SBS Broadcasting kjøper opp Radio Express Network i Bulgaria

06 Nov, 2006, 10:00 GMT Fra SBS Broadcasting Group

LUXEMBOURG, November 6 /PRNewswire/ -- SBS Broadcasting Sàrl melder i dag at selskapet har gjennomført oppkjøpet av Radio Express-nettverket i Bulgaria. Radio Express-nettverket dekker mesteparten av Bulgaria, inkludert de to største byene, Sofia og Plovdiv. Med Radio Express-nettverket utvides SBS' eksisterende radiodrift i Bulgaria med ytterligere ni byer. Betingelsene for oppkjøpet er konfidensielle.

Tidligere i år gikk SBS til oppkjøp av de nasjonale radionettverkene Vitosha og Veselina, samt Radio Atlantic i Sofia og Radio Ritmo i Plovdiv. Med innlemmelsen av Radio Express-nettverket dekker SBS nå alle de største byene i Bulgaria med én eller flere radiostasjoner.

I en kommentar til kunngjøringen sier Patrick Tillieux, SBS' driftsleder og fungerende administrerende direktør, følgende: "Med oppkjøpet av Radio Express-nettverket er SBS blitt én av de ledende radiooperatørene i Bulgaria. Sammen med Radio Vitosha, Radio Veselina, Radio Atlantic og Ritmo vil Radio Express bidra til vekst og større lytterskare for radiodriften vår i Bulgaria, noe som gir SBS anledning til å delta fullt ut i det dynamiske bulgarske mediemarkedet mens vi opprettholder vårt fokus på å utvide kringkastingsinteressene våre i det rasktvoksende Sørøst-Europa."

For øyeblikket har SBS virksomhet i flere vekstmarkeder i Sørøst-Europa. I tillegg til den ovennevnte radiodriften i Bulgaria, eier SBS Prima YV, den ledende TV-kanalen for musikk TV K Lumea samt det ledende radionettverket Kiss FM og Magic FM-nettverket i Romania. SBS eier også den viktigste radiostasjonen i Athen, Hellas, nemlig Lampsi FM.

Om SBS Broadcasting Group

SBS Broadcasting Group er én av Europas største kringkastingsbedrifter, med ledende kommersielle TV-stasjoner, prima betalingskanaler, radiostasjoner og relaterte pressebedrifter i det vestlige, sentrale og østlige Europa. På nåvaerende tidspunkt driver SBS kringkastingsvirksomhet i Belgia (Flandern), Bulgaria, Danmark, Finland, Hellas, Ungarn, Nederland, Norge, Romania, Sverige og Storbritannia. SBS kontrolleres av midler som forvaltes av to ledende private kapitalfirma, Permira og KKR. Nederlandske Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) er også aksjeeier i SBS med en andel på 20 %. www.sbsbroadcasting.com

KILDE SBS Broadcasting Group