Raritan Computers Dominion KX fikk full anerkjennelse fra ZDNet-tidsskrift

28 Okt, 2004, 09:00 BST Fra Raritan Computer Inc.

SOMERSET, New Jersey, og MELBOURNE, Australia, October 28 /PRNewswire/ --

- Dominion KX116 ble kåret til Editor's Choice av Technology & Business og uavhengig testlaboratorium

Raritan Computer Inc. -- en ledende leverandør av TVM (tastatur, video, mus)-brytere og fjernadministrasjonsløsninger for IT -- annonserte i dag at dets Dominion(R) KX digitale TVM-bryter ble kåret til "Editor's Choice" av ZDNets Technology & Business-tidsskrift i Australia.

IT-testlaboratoriet til Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT) - Som vurderte TVM-over-IP-produkter for tidsskriftet -- valgte Raritans Dominion KX116-bryter foran produkter fra HP, Aten, Avocent og Belkin.

Ifølge lederen for RMITs IT-testlab, Steven Turvey, fikk Raritans Dominion KX116 den høyeste utmerkelsen på grunn av TVM-bryterens solide egenskaper, imponerende sikkerhets- og autoriseringsfunksjoner, hurtige og enkle konfigurasjon, ekstremt raske skjermbildeoppdateringer, vennlige brukergrensesnitt og moderate pris.

"Sikkerhet er utvilsomt Dominions sterke punkt," sier Turvey. "Brukere og brukergrupper kan settes opp og adgangsrettigheter til Dominionen kan defineres, passordene kan stilles inn til å forfalle og brukeren kan tvinges til å bruke 'sterke' passord. Det er også støtte for LDAP, aktiv mappe og RADIUS-autorisering.

Fjerntilkoblinger kan ha ulike beskyttelsesnivåer, fra ingen kryptering - definitivt ikke å anbefale til SSL-autorisering og datakryptering."

Turvey skrev også: "Førstegangskonfigurering av enheten er meget enkelt og nettverksinnstillingene, så som IP-adresser, kan stilles inn ganske enkelt ved å plugge inn tastatur, mus og skjerm i den lokale konsollporten. Hvorfor gjør ikke de andre produsentene det så enkelt?"

"Vi er henrykte over å få Editor's Choice-utmerkelsen fra Technology & Business," sier Sev Onyshkevych, Raritans visepresident for markedsføring. "Dette er enda en viktig støtteerklaering til Raritans produkter, som lar bedrifter administrere sine flerplattformservere og IT-innretninger ved datasentre og fjerntliggende kontorer med sikker fjernpålogging -- og spare tid og ressurser og forbedre driftstiden."

Raritan Computers Peppercon(a) 0801IP-bryter fikk også gode skussmål fra testlab-en. (Raritan -- som kjøpte opp Peppercon AG i april -- selger Peppercon's TVM-brytere gjennom sitt verdensomspennende salgsnett.) 0801IP ble nevnt for sine egenskaper, interoperabilitet og solide sikkerhetsfunksjoner. Den fikk høyest poengsum for interoperabilitet foran brytere fra andre produsenter fordi 0801IPs "Java-baserte fjernklient sikrer bred plattformstøtte; (og støtter) PS/2-kabler med omformere for USB og Sun."

Mer informasjon om Raritans Dominion-serie og Peppercon-brytere finnes på Raritan.com/products/kvm_switches/dominion_kx/prd_line.aspx .

Om Technology & Business og RMIT Lab

ZDNets Technology & Business tilbyr beslutningstakere i IT-industrien vurderinger av IT-maskinvare, tjenester og programvareprodukter ved å se ikke bare på pris og ytelse som referansepunkter, men også på investeringsavkastning, interoperabilitet og fremtidssikring som testkriterier.

Royal Melbourne Institute of Technologys IT-testlab er en uavhengig testinstitusjon basert i Melbourne, Victoria, som foretar tester av IT-produkter for klienter så som IBM, Coles-Myer og en lang rekke ulike statsinstitusjoner. Når lab-en tester for Technology & Business er den i direkte kontakt med klientene som leverer produktene, og tidsskriftet er ansvarlig for alle kostnadene i forbindelse med testene. Disse funnene er lab-ens egne -- bare spesifisering av produktene som skal testes kommer fra tidsskriftet.

Om Raritan Computer

Raritan Computer Inc., er basert i Somerset, N.J., og er en ledende leverandør av fjernadministreringsløsninger for IT-infrastruktur for sikker tilgang, overvåkning og administrasjon av servere og andre IT-innretninger i datasentre og fjerntliggende kontorer. Raritans produkter brukes til å kontrollere og administrere millioner av servere i mer enn 50 000 datasentre, datamaskintestlaboratorier, og andre steder verden rundt. Raritans komplette produktrekke med kompatible og skalérbare digitale og analoge TVM, seriekonsoller og fjernoppkoblingsprodukter tilbyr IT-personell fra småbedrifter til store konserner de mest pålitelige, fleksible og sikre løsningene for å administrere IT-utstyr, samtidig som produktiviteten øker. Raritan ble grunnlagt i 1985, og har hatt 19 år på rad med profitabel vekst og teknisk innovasjon. Raritan har 31 kontorer og distribueres i 76 land. Mer informasjon om selskapet finnes på Raritan.com.

((a)Tysklandsbaserte Peppercon - som ble kjøpt opp av Raritan i april --fokuserer på Raritans handel med utstyrsprodusenter.)

Alle varemerker tilhører sine respektive eiere.

Pressekontakter:
    Raritan Computer Europe B.V.
    Robert-Jan van Espelo
    Tlf.: +31102844056
    E-post: robertjan@raritan.com
    Europeisk markedssjef
    Capelle aan den IJssel, Nederland
    Nettside: http://www.raritan.com

KILDE Raritan Computer Inc.