Rotete skrivebord kureres med Raritans nye KVM-brytere

17 Nov, 2004, 08:00 GMT Fra Raritan Computer, Inc.

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, Nederland, November 17 /PRNewswire/ --

- SwitchMan(R) USB og SwitchMan Cable Plus sparer skrivebordplass og penger med sine muligheter for å dele utstyr

Raritan Computer, Inc. - en ledende leverandør av KVM-utstyr (tastatur, video, mus) og fjernadministrasjonsløsninger for IT-infrastruktur -- annonserte i dag utvidelsen av SwitchMan(R)-produktlinjen med tre nye modeller som vil hjelpe småbedrifter og forbrukere til bedre å administrere datautstyret som fyller opp skrivebordene deres.

Kontorer fylles opp på grunn av utbredelsen av datatilbehør og arbeidere som kjøper nye datamaskiner mens de fortsatt holder på de gamle, som inneholder verdifulle data og programmer. Mange hjemmekontorer har flere datamaskiner med korresponderende tastatur, mus og høyttalere i tillegg til skriver, skanner, digitalt kamera, PDA-dokkingstasjon og ekstern lagringsenhet.

Med Raritans nye elegante og kompakte KVM-bryter SwitchMan USB kan brukere spare plass og penger ved å kontrollere opptil fire datamaskiner med ett enkelt tastatur, én skjerm og musekonsoll, samt eksternt utstyr som skrivere, digitale kameraer, iPOD-er(R), skannere og eksterne lagringsenheter. Den gjør det også mulig for flere arbeidere å dele datamaskintilbehør.

Med SwitchMan USB kan kontorarbeidere kontrollere tilkoblede datamaskiner - inklusive PC-er og Apple(R) Macintosh arbeidsstasjoner - og eksternt USB-utstyr (universell seriebuss 2.0 og 1.0) ved enten å bruke knappekontrollene på bryteren eller hurtigtastkommandoer fra datamaskintastaturet. I tillegg gjør SwitchMans lydkoblingsegenskaper det mulig for flere datamaskiner å dele én mikrofon og ett sett høyttalere. SwitchMan USB er tilgjengelig i to standardmodeller, som støtter to og fire datamaskiner og USB-enheter.

Bryteren SwitchMan Cable Plus (SW2-CP), som også ble introdusert i dag, er en av de mest kostnadseffektive måtene å administrere to PC-er (eller Mac arbeidsstasjoner) fra én enkel PS/2-konsoll. SwitchMan Cable Plus er på størrelse med en kortstokk, og kobler sammen to datamaskiner med sine integrerte to meter lange KVM-kabler.

"Vi har tatt etablert KVM-bryterteknologi og utvidet dens administrasjonsegenskaper til å inkludere dagens populaere USB-baserte datamaskiner og høyhastighets eksterne enheter som videokameraer, iPod-er og digitale kameraer," sier Peter Suriani, produktadministrasjonssjef i Raritan Computer. "Brukere kan enkelt kontrollere flere datamaskiner og enheter, mens utgiftene til å kjøpe flere tastatur, mus, skjermer og høyttalere elimineres. SwitchMan gjør det også mulig å dele eksterne enheter og lydenheter mellom arbeidere på små kontorer som bruker ulike typer tjenermaskiner og arbeidsstasjoner."

SwitchMan USB er utformet til å vaere lett å installere og bruke. Brukerne bare plugger inn datamaskinens USB-tastatur, USB-mus og VGA-skjerm og annet USB-utstyr i SwitchMan USB. Begge SwitchMan USB-modellene kan installeres horisontalt eller vertikalt på skrivebordet, og leveres med to høykvalitets KVM-kabler for høy ytelse og videooppløsning. Ingen programvareinstallasjon eller konfigurasjon behøves. En valgfri omformer er nødvendig til bruk med Mac-er.

Alle tre SwitchMan-modellene (SW2-USB, SW4-USB og SW2-CP) er tilgjengelige verden rundt, og leveres med alt som trengs for å kunne komme i gang i løpet av få minutter. Ytterligere produktdetaljer finnes på Raritan.com.

Om Raritan Computer

Raritan Computer Inc. er basert i Somerset, New Jersey, og er en ledende leverandør av administrasjonsløsninger for IT-infrastruktur for sikker tilgang, overvåkning og administrasjon av tjenermaskiner og andre IT-enheter i datasentre og eksterne kontorer. Raritans produkter brukes til å kontrollere og administrere flere millioner tjenermaskiner i mer enn 50 000 datasentre, testlaboratorier for datamaskiner og andre brukersteder rundt om i verden. For alt fra småbedrifter til store konserner, kan Raritans komplette produktlinje med kompatible og skalerbare digitale og analoge KVM-, seriekonsoll- og fjerntilkoblingsproduker tilby IT-arbeidere de mest pålitelige, fleksible og sikre løsningene til å administrere IT-utstyr og samtidig forbedre driftsproduktiviteten. Raritans OEM-avdeling Peppercon utvikler, produserer og markedsfører avanserte, maskinvarebaserte fjernadministrasjonsprodukter basert på digital KVM-over-IP og IPMI-teknologi. Raritan ble grunnlagt i 1985, og har sett 19 år på rad med profitabel vekst og teknisk innovasjon. Raritan har 32 kontorer, og selskapets produkter distribueres i 76 land. Mer informasjon om selskapet finnes på Raritan.com.

Alle merker tilhører sine respektive eiere.

Nettsted: http://www.raritan.com/

KILDE Raritan Computer, Inc.