Savi og Litium Mobile går sammen om å levere RFID-forsyningskjedeløsninger i Scandinavia

30 Okt, 2008, 02:39 GMT Fra Savi-Lockheed Martin

JONKJØPING, Sverige og MOUNTAIN VIEW, California, October 30 /PRNewswire/ --

Savi, en ledende leverandør av trådløsbaserte forsyningskjedeløsninger, og Litium Mobile Applications, et konsulentfirma for mobilitets- og synlighets-tjenester, kunngjorde i dag en samarbeidsavtale for Skandinavia. Dette partnerskapet ønsker å utnytte sine styrker innenfor teknologi og markedsføring til å levere RFID-løsninger (Radio Frequency Identification) og andre trådløsbaserte løsninger til stats- og forsvarsorganisasjoner, samt kommersielle organisasjoner.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080123/AQW081LOGO )

Samarbeidspartnerne har iverksatt gå-til-marked- og prosjektstyringsstøtte over hele Skandinavia (Sverige, Danmark, Norge og Finland), og har tidligere samarbeidet om å levere Savi CMS-løsninger (Consignment Management Solution) til den svenske haeren og det danske forsvarsdepartementet. Disse løsningene lokaliserer, sporer og styrer automatiske forsyninger under transport.

Savi har hjulpet til med å bygge RFID-baserte sporingsnettverk på mer enn 4000 steder i mer enn 45 land for forsvarsstyrker over hele verden, blant Annet for USA, NATO, Polen, Storbritannia, Spania og Australia. Selskapets omfattende serie med produkter og integrerte programvareløsninger har vist seg å forbedre synligheten, styringen og sikkerheten til forsendelser og forsyninger etter hvert som de beveger seg gjennom lokale og globale forsyningskjeder.

"Litium Mobile Applications har vist seg å vaere en effektiv samarbeidspartner når det gjelder å åpne dører til nye markeder og å komme med støtte til implementering av løsninger over hele Skandinavia," sa David Shannon, Savi Technology sin senior visepresident for markedsføring, produktstyring og strategi.

"Kombinasjonen av Savi som en ledende leverandør av RFID-løsninger og den regionale forretningsekspertisen til Litium Mobile Applications vil medføre reduserte transportskostnader, forbedret servicenivå og konkurransemessige fordeler for kunder over hele Skandinavia," sa Hans Borjesson, administrerende direktør i Litium Mobile Applications.

Litium Mobile Applications er ledende innenfor teknisk rådgivning og de tilbyr høyt kvalifiserte tjenester og løsninger for sanntidsinformasjon, samt utvikling av RFID-synlighet og mobile IT-systemer. Selskapet ble grunnlagt i 2005 og er én av fire forretningsområder innenfor IT-selskapet Litium Affarskommunikation AB. De er basert i Sverige, og utvikler enkle og intelligente løsninger for å ta seg av spesifikke industriutfordringer for klienter over hele Skandinavia. Besøk http://www.mapps.se for mer informasjon.

Savi er et datterselskap av Lockheed Martin (NYSE: LMT) og en ledende leverandør av aktive RFID-løsninger og andre teknologibaserte løsninger for automatisk identifisering. Disse løsningene forbedrer synligheten, styringen og sikkerheten til forsyningskjedeverdier, forsendelser og varepartier. Besøk http://www.savi.com for mer informasjon.

Lockheed Martin har hovedkvarter i Bethesda i Maryland (USA) og er et globalt sikkerhetsselskap med rundt 140 000 ansatte verden over. De er hovedsakelig involvert i forskning, design, utvikling, produksjon, integrasjon og opprettholdelse av avanserte teknologisystemer, -produkter og -tjenester. Selskapet rapporterte et salg på 41,9 milliarder dollar i 2007.

For mer informasjon, besøk http://www.lockheedmartin.com.

Nettside: http://www.savi.com

KILDE Savi-Lockheed Martin