R) x700 og x800
    -- Symbian OS-baserte UIQ(R)-produkter som Sony Ericsson(R) P910 og
       BenQ(R) P30 og P31
    -- PalmSource(R) OS-baserte produkter som Treo(R) 650

Quickoffice er den mestselgende applikasjonen for Symbian OS-baserte telefoner i verden og forventes å distribueres som innebygd løsning i mer enn 12 millioner Symbian OS-baserte telefoner i 2005.

Ouickoffice kunngjorde også at Janice Roberts, administrerende direktør i Mayfield og tidligere visepresident i 3Com(R) Corporation og Palm, Inc., er blitt medlem av styret. Roberts store kunnskaper om bransjen sett fra et styreperspektiv vil bli til stor nytte når virksomheten nå intensiverer markedsføring, salg og produktutvikling som resultat av denne investeringen. "Mayfield er overbevist om at Quickoffice vil fortsette med å lede utviklingen innen mobil produktivitet," sier Roberts. "I kombinasjon med patentklar teknologi og en sterk ledelse, vil virksomhetens dynamiske visjoner innen det raskt voksende markedet for smarttelefoner gjøre dem til en ideell investering for Mayfield."

"Symbian OS er det ledende globale operativsystemet for smarttelefoner, installert på mer enn 32 millioner innretninger, og Quickoffice leverer innovative applikasjoner som gir brukere av Symbian OS-telefoner mobil produktivitet av beste merke," sier Jerry Panagrossi, visepresident i Symbian i USA. "Det er en stor glede for oss å kunne samarbeide med Quickoffice som medlem av Symbian Platinum Partner Program og med Mayfield som medlem av Symbian Venture Capital Group."

"Gjennom denne nye investeringen er Quickoffice klar til en dramatisk økning av vår globale ledelse innen utvikling av programvarer for mobil produktivitet. "Å få en leder med Janices kvalifikasjoner, innsikt og erfaring med på laget er en stor fordel for styret, som inkluderer styreformann Satjiv Chahil, tidligere markedssjef (CMO) i Palm, Inc. og Apple(R), Peter Thoren, administrerende visedirektør i Access Industries og Alan Masarek, direktør/finansdirektør (CFO) i Quickoffice. Vi ser frem til deres kombinerte rådgivning mens vi aktivt arbeider mot å realiserer våre mål for markedsføring, salg og produktutvikling.

Mobile Digital Media overtok Quickoffice-pakken med programvareapplikasjoner for håndholdte produkter i september 2004 og skiftet deretter navn til Quickoffice. Det meget premierte Quickoffice Premier(TM) er nå virksomhetens flaggskip innen programvarer for smarttelefoner. Quickoffice Premier er den ledende løsning for portabel databehandling for brukere av mobile innretninger som støtter Microsoft Office formaterte filer mottatt som vedlegg i e-post, via infrarøde stråler, Bluetooth(TM), Wi-Fi eller utvidelseskort.

Om Quickoffice

Quickoffice er en ledende global leverandør av programvarer for mobil behandling av Office-dokumenter via smarttelefoner, og gjør det mulig for bruker å åpne, se og redigere Microsoft Office-filer med fullstendig dataintegritet for dokumentet. Virksomhetens flaggskip, Quickoffice Premier, fortsetter å motta priser og anerkjennelse fra både bransjeanalytikere, media og brukerne. Quickoffice er grundig testet opp mot strenge kvalitetsstandarder hos ledende produsenter av mobiltelefoner, og benyttes av store aktører som Vodafone(R), Orange(R), China Mobile(R), Cingular(R) og mange flere. Quickoffice er en av de mest selgende mobile Office-applikasjonene siden dens introduksjon på markedet. Den er fullt lokalisert på 36 språk og distribueres over hele verden som innebygd løsning på en rekke smarttelefoner. Quickoffice er en privateid virksomhet med kontorer i Mountain View, California og i Dallas, Texas.

- Mer informasjon hos:
    - www.quickoffice.com

Om Mayfield

Mayfield tilbyr risikovillig kapital gjennom Impact(TM) og er med på å drive frem neste generasjons teknologivirksomheter innen kommunikasjon og virksomhetsprogramvarer. Siden Mayfield startet i 1969 har virksomheten investert i mer enn 425 selskaper og har børsnotert ca. 115 selskaper. I dag representerer Mayfield-støttede selskaper en samlet markedsverdi på mer enn 150 milliarder amerikanske dollar. Eksempler på Mayfields Impact-selskaper: Advent Software, Citrix Systems, Convedia, Peribit Networks, Redback Networks, og webMethods. Eksempler på nylige investeringer for Mayfield innen den trådløse sektor: LGC Wireless, mobileway, Monet Mobile Networks og Wireless Online.

- Mer informasjon hos
    - www.mayfield.com

Om Access Industries

Access Industries, som ble startet i 1986 av formann og direktør Len Blavatnik, er et privateid amerikansk holdingsselskap innen industri som har investeringer over hele verden. Access har langsiktige strategiske interesser innen sektorene olje, aluminium, kull, eiendom, teknologi, telekommunikasjon og media.

MERK: Quickoffice(R) og Quickoffice Premier(TM) er varemerker tilhørende Quickoffice, Inc. Alle andre varemerker og registrerte varemerker tidligere nevnt, er herved anerkjent og bekreftet som eiendommen til deres respektive eiere.

Nettside: http://www.mayfield.com

Nettside: http://www.quickoffice.com