Reima-konsernet styrker markedsledelsen

02 Okt, 2006, 08:00 BST Fra Reima Group

HELSINKI, Finland, October 2 /PRNewswire/ --

- Pen salgsvekst og godt driftsoverskudd

Reima-konsernet, nordens ledende produsent av barneklaer, fornyer organisasjonen for å styrke markedsledelsen innen yttertøy for barn beregnet på tøffe vaerforhold. Fra og med slutten av mai er Christopher Silcowitz konsernets nye administrerende direktør. Han er også administrerende direktør for de tre største datterselskapene Reima, Tutta og Lassie.

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20061002/225513-a

Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20061002/225513-b)

Christopher Silcowitz, som er 38 år gammel, er sivilingeniør. I 1993 begynte han i salgavdelingen i Reima Danmark. I 2004 ble han utnevnt som eksportsjef for Reima Oy og i 2005 fortsatte han som administrerende direktør i Reima Oy.

"En av de viktigste aktiviteter i den kommende året, 2007, blir å tilby et høyprofilert konsept for å få 16-åringer inn i butikkene våre. Vi kommer til å fokusere på våre hovedmarkeder i Nord- og Sentral-Europa. Denne fornyelsen inkluderer også en fascinerende kolleksjon med undertøy med Reima- merket. Denne undertøyskolleksjonen vil komplettere yttertøyskolleksjonen som Reima allerede har," sier administrerende direktør, Christopher Silcowitz, i Reima-konsernet.

Ifølge ham, har Reima allerede gjort store investeringer i de sentraleuropeiske markedene, spesielt i Tyskland og Sveits. I tillegg til bedriftsstrategi, har Reima skjerpet sine priser for å komme på et mer attraktivt prisnivå. Salgsutviklingen har vaert bra i Sveits. Selskapet har vaert en lokal markedsspiller i mer enn 20 år. I løpet av neste år, vil Reima utfordre det sveitsiske markedet med en nasjonal markedsføringskampanje som skal rettes inn mot ungdom som driver med snøsport.

I Sveits har Reima en mer sportsrettet profil enn i Norden, og derfor selges varene for det mest i sportsbutikker. Andre steder har klaer med Reima-merket inntil nå blitt solgt i mer eksklusive butikker med barnetøy.

Tutta, med tøy for barn i alderen 0 til 6 år og Lassie, med tøy for barn i 0 til 12 år, finnes for det meste i store varehus.

Reimas design- og markedsføringsteam er styrket med fire ny fagpersoner.

Den siste trenden innen yttertøy er asymmetri og sterke, friske og glade farger i tillegg til kombinasjonen av brunt og rosa hos jenter.

"Våre kunder setter pris på funksjonalitet og teknisk avanserte klaer med bra design, derfor må vi lage nye og kreative løsninger for å utfordre målgruppene," sier Christopher Silcowitz.

Reima forventer et bra årsresultat i 2006. Det anslås at salget vil øke med 12 % til 31,8 millioner euro (28,4 millioner euro i 2005). Driftsresultatet forventes å øke med 50 % til 2,1 millioner euro (1,4 millioner i 2005).

Hoveddrivkraften bak veksten er konkurransedyktige priser og bedre design.

For Reima er Russland det hurtigst voksende eksportmarked. Russiske kunder anses som kunder som tilpasser seg på et tidlig tidspunkt og ønsker seg sterke farger og elsker klaer som fungerer i et kaldt klima.

På slutten av året, går Reima også inn i det ukrainske markedet. Etter at det har skjedd, vil selskapet befinne seg i 13 europeiske land.

Tidligere administrerende direktør, Pentti Hurmerinta, fortsetter som styreformann i RTO Holding Oy. Da vil styret bestå av følgende personer: Pentti Hurmerinta, styreformann, Leif Jensen, Bellerofon (Danmark) og Leena Lassila.

Reima-konsernet (RTO Holding Oy) består av selskapene Reima Oy, Tutta Oy, Lassie Oy, Clothing Plus Oy og Chevalier Ab.

KILDE Reima Group