Rubberduck Media Lab lanserer mobiltvtjeneste for operatøren O2

09 Sep, 2009, 08:30 BST Fra Rubberduck Media Lab

OSLO, September 9 /PRNewswire/ --

- Rubberduck Media Lab AS, en ledende leverandør av mobiltv og video-tjenester for mobiloperatører og kringkastere over hele verden, har nå lansert en mobiltv og video-tjeneste for Telefonica O2 Irland.

Etter avtalen som ble inngått mellom partene i juni vil Rubberduck Media Lab levere en komplett outsourcet mobil-tv-tjeneste til Telefonica O2 Irland, som også omfatter innholdslisensiering, design, teknisk støtte og veiledning.

Tjenesten, som heter O2 TV, har nå blitt lansert i Irland og er tilgjengelig for alle O2 kunder som bruker en videoaktivert mobiltelefon. Dette gjelder for eksempel de fleste telefoner fra SonyEricson, Samsung og Nokia. O2 TV er tilgjengelig over mobilnettverket (EDGE, 3G og HSDPA). Brukerne kan abonnere på to pakker, en med Sky-kanaler (sport og nyheter) og en O2 Lifestyle-pakke med kjente kanaler som RTE, BBC, CNN, Cartoon Network og Travel Channel.

"Rubberducks mobil-tv-tjeneste gjør bruk av operatørens eksisterende nettverk. Den er derfor tilgjengelig for alle O2 abonnenter med en vanlig mobiltelefon fra dag en. Det trengs ingen spesielle håndsett, slik som for kringkastet mobil-tv", sier Ola Svartberg, administrerende direktør i Rubberduck Media Lab.

Både abonnements- og kontantkort-kunder kan få tilgang til tjenesten. Brukeren blir belastet EUR 1 for et 24-timers abonnement, og EUR5 for et 30-dagers abopnnement med O2 Lifestyle-pakke og EUR6 med Sky-pakken.

Rubberduck Media Lab er en ledende leverandør av mobil-TV løsninger som fungerer på alle mobiltelefoner. Rubberduck Media Lab , som er basert i Oslo, leverer sine tjenester til mobile nettverksoperatører, kringkastere og medieselskap over hele verden, deriblant Telenor, Sonofon, MTV, Hi3G Sverige og Danmark, BBC, Elisa og T-Mobile. Selskapet leverer en komplett teknisk løsning og bistår med innholdshåndtering og drift som gjør det mulig for selskapets kunder å levere mobil-TV/radio/video live eller on-demand til slutbrukere. Rubberduck Media Lab er et heleid datterselskap av det børsnoterte konsernet Aspiro AB. For mer informasjon besøk gjerne http://www.rubberduckmedialab.com eller http://www.aspiro.com.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Ola Svartberg
    Adm.dir, Rubberduck Media Lab AS