Sheet Music Plus' globale salg av noteark økt med over 20 prosent grunnet internasjonal etterspørsel

19 Jan, 2010, 13:00 GMT Fra Sheet Music Plus

EMERYVILLE, California, January 19 /PRNewswire/ --

- Sheet Music Plus har hatt mer enn åtte prosent økning i årlig salg i Norge som følge av at forbrukerne kjøper noteark på Internett

Trykte og innbundede noteark har en tidløs appell selv i dagens digitale verden, og dette gis et klart uttrykk ved at Sheet Music Plus (www.sheetmusicplus.com), den ledende Internett-leverandøren av noteark, i dag kunne annonsere sin globale suksess. I 2009 opplevde det USA-baserte selskapet en total omsetningsøkning internasjonalt på over 22 prosent, fordelt på flere titalls markeder som Storbritannia, Canada, Australia, Frankrike, Tyskland, Japan, Spania, Italia, Belgia, Irland, Nederland, Sverige, og mange flere. Til tross for fjorårets tøffe økonomiske hverdag, sendte selskapet ut nesten 600 000 bestillinger over hele verden. Dette forsterkets dets posisjon som bransjeleder innen Internett-markedet for trykte noteark. Sheet Music Plus kan vise til omfattende og lønnsom vekst, og hadde innen utgangen av 2009 en årlig omsetning på naermere 25 millioner amerikanske dollar. Sheet Music Plus sender daglig mellom 2000 og 5000 bestillinger til 170 land.

"Musikk er et universalt språk, men alle land opplever unike utfordringer i forhold til å få tak i trykt musikk lokalt, saerlig når det gjelder mindre vanlige instrumenter og smalere komposisjoner," sier Keith Cerny, administrerende direktør i Sheet Music Plus. "Som et resultat av dette har musikkelskere naturlig funnet veien til nettstedet vårt, siden vi tilbyr verdens største utvalg av trykte noteark, og kan sende til nesten hvor som helst i verden."

For å kunne optimere handleopplevelsen for både nasjonale og internasjonale kunder, har selskapet lansert et nytt, topp moderne datasenter. Selskapet har også gjort omfattende forbedringer på nettstedet, heriblant viktige forbedringer i søketjenesten og mulighet for lokal valutakonvertering for flere titalls markeder. Sheet Music Plus selger musikk innen alle større sjangre - inkludert klassisk og barokk, rock og populaermusikk, jazz, kristenmusikk, kor, Broadway og film/TV. Selskapet selger også et stort utvalg av instruksjonsmateriell for skoleband, kor og orkestre.

Selskapets internasjonale suksess har ført til følgende årlig vekst i utvalgte markeder: Australia (21 %), Storbritannia (20 %), Canada (16 %), Frankrike (34 %), Tyskland (14 %), Spania (39 %), Japan (32 %), Nederland (22 %), Italia (24 %), Belgia (20 %), Irland (14 %), Norge (8 %), Finland (34 %), Hellas (65 %), Sverige (12 %), Sveits (30 %), og Danmark (30 %). I tillegg hadde selskapet vekst i 4. kvartal i forhold til 3. kvartal i følgende markeder, basert på en lang rekke forbedringer på nettstedet rettet mot det internasjonale markedet: Mexico (27 %), Israel (50 %), Portugal (38 %), Russland (92 %) og mer enn 100 % i Polen, Kina, Tsjekkia, Romania, Slovakia og Kroatia.

Om Sheet Music Plus

Sheet Music Plus har hovedkontor i Emeryville i San Fransisco Bay-området i California, og tilbyr det største utvalget av noteark til stort sett hele verden. Sheet Music har en årlig omsetning på 25 millioner amerikanske dollar, og har det største utvalget i bransjen med over 555 000 titler innen en lang rekke musikksjangre, fra spesialistretninger til populaermusikk, for alle typer musikere, laerere og instrumenter. Du finner mer informasjon om selskapet og produktene på nettstedet www.SheetMusicPlus.com

KILDE Sheet Music Plus