Riktig hanske til riktig jobb betyr økt produktivitet Ansell lanserer Guardian(SM)

30 Aug, 2007, 10:10 BST Fra Ansell Healthcare Europe

BRUSSEL, August 30 /PRNewswire/ -- Ansell, verdenslederen innenfor håndbeskyttelsesløsninger, lanserer nå Guardian(SM) - en konsulenttjeneste for industribedrifter. Denne enestående tjenesten hjelper bedrifter med å finne de riktige hanskene til sine operatører for derved å øke sikkerheten. Guardian(SM) hjelper bedriftene med å standardisere referanser på en objektiv måte, redusere innkjøpskostnader, senke brukskostnader ved økt slitestyrke og til og med øke produktiviteten ved at operatørene bruker hansker som er bedre tilpasset arbeidsoperasjonen.

Personskadefrekvensen hos en ledende europeisk bildelprodusent ble redusert fra 64 til 5 kun måneder etter at bedriften hadde tatt i bruk Guardian(SM)-anbefalinger. Et annet multinasjonalt industrikonsern oppnådde en kostnadsreduksjon på 27,4% ved å redusere lagerholdet i forbindelse med standardisering av produkter og ved å gå over til mer slitesterke hansker. Disse og andre overbevisende resultater ble registrert i et pilotprosjekt som besto av 250 undersøkelser i 50 store, europeiske selskaper innenfor bilindustrien, produksjon av originaldeler, den kjemiske industrien og metallbearbeidingsindustrien. Ansell skal nå lansere Guardian(SM)-systemet over hele Europa.

Herman in het Veld, Sikkerhetsansvarlig hos GE Plastics Europe, forklarer "Som en del av GEs globale initiativ for å redusere skader på hendene, har GE Plastics tatt i bruk Guardian(SM)-tjenesten i et omfattende vernehanskeprogram som skal tas i bruk i våre bedrifter i mange land". GE Plastics deltok i pilotprosjektet og skal nå gå videre med Guardian(SM)- systemet.

"Guardian(SM)-tjenesten er først og fremst beregnet for å øke sikkerheten hos operatørene, men en tilleggsfordel er at behagelige, tilpassede hansker med godt og riktig grep kan også øke ytelsen betydelig hos operatørene. Dette betyr høyere produksjon", forklarer Werner Heintz, Senior Vice-President og Regional Director Europe hos Ansell Healthcare. "Derfor bør man se på vernehansker, ikke bare som personlig beskyttelse, men også som et verktøy for å øke produktiviteten. Guardian(SM)-tjenesten kan hjelpe store bedrifter med å oppnå disse målene."

Guardian(SM) vurderingsmetode og data er blitt optimalisert for å møte kravene for arbeidsstasjoner i følgende industrier: Bilindustrien, metallbearbeidingsindustrien, produksjon av originaldeler og den kjemiske industrien. Når det gjelder andre industrigrener, vil Guardian(SM)- representanter henvise til en Ansell-representant som vil gi personlig veiledning for å finne frem til den beste hansken for bruksområdet (i visse tilfelle er Ansell-representanter også autorisert Guardian(SM)-eksperter). Guardian(SM) konsulenttjeneste er tilgjengelig over hele Europa, og rapporter utarbeides på 13 forskjellige språk. Vurderingsresultatene er tilgjengelig internasjonalt og kan brukes til sammenligning og konsolidering av behov, regionalt, nasjonalt eller globalt. En del produsenter i bildindustrien har informert forsikringsselskapene om resultatene av Guardian(SM)-tjenesten og har oppnådd reduksjoner i forsikringspremien.

Guardian-eksperter vil vaere til stede for å svare på dine spørsmål på Ansells stand i Hall 6 Stand J31, på A+A-messen som skal avholdes i Düsseldorf, Tyskland, fra 18. til 21. september 2007.

Guardian(SM) er et registrert tjenestemerke for Ansell Ltd.

Guardian (SM) støttes av SafetyNet TM

SafetyNet(TM) er et registrert varemerke for Ansell Ltd.

Om Ansell:

Ansell Limited er en verdensleder innenfor beskyttelsesløsninger. Med fabrikker i Nord- og Syd-Amerika, Europa og Asia, beskjeftiger Ansell over 11.000 mennesker over hele verden og har en ledende posisjon i markedet for beskyttelseshansker og kondomer i naturgummi, så vel som hansker i syntetisk polymer. Ansell er engasjert i tre hovedforretningsområder: Occupational Healthcare, som omfatter vernehansker til industrimarkedet, Professional Healthcare, som omfatter kirurgiske og undersøkelseshansker til helsesektoren og Consumer Healthcare, som omfatter prevensjonsmidler og gummihansker til forbrukere. Du finner mer informasjon om Ansell og Ansells produkter på http://www.ansell.eu.

Informasjon til redaktører:

Onsker du mer informasjon om Guardian(SM) eller om Ansell, vennligst ta kontakt med:

http://www.anselleurope.com/ansell/ansell-healthcare-news/ansell-healthca re-press-releases-1/index.cfm?I=6538

KILDE Ansell Healthcare Europe