RAD gjør det mulig for europeisk telekomleverandør å tilby PSTN-aksess via DSL-infrastruktur

01 Nov, 2006, 11:00 GMT Fra Rad Data Communications Ltd.

TEL AVIV, Israel, November 1 /PRNewswire/ --

- Ventelo bruker TDM Pseudowire Solution istedenfor kostbare leide linjer

Ventelo, en av Europas største, uavhengige leverandører av telekommunikasjonstjenester, har valgt en TDM Pseudowire Solution fra RAD Data Communications for å besørge PSTN-aksess via IP DSLAM-er.

Som den største, alternative telekomleverandøren til forretningsbrukere i Norge og den nest største alternative telekomleverandøren i Sverige har Ventelo besluttet seg for å utvide tjenesteporteføljen for foretakskunder ved å utnytte mangfoldet i IP DSLAM-ene i disse landene. For å gjøre dette har Ventelo valgt en løsning som består av RADs IPmux(TM)-11 TDM-over-IP (TDMoIP(R)) pseudowire-aksess-gatewayer som virker sammen med dets Gmux(TM)-2000 sentraliserte TDMoIP pseudowire-gateway og dets LA-110 Ethernet-over-DSL Integrated Access Devices (IAD-er).

Skaper telekomhistorie

"Tradisjonelt transporterer alternative teleoperatører PSTN-trafikken via kostbare, leide linjer," forklarer Mati Epstein, salgsdirektør for Skandinavia hos RAD Data Communications. "Ventelo skaper telekomhistorie ved å tilby den samme tjenesten ved bruk av TDM pseudowire og IP DSLAM-er."

I Ventelo-applikasjonen brukes IPmux-11-enheter for å innkapsle PBX-trafikk for transport via en billig Ethernet-link. Denne emulerte TDM-trafikken sendes så via SHDSL-linker av LA-110 IAD-er til en IP DSLAM, som samler mange tilsvarende forbindelser og videresender dem over hele det pakkesvitsjede nettverket (PSN). I den andre enden av PSN-en, brukes en Gmux-2000 TDMoIP pseudowire-aggregator for å rekonstruere emulert TDM-trafikk tilbake til TDM-signaler for sending via PSTN. Denne løsningen fjerner Ventelos behov for å kjøre TDM-stemme via flere kostbare leide linjer

"Vi kan konvertere TDM PBX-trafikk for transport via Ventelos eget høykvalitative IP-nettverk for å redusere kostnadene og få full totalkontroll over tjenesten samtidig som kunden opplever å få den samme høye kvaliteten og funksjonaliteten," uttaler Helene Ålander, direktør for nettverkstjenestene hos Ventelo. "Ventelo kan gjennom denne løsningen tilby flere attraktive produkter til sine kunder i et meget konkurranseutsatt marked," tilføyer hun.

Reduserer nettverkskostnadene uten å svekke funksjonaliteten.

TDMoIP pseudowire-teknologien, utviklet og frembrakt av RAD, er en evolusjonaer metode for å transportere kretssvitsjet telefoni og eldre data transparent via PSN-er samtidig som absolutt prioritet sikres for TDMoIP-trafikken via nettverkslinken. På denne måten bevares alle funksjonene og funksjonaliteten hos dagens klasse 4- og 5-svitsjer og SS7, PRI samt andre signaliseringsprotokoller. Dette gjør det mulig for teleoperatører og foretak å redusere nettverkskostnadene uten å svekke funksjonaliteten til eller omfanget av tjenestene.

Om Ventelo

Ventelo er en privateid data- og telekomoperatør på det nordiske markedet, og selskapet tilbyr et komplett sett kommunikasjonstjenester for forretningskunder og svitsjeløse operatører. Størstedelen av virksomheten er i Sverige, Norge og Danmark, og den årlige omsetningen overstiger 5 milliarder svenske kroner. Konsernet har mer enn 100 000 forretningskunder.

Ventelos forretningsidé er å besørge komplette kommunikasjonsløsninger for mobil og fastbasert stemme, data og Internett for bedriftskunder i de nordiske landene. Som kunde får du fleksible løsninger som bedrer kommunikasjonen og en kundebehandling som overgår dine forventninger, og som forenkler administrasjonen din.

Om RAD

RAD Data Communications som ble grunnlagt i 1981, markerer nå 25 år med innovasjon som bransjeleder innen utviklingen av aksessløsninger for data- og telekommunikasjonsapplikasjoner. RADs løsninger oppfyller data- og stemmeaksesskravene til tjenesteleverandørene, nåvaerende og nye teleoperatører og foretaksnettverk gjennom å redusere infrastrukturinvesteringskostnadene samtidig som konkurranseevnene og fortjenesten forsterkes. Selskapets installerte base overstiger 9 000 000 enheter og omfatter mer enn 150 teleoperatører og operatører over hele verden. Disse kundene støttes av 23 RAD-kontorer og omtrent 300 distributører i 164 land.

RAD er medlem av RAD-selskapskonsernet, en verdensleder innen løsninger for nettverksvirksomhets- og internettproduktløsninger.

Nettstedet til RAD Data Communications: www.rad.com

Kontakt: Bob Eliaz, RAD Data Communications, +972-3-6458134, bob@rad.com

KILDE Rad Data Communications Ltd.