Raritan introduserer allsidig 'svitsjfri KVM'-enhet for alltid-tilgjengelig ekstern serveradministrasjon

14 Sep, 2005, 09:00 BST Fra Raritan

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, The Netherlands, September 14 /PRNewswire/ --

- Ny klasse KVM-over-IP-løsning har kraften fra Raritans Dominion KX i en baerbar formfaktor i håndstørrelse -

Raritan - en ledende leverandør av løsninger for administrasjon av IT-infrastruktur - introduserte i dag Dominion(R) KX101, en ettports KVM-over-IP ekstern administrasjonsenhet i håndstørrelse, som gir alltid-tilgjengelig tilgang til servere og muliggjør samtidig flytting og omplassering av servere. Dominion KX101 er en ny KVM (keyboard, video, mus)-administrasjonsløsningsklasse med svitsjfri arkitektur, som gir sperrefri tilgang og kontroll av servere på BIOS-nivå fra en nettleser hvor som helst i verden.

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20050912/NEM036 )

Den skalerbare Dominion KX101 er utformet for å støtte krevende IT-miljøer i både datasentre og filialkontorer, og inneholder den samme tilgang-og-kontroll-teknologien som finnes i Raritans andre Dominion KX-svitsjer i bedriftsklassen. I motsetning til en KVM-svitsj -- som har et begrenset antall kanaler for tilgang til mange servere i et serverskap -- gir KX101 alltid tilgang til sin dedikerte server.

KX101 fungerer som en frittstående løsning eller som del av et tilgang-og-kontroll-nettverk for hele organisasjonen. Et stort antall Dominion KX101-enheter kan integreres i ett enkelt logisk nettverk gjennom Raritans CommandCenter(R) Secure Gateway.

Den unike formfaktoren og sperrefrie tilgangen til Dominion KX101 gjør den til en ideell ekstern administrasjonsplattform for:

- Miljøer der ekstern tilgang til driftskritiske servere kan
      bli "sperret" av andre administratorer som prøver å få tilgang til
      andre servere.
    - Filialkontorer og andre eksterne brukersteder som har et lite
      antall driftskritiske servere, og der kostnadene for eksterne
      KVM-svitsjer ikke kan rettferdiggjøres.
    - Miljøer der servere eller andre målenheter ofte flyttes i ulike
      konfigurasjoner, som for eksempel i testlaboratorier og
      demonstrasjonsrom.
    - Midlertidige installasjoner, som for eksempel konferanser,
      bransjetreff, klient/kundesteder og anleggsområder.
    - Steder med PC-drevne enheter som butikksalgssystemer, interaktive
      skjermer, skilt, kiosker, samt medisinsk og militaert utstyr.

"Dominion KX101 er enda en av Raritans førstegangsintroduksjoner til bransjen," sier Izzy Leibovich, produktsjef i Raritan. "Vår elegante KX101 gir veldige muligheter og fleksibilitet for situasjoner der du har behov for alltid-tilgjengelig servertilgang."

Dominion KX101 fungerer sammen med det største spekteret av nettlesere og operativsystemer i bransjen. Den gir også en brukeropplevelse av ekstern administrasjon som ikke kan skjelnes fra en økt "ved serverskapet". For fjernsamarbeid har KX101 en PC-delemodus som lar opptil åtte eksterne brukere se den samme serveren samtidig. Med en 0U formfaktor kan KX101 monteres vertikalt eller horisontalt på siden av serverskapet, festes til enhver passende overflate eller ganske enkelt henges fra baksiden av målenheten i sin egen kabel. I tillegg kan enhetens Power-over-Ethernet (PoE)-funksjon eliminere behovet for en egen strømforsyning og tilhørende kabling.

Dominion KX101 er tilgjengelig over hele verden gjennom Raritans omfattende distribusjonskanal. Veiledende utsalgspris er 945 US dollar per enhet. Raritan tilbyr også KX101 i pakker på 12 enheter til en foretrukket pakkepris.

I situasjoner der flere Dominion KX101 brukes, kan Raritans CommandCenter Secure Gateway benyttes til å samle alle enhetene i Dominion-serien samt Raritans Paragon KVM-svitsjer i ett nettverk. CommandCenter Secure Gateway er den eneste løsningen som integrerer både digitale og analoge KVM-svitsjer og seriell-over-IP-konsollservere i ett enkelt, logisk, tilgang-og-kontroll-nettverk med én enkel pålogging til én enkel IP-adresse. CommandCenter Secure Gateway gir brukere og administratorer muligheten til å definere kriterier som skal benyttes ved sortering, visning, tilgang og administrasjon av enheter, slik at vedlikehold og reparasjoner kan utføres enda mer effektivt.

Den nye KX101 har blitt testet av en rekke kunder, inkludert et oljeselskap som bruker KX101 til fjerntilgang til servere som befinner seg på offshore-oljeinstallasjoner. "Dominion KX101 er den mest kostnadseffektive løsningen for denne kunden," sier Leibovich. "KX101 er lett å installere og muliggjør umiddelbar fjerntilgang til målserveren. Det finnes ingen annen enkeltportløsning på markedet som har funksjoner og verktøy for fjernadministrasjon i bedriftsklassen."

Om Raritan (www.Raritan.info)

Raritan er basert i Somerset, New Jersey, og er en ledende leverandør av produkter for administrasjon av IT-utstyr og driftskritiske applikasjoner og tjenester utstyret kjører. Raritans meget pålitelige og reaksjonsfølsomme IT-administrasjonsløsninger -- basert på KVM (keyboard, video, mus)-svitsjer, serielle konsolltjenere, administrasjonsprogramvare og fjerntilkoblingsprodukter -- lar selskaper proaktivt overvåke og administrere systemtilstand og sårbarhet, samt finne problemer, få tilgang til og reparere feil fra hvor som helst, når som helst. Dette forenkler og akselererer arbeidsprosessene i datasentrene, og forbedrer driftstiden og produktiviteten for de ansatte. Raritans løsninger brukes til å administrere mer enn 50 000 datasentre og andre brukersteder verden rundt. Raritans OEM-avdeling Peppercon utvikler, produserer og markedsfører avanserte, maskinvarebaserte fjernadministrasjonskomponenter basert på digital KVM-over-IP og IPMI-teknologi. Raritan ble grunnlagt i 1985, og feirer nå 20 år med teknisk innovasjon. Raritan har 35 kontorer på verdensbasis, og selskapets produkter distribueres i 76 land. For mer informasjon, vennligst besøk www.raritan.info.

Alle merker tilhører sine respektive eiere.

Mediekontakt
    Wilco Zevenbergen